2017-07-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Har inte sett den intervjun, hur kommer man in på att samtala om denna tragiska händelse med Semenya? Vad fanns det för koppling och vem stod för intervjun? Låter spontant som väldigt billig journalistik, men ska väl inte säga något innan man sett hela intervjun..

Minns inte namnet på tv-reportern. Men han stod vid ringside s a s. Det var alltså inte de två uppe i båsen, Perlskog och den skäggige. Fullständigt urdum intervju. De båda i båsen ville inte påannonsera den, den bara kom plötsligt och var snabbt över, men snabbt avkommenterad med illa dold trötthet av de båda båsgubbarna.
Citera
2017-07-22, 16:21
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Hörde hen för första gången prata igår från Monaco. Tv 4, givetvis, smet in in en meningslös intervju. Dumreportern frågade om hen kände till Lisa Holm? Nu hörs det också att hen är en han.
Nu ser man det inte bara. Måste vara trist för kvinnorna att tävla i samma lopp med mannen.
Man kan känna genom tomrummet kommentatorernas olust även om de inte får antyda något.

Citat:
Har inte sett den intervjun, hur kommer man in på att samtala om denna tragiska händelse med Semenya? Vad fanns det för koppling och vem stod för intervjun? Låter spontant som väldigt billig journalistik, men ska väl inte säga något innan man sett hela intervjun..
Frågan gällde naturligtvis 800-meterslöparen Lovisa Lindh. Inte Lisa Holm.
Citera
2017-07-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Frågan gällde naturligtvis 800-meterslöparen Lovisa Lindh. Inte Lisa Holm.

Då var den saken utredd, lät ju helt absurt.. Gissar att inte "Lantarbetaren" följer friidrotten på daglig basis, haha..
Citera
2017-07-24, 10:53
Medlem
Citat:
Då var den saken utredd, lät ju helt absurt.. Gissar att inte "Lantarbetaren" följer friidrotten på daglig basis, haha..

Jodå, men det var en fatal sammanblandning av namn av mig, erkännes. Hade Lovisa Lindh på näthinnan, har sett alla hennes lopp i DL. Men så det blev det namnet från den tragiska händelsen istället ... namnen är lika, men i övrigt står jag för inläggen.
Citera
2017-08-07, 23:02
Medlem
Zildjians avatar
Knep bronset på 1500 meter i London nyss, visste knappt att människan höll på fortfarande.
Citera
2017-08-09, 09:45
Bannlyst
vettifan varför folk klagar egentligen. Hon har vunnit massa men inte så hon slagit världsrekord med flera sekunder .

Faktum är att hennes bästa tid är 2 sekunder från världsrekordet på 800 m och 3 sekunder från 400 m rekordet.

RÄcker med en läkarundersökning för att se om hon är man eller inte.
Citera
2017-08-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
vettifan varför folk klagar egentligen. Hon har vunnit massa men inte så hon slagit världsrekord med flera sekunder .

Faktum är att hennes bästa tid är 2 sekunder från världsrekordet på 800 m och 3 sekunder från 400 m rekordet.

RÄcker med en läkarundersökning för att se om hon är man eller inte.

Könstillhörighet kan tyvärr vara mera komplicerad än så. Om jag minns rätt så skvallrades det om att Semenya även har ej fullt utvecklade manliga organ invändigt och att testosteronnivån var hög. Sätten att könstesta har varierat en del de senaste 50 åren. Det är ju inte Semenyas fel att naturen skapat henne som den gjort men lite trist för hennes medtävlare ifall det inte sker på lika villkor. Någon får rätta mig men nog har man väl släppt kraven på testesteronnivå de senaste åren och därför har Semenya kommit tillbaka till yttersta eliten.
Citera
2017-08-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Könstillhörighet kan tyvärr vara mera komplicerad än så. Om jag minns rätt så skvallrades det om att Semenya även har ej fullt utvecklade manliga organ invändigt och att testosteronnivån var hög. Sätten att könstesta har varierat en del de senaste 50 åren. Det är ju inte Semenyas fel att naturen skapat henne som den gjort men lite trist för hennes medtävlare ifall det inte sker på lika villkor. Någon får rätta mig men nog har man väl släppt kraven på testesteronnivå de senaste åren och därför har Semenya kommit tillbaka till yttersta eliten.

Stämmer, en gräns infördes 2011 men avskaffades 2015 igen tror jag.

Att hon har ej fullt utvecklade manliga organ invändigt tror jag är fastställt om jag inte läst fel.
Citera
2017-08-10, 21:04
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni

Kan ju vara det att han håller tillbaka för att hålla uppe charaden, eller så är han bara medelmåttig med herrars mått mätt.
Det ser inte ut att vara en antydan till jobbigt efter han springer långlopp, en söndagsjogg.

Det är ju trots allt mycket pengar det handlar om.
Citera
2017-08-13, 16:01
Medlem
Läste precis vad Sanna Kallur i Aftonbladet tyckte och hon jämförde det med Charlotte Kallas syreupptagningsförmåga!!?? Det är väl ändå något man tränar sig till eller ? Otroligt korkad jämförelse imo.
Semenyas tider nu och jämfört med när hon medicinerades är det stor skillnad på, så det borde ge svar på om det verkligen kan faställas om hennes höga testovärden verkligen ger en fördel (vilket väl är en självklarhet för alla utom ansvariga verkar det som).
Citera
2017-08-13, 18:26
Medlem
Hon är en kvinna i mina ögon. Sen om hon har manliga könsorgan inuti sig själv eller ej spelar ingen roll. Och jag förstår inte heller varför det skulle vara relevant.

Visst hon har säkert högre testesteron nivåer än flertalet andra kvinnor. Om det sen hjälper henne att vinna lopp o medaljer så är det ju tur för henne. Så länge dom släppt kraven på testesteron nivåerna, vilket dom vad jag vet har, så tycker jag att alla påhopp på henne är lite orättvisa.

Kan bara lyckönska henne i framtiden o hoppas att hon tar fler medaljer o slår världsrekord. Hon är en ganska härlig person på nåt sätt. Lite manhaftig o så, men inget som stör.
Citera
2017-08-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LickDevilsButt
Hon är en kvinna i mina ögon. Sen om hon har manliga könsorgan inuti sig själv eller ej spelar ingen roll. Och jag förstår inte heller varför det skulle vara relevant.

Visst hon har säkert högre testesteron nivåer än flertalet andra kvinnor. Om det sen hjälper henne att vinna lopp o medaljer så är det ju tur för henne. Så länge dom släppt kraven på testesteron nivåerna, vilket dom vad jag vet har, så tycker jag att alla påhopp på henne är lite orättvisa.

Kan bara lyckönska henne i framtiden o hoppas att hon tar fler medaljer o slår världsrekord. Hon är en ganska härlig person på nåt sätt. Lite manhaftig o så, men inget som stör.

Problemet uppstår när agenter och scouter dammsuger världen på liknande personer med hormonrubbningar. Då kommer till slut hela finalfältet bestå av dylika hens. (Istället för endast 3, som nu...)

Är det fair för vanliga kvinnor? Var inte meningen med kvinnoklassen att de också skulle ha chans att kunna tävla på lika villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in