2016-10-10, 08:22
Medlem
Rebali179s avatar
Kaipa DaCapo - Dårskapens Monotoni CD
Dag Vag ‎– Almanacka + CD
Citera
2016-10-11, 15:44
Medlem
Geomeisters avatar
Japansk utgåva av Victims of the Future med Gary Moore (även Deep Purples Ian Paice spelar på denna). Just denna utgåva bjöd på två "riktiga" bonus-spår Devil In Her Heart och Blinder. Aldrig någonsin sett något av dessa två spår nämnas så det lär bli intressant!
Citera
2016-10-11, 18:44
Medlem
Rebali179s avatar
Dalaplan - Det Blir Inte Bättre Än Så Här Orange LP
Citera
2016-10-14, 15:37
Medlem
Geomeisters avatar
Bengans Drottninggatan 2016-10-14

Det var uppställt med en liten monter av Bob Dylans CD-skivor. Ett fåtal kvar förutom stackars "Fallen Angels" (hans senaste album) som det fanns ganska många utav. Jag lyckades roffa åt mig 1978 års Street Legal med just Bob Dylan innan gubbarna brevid gjorde det. Vilket kändes lite som ödet då det är en av skivorna jag var mest sugen på.

Tittade snart till den vanliga samlingen med Bob Dylan dom har. Där stod endast en kopia av "Self Portrait". Tittade även till bordet där storsäljare och klassiker brukar säljas (ett antal höga med Bob Dylan brukar vara där). Där var det dock helt barskrapat på Bob Dylan idag. Så vitt jag sett har dessa båda platser varit orörda (möjligtvis sålt enstaka album) för Bob Dylans del senaste månaderna.. Nu var allt borta

Förutom Bob Dylans Street Legal blev det ett köp av Mike Oldfields debut Tubular Bells ifrån 1973!
Citera
2016-10-18, 19:50
Medlem
Elvis Presley-Fool (1973) Ep för 50kr
Citera
2016-10-20, 18:16
Medlem
Geomeisters avatar
En skiva kan man väl unna sig en torsdag trodde jag. Gick ur butiken med sex album och då hade jag varit tvungen att såla bort ett par jag gärna skulle vilja köpt. Inte av ekonominska skäl, men sex album räcker gott och väl för ett köp tycker jag. Annars blir det risk att jag "glömmer bort" några eller någon av albumen.

Frankie Boy...Frank Sintra med Quincy Jones på skivan "L.A. Is My Lady" ifrån 1984 då Quincy Jones antagligen låg på toppen av karriär som producent kändes som ett måste.

Köttgrottornas Totalgalet (2013) roffade jag åt mig direkt. Inte någon skiva man kan förvänta sig hitta i många butiker. Vilket är synd på ett så kul svenskt punkband!

Larry Carlton är ett namn som dykt upp här och där för mig senaste året. Nu blev det en chansning på skivan "On Solid Ground". Året var 1989.

Michael Schenkers "Dreams and Expressions" samt "Adventures of the Imagination" var skivorna som gjorde att jag direkt gav upp tanken om att köpa bara ett album. Speciellt det senare är en favorit bland karlns långa lista av album. Inte bara ifrån hans mer okända senare verk utan av samtliga album!

Stevie Wonders Hotter Than July (1980) känns som den sista av mannens klassiska album och då den delen av karriären intresserar mig mer än 1960-talets valde jag denna framför en annan.
Citera
2016-10-20, 18:20
Medlem
st0ckiss avatar
Blackshirts - The Blackshirts rise again på LP.
Omslaget är lika stiligt som skivan är bra. Riktigt bra köp! Nu återstår det bara att skaffa sig en LP-spelare igen.
Citera
2016-10-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
En skiva kan man väl unna sig en torsdag trodde jag. Gick ur butiken med sex album och då hade jag varit tvungen att såla bort ett par jag gärna skulle vilja köpt. Inte av ekonominska skäl, men sex album räcker gott och väl för ett köp tycker jag. Annars blir det risk att jag "glömmer bort" några eller någon av albumen.

Frankie Boy...Frank Sintra med Quincy Jones på skivan "L.A. Is My Lady" ifrån 1984 då Quincy Jones antagligen låg på toppen av karriär som producent kändes som ett måste.

Köttgrottornas Totalgalet (2013) roffade jag åt mig direkt. Inte någon skiva man kan förvänta sig hitta i många butiker. Vilket är synd på ett så kul svenskt punkband!

Larry Carlton är ett namn som dykt upp här och där för mig senaste året. Nu blev det en chansning på skivan "On Solid Ground". Året var 1989.

Michael Schenkers "Dreams and Expressions" samt "Adventures of the Imagination" var skivorna som gjorde att jag direkt gav upp tanken om att köpa bara ett album. Speciellt det senare är en favorit bland karlns långa lista av album. Inte bara ifrån hans mer okända senare verk utan av samtliga album!

Stevie Wonders Hotter Than July (1980) känns som den sista av mannens klassiska album och då den delen av karriären intresserar mig mer än 1960-talets valde jag denna framför en annan.

En skiva med Larry Carlton du kan söka efter är "Discovery". Släpptes 1986 och är en mycket bra och behaglig skiva.
Sedan finns det två samlingar med honom "Collection" och "Collection Vol 2" som kan vara värda att leta efter.
LC är en bra gitarrist, men något ojämn med materialet på sina egna skivor. Kan bli väl mycket "hissmusik" ibland.
Citera
2016-10-21, 14:50
Medlem
MartinStLouiss avatar
Inget speciellt, men jag köpte Iron Maidens senaste skiva Book of Souls.
Citera
2016-10-21, 16:14
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
En skiva med Larry Carlton du kan söka efter är "Discovery". Släpptes 1986 och är en mycket bra och behaglig skiva.
Sedan finns det två samlingar med honom "Collection" och "Collection Vol 2" som kan vara värda att leta efter.
LC är en bra gitarrist, men något ojämn med materialet på sina egna skivor. Kan bli väl mycket "hissmusik" ibland.

Tack för tips! Ska hålla öronen/ögonen öppna ifall denna skiva faller lite i smaken!
Citera
2016-10-21, 16:29
Medlem
Ghost- Infestissumam LP (Orange/vit)
Testament- Brotherhood Of The Snake LP
Citera
2016-10-24, 22:26
Medlem
Ördögs avatar
Det har blivit en vådlig mängd skivköp de senaste månaderna, men jag har inte orkat bokföra dem här. Bättring utlovas. De två senaste dagarnas förvärv är som följer ...

På CD:

Carola: Rakkauden jälkeen (2CD, 2011)*

På vinyl:

Jean Ritchie, Oscar Brand & Tom Paley: Courtin's A Pleasure and Other Folk Songs From the Southern Appalachians (1957) - Konvolutet**
Jan Hammarlund: Ett rop som stiger (1979)
Dag Vag: 7 lyckliga elefanter (1982)
Maria Farantouri, Petros Pandis & al: Canto General - Cantate de Mikis Théodorakis sur le poème de Pablo Neruda (1975/78)

* - Det är alltså inte Främling- och Livets Ord-Carola den här gången, utan Carola Standertskjöld (1941-97), en av Finlands finaste jazzsångerskor.
** - Jag funderade var jag sett namnet Oscar Brand, och insåg sedan att fan, jag noterade ju häromveckan hans frånfälle här på FB. Men jag har faktiskt ingen av hans skivor i samlingen sedan förr.
Senast redigerad av Ördög 2016-10-24 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in