2017-12-29, 20:22
Medlem
Ördögs avatar
På vinyl:

Elkie Brooks: Bookbinder's Kid (1988)

På CD:

Tom Lehrer: Songs & More Songs By Tom Lehrer (Rhino 1997)
Various: Singin' In The Rain - Original Motion Picture Soundtrack (1996)
Citera
2018-01-01, 20:38
Medlem
TheBusters avatar
Jimmy Cliff - The Power And The Glory

Judge Dread - Judge Dread's Greatest Hits

Rixe - Les Nerfs A Vif

Rixe - Coups Et Blessures

Rixe - Baptême Du Feu

45 Adapters - They Call It Justice

Glory Stompers* - Ninesixnineseven

Dim's Rebellion* - Dim's Rebellion
Citera
2018-01-02, 11:31
Medlem
Rebali179s avatar
2018 s första skivköp blev

Deep Purple ‎– The Infinite Live Recordings Vol.1 3 LP
The Jimi Hendrix Experience ‎– Electric Ladyland 180G nypress
Citera
2018-01-04, 17:48
Medlem
Geomeisters avatar
Bob Dylan - Empire Burlesque (1985)
- Finns det en allmän skivbutik som inte har Bob Dylan? Trots Bob Dylans rätt stora katalog tycker jag dom flesta skivor är enkla att hitta. Endast ett fåtal jag nästan aldrig sett och den här är en av dessa. Slog därför till!

Journey - Raised On Radio (1986)
- Sista Journey-skivan under deras storhetsperiod. Betydligt mer åt 80-tals pop/rockshållet än flera andra av bandets skivor, men jag tycker dom gör det bra!

Mike Oldfield - The Best of Mike Oldfield: Elements (l1994)
- Samlingen med Mike Oldfield börjar bli stor, men hittade denna billigt och då den innehåller några låtar som jag inte har samt några som inte finns på original skivorna (?) var det inget att tveka på

The Night Flight Orchestra - Internal Affairs (2012)
- Är inte särskilt engagerad i många "nya" band, men det här tycker jag är värt att sponsras. Att dom är svenskar skadar inte heller! Dyraste skivan idag, men det gör inget!

The Shadows - The Shadows (1961)
- I skivbutiker finns det ofta "The Shadows - Greatest Hits" i många olika versioner, men sällan något annat. Var tvungen att köpa denna när den bara låg där idag. Det finns många 60-tals (främst då) artister och band som ofta nämns idag. The Beatles, The Stones, The Kinks, Jimi Hendrix, The Doors, Janis Joplin, James Brown, Stevie Wonder, Bob Dylan.. Men sällan The Shadows, tråkigt nog. Ett band som verkligen förtjänar att hittas av senare generationer!
Citera
2018-01-04, 18:27
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
The Shadows - The Shadows (1961)
- I skivbutiker finns det ofta "The Shadows - Greatest Hits" i många olika versioner, men sällan något annat. Var tvungen att köpa denna när den bara låg där idag. Det finns många 60-tals (främst då) artister och band som ofta nämns idag. The Beatles, The Stones, The Kinks, Jimi Hendrix, The Doors, Janis Joplin, James Brown, Stevie Wonder, Bob Dylan.. Men sällan The Shadows, tråkigt nog. Ett band som verkligen förtjänar att hittas av senare generationer!

Kul.

Shadows, Ventures och Spotnicks var väl de tre främsta instrumentala gitarr-banden på 60-talet.

Alla tre är bra.
Citera
2018-01-04, 21:55
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Kul.

Shadows, Ventures och Spotnicks var väl de tre främsta instrumentala gitarr-banden på 60-talet.

Alla tre är bra.

Känner faktiskt till Ventures lite halvt efter diskussion med en skivbutiksägare. Inte alls omöjligt att jag spanar in dom andra två banden. Den här med The Shadows hittade jag för 30 kronor i gott skick. Verkar mycket bra
Citera
2018-01-08, 08:32
Medlem
Rebali179s avatar
2 singlar som jag har köpt på Jobbet

5 kr st

Herman's Hermits - No Milk Today / My Reservation's Been Confirmed
Acke - There Is A Man In The Rain
Citera
2018-01-08, 15:39
Medlem
Geomeisters avatar
Genesis - Selling England By The Pound (1973)
- Trots att detta är ett klassiskt album av ett stort band har jag sällan sett denna skiva i butik. Nu var det dags att kamma hem den kände jag.

The Shadows - Moonlight Shadow (1986)
- När jag tittade på om mitt senaste album med The Shadows på internet såg jag även denna skiva och insåg att jag sett denna i en skivbutik nyligen, men då trott att det bara varit ett greatest hits album. Det är dock en cover-album fullt med 80-talets stora hits och ett antal andra låtar.
Citera
2018-01-08, 19:21
Medlem
Rammstein - Herzeleid (CD)
Citera
2018-01-08, 21:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Genesis - Selling England By The Pound (1973)
- Trots att detta är ett klassiskt album av ett stort band har jag sällan sett denna skiva i butik. Nu var det dags att kamma hem den kände jag.

Genesis - Selling England By The Pound (1973) är en skiva jag inte riktigt vet vad jag skall göra med vissa stunder. Jag har försökt många gånger att lyssna på den och ta till mig den
Men det går bara inte. Blev det på CD eller Vinyl??
Citera
2018-01-08, 22:40
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Genesis - Selling England By The Pound (1973) är en skiva jag inte riktigt vet vad jag skall göra med vissa stunder. Jag har försökt många gånger att lyssna på den och ta till mig den
Men det går bara inte. Blev det på CD eller Vinyl??

För mig blev det CD. Tror den är mycket enklare att hitta på Vinyl eller CD också!

Ska bli kul att lyssna på denna. Har majoriteten av Genesis-skivor nu och ingen har direkt svikit mig än även om vissa är bättre än andra. Får se om denna faller i min smak!
Citera
2018-01-09, 11:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
För mig blev det CD. Tror den är mycket enklare att hitta på Vinyl eller CD också!
Ska bli kul att lyssna på denna. Har majoriteten av Genesis-skivor nu och ingen har direkt svikit mig än även om vissa är bättre än andra. Får se om denna faller i min smak!

Mitt ex här hemma är på CD och den bara står där i hyllan och gör ingen nytta.
Men får ge den en chans med tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in