Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Slänger in en bonus. Någon som vill köpa en skivbutik? Record Hunter på S:t Eriksgatan i Stockholm ska sälja av. Här är mer information:
" Skivaffär till salu.
Efter 38 år i musikens tjänst är det dags att gå vidare i livet och låta nästa generation ta vid och driva butiken vidare då det fortfarande finns ett enormt intresse för musik i fysisk form både på cd men framförallt på vinyl.
Record Hunter startade verksamheten 1984 och har sedan 1991 funnits på S:t Eriksgatan 70 mitt i världens skivaffärstätaste område. Totalt finns här 13 skivaffärer med 5 minuters avstånd mellan butikerna, vilket innebär att alla musikintresserade personer som besöker Stockholm garanterat kommer att besöka S:t Eriksgatan i jakten på skivor. Då är Record Hunter ett givet besök.
Record Hunter omsatte senaste räkenskapsåret 2.300.000 kronor på försäljning i butiken, på Tradera och på Discogs. Butiken har öppet sju dagar i veckan och har två heltidsanställda och två som arbetar helger.
Lagervärdet uppgår till 1.151.390 kronor den 2022-08-31. Prisidé 2.000.000 kronor.
Är du seriöst intresserad av att köpa och driva vidare en av Stockholms äldsta och bästa skivaffärer så maila till christer.bjorsson@telia.com".
Hoppas butiken får leva vidare!
Hade jag varit mångmiljonär hade jag nog fan köpt hela klabbet