2009-10-24, 21:36
Medlem
pearl jam - backspacer

årest bästa skiva so far tycker jag!

nästa blir

Foo fighters the greatest hits och/eller them crooked vultures

också smashing pumpkins kommande men de är 44 låtar enskilt över en längre tid, new wave stuff >.<
Citera
2009-10-24, 21:38
Medlem
Teapots avatar
The best of Joy Division.

2CD för 89 spänn. Najs.
Citera
2009-10-24, 21:47
Medlem
Sieglindes avatar
Satt i kväll och blev lite sugen (nja, snarare nostalgisk) på Union Carbide Production. Har From Influence To Ignorance på vinyl sedan tidigt 90-tal, men har ingen vinylspelare numera. Så jag har beställt den och Finacially Dissatisfied, Philosophically Trying i kväll från Ginza. Endast 49 kr styck. Hur bra som helst
Citera
2009-10-25, 00:11
Medlem
Den Dryges avatar
De senaste:

Bloodbath - The Wacken Carnage
Darkthrone - Transilvanian Hunger
Burzum - Det Som En Gang Var
Meshuggah - Destroy Erase Improve

Har börjat köpa mer skivor nu på sistone, tycker om att kunna musiken i hyllan av någon anledning.
Citera
2009-10-25, 00:14
Medlem
Knasibass avatar
Desert Sessions 1 & 2 samt Desert Sessions 3 & 4.
Citera
2009-10-26, 17:56
Medlem
Aquabots avatar
Somebody Outside, Separation Road och No I don't Remember / Love Hurts 7", alla av Anna Ternheim, alla på vinyl och alla i en begränsad upplaga på 500 exemplar.

Hade redan hennes senaste på vit vinyl, så då hennes tidigare alster också släpptes på vinyl var jag tvungen att köpa, plus en sjua som sålts på hennes Tyskland-turné.

Sedan blev det lite färsk dubstep också:

SYNKRO - Lost for Words 12"
Emalkay - When I Look at You 12"
DJ Madd / Akira Kiteshi - Better With You (Akira Kiteshi Mix) 12"
Roof Light - In Your Hands EP 12"
Citera
2009-10-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den Dryge
De senaste:

Bloodbath - The Wacken Carnage
Darkthrone - Transilvanian Hunger
Burzum - Det Som En Gang Var
Meshuggah - Destroy Erase Improve

Har börjat köpa mer skivor nu på sistone, tycker om att kunna musiken i hyllan av någon anledning.

Jag har också börjar köpa mer skivor nu av någon anledning. Vet inte varför, det finns ju mp3. Men det är något speciellt med att komma hem med en skiva och dra av plasten, stoppa in i cd spelaren och sitta och kolla i foldern.
Citera
2009-10-27, 00:07
Medlem
Oakenshields avatar
Helgens inköp (per Tradera) blev ett par fina Hellacopters-singlar och originalvinyler av Thin Lizzy - Fighting (UK Vertigo 1975) och Barclay James Harvest - Once Again (UK Harvest 1971).
Citera
2009-10-27, 01:32
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevermind90
pearl jam - backspacer

årest bästa skiva so far tycker jag!

nästa blir

Foo fighters the greatest hits och/eller them crooked vultures

också smashing pumpkins kommande men de är 44 låtar enskilt över en längre tid, new wave stuff >.<

Jag skulle nog lägga mina pengar på Them Crooked Vultures nya! Det är mer spännande med något helt nytt och Foo Fighters: Greatest Hits, känns mest som något de släpper för att inte förlora för mycket fans under tiden mellan deras skivor.

Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Helgens inköp (per Tradera) blev ett par fina Hellacopters-singlar och originalvinyler av Thin Lizzy - Fighting (UK Vertigo 1975) och Barclay James Harvest - Once Again (UK Harvest 1971).

Phil would be proud
Blir nästan lite sugen att köpa den även fast jag inte har någon vinylspelare
Citera
2009-10-27, 01:52
Medlem
Variazoni - Rune Gustafsson & Egil Johansen
Prayers - Charlie Byrd & Malcolm Boyd
Citera
2009-10-27, 07:45
Medlem
Jammys avatar
The tears - Here come the tears

Hade lyssnat på den lite innan, och det lät ju bra.. så när man hittade den för 40 spänn bland reaskivorna på Åhlens så var det klart man köpte.

Inte mitt första fynd där fö. Hittat Kasabian för 10 spänn, John Frusciante för 70 osv..
Citera
2009-10-27, 09:01
Medlem
cerns avatar
AFX - Analord 05

Hitta den för en hundring på Fade Records i Stockholm, bra kap eftersom den är värd runt 50-60 pund på Amazon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in