2009-08-23, 22:14
Medlem
Hej!

Precis installerat Windows 7 och allting fungerar smärtfritt. Nästan i alla fall. Har problem med Daemon Tools och Adobe CS4. Vad beträffar Daemon Tools så varje gång jag installerar programmet (ävan under Vista) så stänger den av min Autoplay, d.v.s. nästa gång jag pluggar in en USB enhet eller DVD så kommer det inte upp "Spela automatiskt", utan man får snällt göra det själv. Är det någon som vet hur man kan åtgärda felet? (Windows repair Autoplay fungerar inte).

När det gäller Adobe CS4 får jag upp ett väldigt irriterande fel systemfel. När jag monterar ISO filen och påbörjar installationen fungerar det lugnt. Men efter att man valt destination (i mitt fall C\Program files\Adobe CS4), valt vilka komponenter man vill ha installerade och klickar på "Installera" eller "Nästa" så säger programmet något i stil med "Please insert Adobe CS4 disk into slot E:\. Sedan kan man välja två alternativ, i likhet med "Try again" och "Cancel". Väljer jag första alternativet kommer samma dumma meddelande upp, väljer jag det andra avslutas installationen. Snälla, är det någon som vet hur man åtgärdar problemet?

Tacksam för all hjälp!
Citera
2009-08-23, 22:38
Medlem
hoaxens avatar
Det finns ingen fungerande version av deamon tools till W7 Du får använda något annat program som t.ex. Virtual Clone Drive http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in