Bob Dylan - Empire Burlesque (1985)
- Finns det en allmän skivbutik som inte har Bob Dylan? Trots Bob Dylans rätt stora katalog tycker jag dom flesta skivor är enkla att hitta. Endast ett fåtal jag nästan aldrig sett och den här är en av dessa. Slog därför till!
Journey - Raised On Radio (1986)
- Sista Journey-skivan under deras storhetsperiod. Betydligt mer åt 80-tals pop/rockshållet än flera andra av bandets skivor, men jag tycker dom gör det bra!
Mike Oldfield - The Best of Mike Oldfield: Elements (l1994)
- Samlingen med Mike Oldfield börjar bli stor, men hittade denna billigt och då den innehåller några låtar som jag inte har samt några som inte finns på original skivorna (?) var det inget att tveka på
The Night Flight Orchestra - Internal Affairs (2012)
- Är inte särskilt engagerad i många "nya" band, men det här tycker jag är värt att sponsras. Att dom är svenskar skadar inte heller! Dyraste skivan idag, men det gör inget!
The Shadows - The Shadows (1961)
- I skivbutiker finns det ofta "The Shadows - Greatest Hits" i många olika versioner, men sällan något annat. Var tvungen att köpa denna när den bara låg där idag. Det finns många 60-tals (främst då) artister och band som ofta nämns idag. The Beatles, The Stones, The Kinks, Jimi Hendrix, The Doors, Janis Joplin, James Brown, Stevie Wonder, Bob Dylan.. Men sällan The Shadows, tråkigt nog. Ett band som verkligen förtjänar att hittas av senare generationer!