• 4
  • 5
2009-08-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtHa
Varför skulle man inte kunna få hyra av någon nära anhörig?
Är din flickvän myndig kan det ju inte vara någon som helst problem.
Även om så vore om hennes mamma betalar henne hyra så är det ju en sak mellan er, ni behöver ju inte ens skriva ett skriftligt kontrakt.

Det är nog ingen som sagt att man inte får hyra av någon anhörig, däremot får hon inget bidrag om hon gör det.
Citera
2009-08-23, 20:29
Medlem
Hitlerseviltwins avatar
Du menar att din flickväns mamma + hennes sambo inte har råd att ge henne några kakor i månaden för att de får bo i hennes hus? jag trodde inte det fans jobb i sverige som betalade så lite. Jag tror inte detta handlar om att mamman inte KAN betala utan att hon inte VILL. Vräk WTkärringen.
Citera
2009-08-23, 20:31
Medlem
Nu vet jag inte riktigt hur detta har löst sig, men vart är det ni ska flytta? Skäl att flytta dit?

Det finns ju alltid nått jäkla jobb att få, timvik på skolor/hemtjänst, extra på cafe/bar...vad som helst? Ring runt,maila, sök aktivt!
Citera
2009-08-23, 21:50
Medlem
Är nog också inne på linjen, sälj huset...
Mamman och hennes familj, får väl också bo i hyresrätt, om dom inte kan betala hyra.Alla får betala för sitt boende i dagens läge, på något sätt.
Gubben jobbar inte heller, så han kanske också ska söka jobb igen.
Annars kan ni ju flytta dit ni två med.
Storfamilj lever billigare en två i ett hushåll.
Storkok med billiga råvaror.
Samla tomburkar i området, kan ge en hel del pengar.
Citera
2009-08-24, 10:53
Medlem
KoettFaerss avatar
Börja studera? Panta flaskor? Det finns många saker ni kan göra för att inte tillhöra samhällets bottenskrap som suger ut skattemedel från personer som faktiskt arbetar hårt.
Citera
2009-08-25, 00:30
Medlem
Hela den här historien låter väldigt skum.

1) Ja, din flickvän kan givetvis hyra ut huset till hennes mamma.
2) Du har sagt upp dig från jobbet, knarkar och vill ha bidrag.... Men du är ingen parasit som vill leva på samhället.

Som jag ser det har ni bara huset att falla tillbaka på.

Skriv ett kontrakt där ni hyr ut huset för x kronor per månad. / sälj delen av huset (finns banklån) eller flytta dit, be dom som bor där få en lägenhet genom SOC eller liknande.
Citera
2009-08-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag måste svara nja.
Hennes familj har det jävligt knapert, och har nog egentligen alltid haft det så.
Men även om så vore fallet att dom faktiskt kunde betala så får hon ju inte det, för man får inte hyra av sina barn.
Dessutom hade vi fortfarande ägt ett hus, vilket är problemet
Det låter inte som det finns någon belåning på huset? Isf skulle ju hennes mamma och sambo kunna ta ett lån, med huset som säkerhet och köpa ut dottern. Du kan dock bara belåna huset till taxeringsvärdet, men i verkligheten så är ju huset oftast värt mer. Så detta bör du/ni tänka på när hon blir utköpt, så att hon får en "rättvis" andel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in