2009-08-22, 19:55
Medlem
stromens avatar
Skulle nog säga att kolla mycket film med det valda språket med text.
Då tränar man upp hörförståelsen för att sedan kunna hinna uppfatta det mesta på radion m.m.
=)
Citera
2009-08-22, 20:56
Medlem
friendsforevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromen
Skulle nog säga att kolla mycket film med det valda språket med text.
Då tränar man upp hörförståelsen för att sedan kunna hinna uppfatta det mesta på radion m.m.
=)

jo jag brukar titta på engelska filmer med text på svenska
Citera
2009-08-22, 20:57
Medlem
friendsforevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag blir lite nyfiken, var kommer du ifran och varför vill du lära dig svenska?

Senast redigerad av friendsforever 2009-08-22 kl. 21:11.
Citera
2009-08-22, 21:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friendsforever
Var det fragan du inte forstod?

Why do you want to learn swedish?
Pourquoi voulez-vous apprendre le suédois ?
Waarom wilt u leren zweeds?
Citera
2009-08-22, 23:47
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Var det fragan du inte forstod?

Why do you want to learn swedish?
Pourquoi voulez-vous apprendre le suédois ?
Waarom wilt u leren zweeds?

Nu sa ser jag att det verkade vara lite smadrygt. Det var inte meningen, jag undrar bara hur det kommer sig att du vill lara dig svenska.
Citera
2009-08-22, 23:55
Medlem
friendsforevers avatar
Citat:
Nu sa ser jag att det verkade vara lite smadrygt. Det var inte meningen, jag undrar bara hur det kommer sig att du vill lara dig svenska.

jag är intresserad av svenska språket
om du vill lära dig ett nytt språk ska jag säga hur det kommer sig att du vill lära dig ?
det är inte så konstigt i sverige att man lär sig svenska föratt det finns flera invandrare som studerar svenska som andra språk och jag är en av dem
Senast redigerad av friendsforever 2009-08-22 kl. 23:58.
Citera
2009-08-22, 23:59
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friendsforever
jag är intresserad av svenska språket
om du vill lära dig ett nytt språk ska jag säga hur det kommer sig att du vill lära dig ?
det är inte så konstigt i sverige att man lär sig svenska föratt det finns flera invandrare och jag är en av dem

Sa du vill lara dig svenska for att du bor i Sverige? Jag blev bara nyfiken eftersom att svenska ar ett sa pass litet och ovanligt sprak.
Citera
2009-08-23, 00:02
Medlem
friendsforevers avatar
Citat:
Sa du vill lara dig svenska for att du bor i Sverige? Jag blev bara nyfiken eftersom att svenska ar ett sa pass litet och ovanligt sprak.

ja jag bor i Sverige
Citera
2009-08-23, 12:57
Medlem
Wizziws avatar
När jag undervisar människor från andra länder brukar jag utgå från de dagliga behovet, fast då talar vi många gånger om människor som precis börjar lära sig. Du verkar ändå ha kommit rätt långt.

I grund så är daglig interaktion på det aktuella språket ofta mest givande. Det är dem som umgås mest mest med folk som talar språket som brukar bli bäst på det.

Mitt starkaste tips är att söka sig till grupper och kanske kurser och tillfällen där det dagliga talet används mycket.

De tekniska detaljerna kan man lära sig när som helst och kräver inte samma typ av övning som det dagliga talet.
Citera
2009-08-23, 14:25
Medlem
friendsforevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizziw
När jag undervisar människor från andra länder brukar jag utgå från de dagliga behovet, fast då talar vi många gånger om människor som precis börjar lära sig. Du verkar ändå ha kommit rätt långt.

I grund så är daglig interaktion på det aktuella språket ofta mest givande. Det är dem som umgås mest mest med folk som talar språket som brukar bli bäst på det.

Mitt starkaste tips är att söka sig till grupper och kanske kurser och tillfällen där det dagliga talet används mycket.

De tekniska detaljerna kan man lära sig när som helst och kräver inte samma typ av övning som det dagliga talet.

tack för ditt råd , och jag försöker att skaffa kompisar för att umgås med och praktisera det svenska språket med också , jag tror att jag har lärt mig dagliga talet så kanske jag måste börja med en annan nivå som är mer svårare
ibland läser jag tidningar och jag förstår inte allting men jag förstår vad ämnet handlar om i allafal
tack för ditt tips jag uppskattar det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in