2009-08-24, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hera.
Tack! Det är alltså inte på frågan att blanda Nardil med anafranil utan just med lithium. Och så svårt är det inte att äta rätt på nardil! Jag kan skriva ut det engelska fass-pappret + rekommendationspappret LMV skickade med nångång när jag orkar

Hur upplevde du att ECT var då? (För den är det också snack om) men han vill testa dom mest effektivaste medicinerna först. Tappade du minnet och har deppressionen blivit bättre, eller är du t.o.m frisk nu?
Jo, Anafranil o Lithium går ihop, det är inga problem. Men jo, jag vet vad man inte ska äta ihop med Nardil, så du behöver inte skriva ut det.

ECT har hjälp mig enormt mycket, har fått ca 35 behandlingar under 3 perioder, o nu är jag nästan helt frisk. Fick min senaste behandling 2005, o sen dess har jag mått bra.
Citera
2009-08-24, 01:00
Medlem
Opioidmannens avatar
Tryptizol (amitriptylin), anses vara det mest toxiska och farligaste av alla TCA vid överdosering. Behövs inte så mycket mer än maxdosen för att det ska bli farligt särskilt för känsliga och äldre personer.

Som sagt används det numera sällan vid depressioner och aldrig som förstahandsalternativ, bara om inget annat hjälper och då brukar man i bland kombinera med ett SSRI eller Cymbalta,men det ökar i stället risken för serotonergt syndrom och kramper.
Är en meddicin med många år på nacken.Kom 1963 redan.

Numera förskrivs det "off label" mestadels mot neurogena smärtor av olika genes,såsom efter en nervskada,diabetesneuropati,IBS,migrän,spänningshu vudvärk och fibromyalgi
i synnerhet. Kan även användas som insomnings/sömnmedel p ga dess sedativa effekt.
Är förenat med rätt frekventa och mkt biverkningar såsom en jävla muntorrhet,somnolans,dåsighet,viktökning,lite koordinationsstörningar,aptitökning och irritablilitet.
I högre doser så är biverkningarna betydligt mer framträdande.
Särskilt muntorrhet viktökning,aptitökning.
Oftast är doserna lägre än om man behandlar ren depression.
I vissa fall väsentligt mkt lägre.Mot smärta 25-75 mg.
Men för att få fullgod effekt brukar 50-75 mg krävas. Ges då som engångsdos till natten.
Har endast den indikationen mot djup depression och sängvätning hos barn,lite skumt?

Har själv ätit det tidigare i två år mot min fibromyalgi,och sömnen.
Men jag slutade b b l a beroende på att jag gick upp över 12 kg i vikt, ständigt var snustorr i munnen fick massor av karies. Och jag låg aldrig på så hög dos. Som mest 60 mg t n.
När jag började med det i lägsta dos gjorde det mig fan halvt medvetslös.

Tryptizol förstärker också den analgetiska effekten av morfin.
Citera
2009-08-24, 03:43
Medlem
Garfi3lds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opioidmannen
Tryptizol (amitriptylin), anses vara det mest toxiska och farligaste av alla TCA vid överdosering. Behövs inte så mycket mer än maxdosen för att det ska bli farligt särskilt för känsliga och äldre personer.

Som sagt används det numera sällan vid depressioner och aldrig som förstahandsalternativ, bara om inget annat hjälper och då brukar man i bland kombinera med ett SSRI eller Cymbalta,men det ökar i stället risken för serotonergt syndrom och kramper.
Är en meddicin med många år på nacken.Kom 1963 redan.

Numera förskrivs det "off label" mestadels mot neurogena smärtor av olika genes,såsom efter en nervskada,diabetesneuropati,IBS,migrän,spänningshu vudvärk och fibromyalgi
i synnerhet. Kan även användas som insomnings/sömnmedel p ga dess sedativa effekt.
Är förenat med rätt frekventa och mkt biverkningar såsom en jävla muntorrhet,somnolans,dåsighet,viktökning,lite koordinationsstörningar,aptitökning och irritablilitet.
I högre doser så är biverkningarna betydligt mer framträdande.
Särskilt muntorrhet viktökning,aptitökning.
Oftast är doserna lägre än om man behandlar ren depression.
I vissa fall väsentligt mkt lägre.Mot smärta 25-75 mg.
Men för att få fullgod effekt brukar 50-75 mg krävas. Ges då som engångsdos till natten.
Har endast den indikationen mot djup depression och sängvätning hos barn,lite skumt?

Har själv ätit det tidigare i två år mot min fibromyalgi,och sömnen.
Men jag slutade b b l a beroende på att jag gick upp över 12 kg i vikt, ständigt var snustorr i munnen fick massor av karies. Och jag låg aldrig på så hög dos. Som mest 60 mg t n.
När jag började med det i lägsta dos gjorde det mig fan halvt medvetslös.

Tryptizol förstärker också den analgetiska effekten av morfin.

Inget vidare att flumma på va?
Citera
2009-08-24, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men skit i att svara då, benzo ska vara apsvårt att begå självmord med även om man dricker sprit till. Däremot benzo+sub/heroin och dylikt funkar finfint.

Hur hade du tänkt dig att någon med erfarenhet ska kunna svara?
Citera
2009-08-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Hur hade du tänkt dig att någon med erfarenhet ska kunna svara?

vad är de för fel på dig som inte tror på spöken da? :P
Citera
2009-08-24, 12:29
Bannlyst
Vill du dö?
Sök hjälp istället! Jag vet att alla säger förmodligen så till dig, men det finns hjälp!

Ta hand om dig!

MVH
Citera
2009-08-30, 15:57
Medlem
petters avatar
Offtopic tyvärr men jag behöver komma i kontakt med opioidmannen. Hans inbox är full. Samma sak med hans mailkonto. Så jag hoppas han hör att jag klagat så han rensar bort all skit och hör av sig. Svårt att svara på mail när hans inbox är full.
Citera
2009-08-30, 19:17
Medlem
Psykotons avatar
Neuroleptika är ju ganska toxiskt om man jämför med exempelvis benso, men om det är dödliga preparat som du menar, så är vär barbituraterna de värsta, särskilt i kombination med dödsdrogen alkohol.

Men som sagt, sök hjälp om du inte mår bra.
Citera
2009-08-30, 23:53
Medlem
Litium - livsfarligt för hjärtat i överdoser. Fast ganska höga sådana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in