2009-08-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
klok eller? varför skulle många ha mycket att förklara när h*n ser ut och låter som h*n gör och har inte varit med mer än i en månad och utklassar alla...?
det är ju förklaringen.
Tycker det har skrivits jävligt mycket skit på sina håll. Hon är ju för fan 18 år, det måste ju vara bland det värsta man kan råka ut för, att få sitt kön så ifrågasatt. Och inför hela världens ögon dessutom. Klart ett könstest måste göras, men om hon visar sig vara kvinna så har många en del att förklara. Då kan en flickas liv vara sönderslaget. Tycker man kan ha skött det här på ett annat, mer nedtonat sätt.
Citera
2009-08-21, 19:04
Medlem
No_fears avatar
Dom som är mest intresserad vad dom kommer fram till är nog hennes fd sexpartners som sitter nu och mår dåligt och funderar om dom egentligen har bögat lös

Tror hon är född kvinna men sen har nog hormoner gjort sitt så hon är nog nåt mittimellan just nu.
Citera
2009-08-21, 19:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det här är bland det vidrigaste jag har varit med om. Tänk att som artonårig tjej inför hela världen få sitt kön ifrågasatt. Fyfan vad jag lider med tösen. En jävla häxjakt är vad som bedrivs, och skulle det nu visa sig att hon är en tjej har väldigt många väldigt mycket att förklara.

Eftersom testerna av outgrundlig anledning tar flera veckor att få svar på så kommer VM vara över om det visar sig att hon är en kvinna. Många kommer kanske att skämmas men någon upprättelse kommer hon inte kunna få under mästerskapet. Jag hoppas på sätt och vis att hon visar sig vara man, vilken tragedi annars..
Citera
2009-08-21, 19:20
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Tycker det har skrivits jävligt mycket skit på sina håll. Hon är ju för fan 18 år, det måste ju vara bland det värsta man kan råka ut för, att få sitt kön så ifrågasatt. Och inför hela världens ögon dessutom. Klart ett könstest måste göras, men om hon visar sig vara kvinna så har många en del att förklara. Då kan en flickas liv vara sönderslaget. Tycker man kan ha skött det här på ett annat, mer nedtonat sätt.
Cirkusen som uppstår kring ämnet är inte så snygg. Men jag vet inte om det går att sköta saken så mycket mer nedtonat.

* Ett av världens största idrottsevenemang.
* 18-åring slaktar världseliten.
* Sänkt sitt pers med tio sekunder från i fjol.
* Vissa av hennes mottävlare går öppet ut och säger att de inte ser henne som kvinna.
* Och utseendet på det.

Ämnet är förbannat känsligt. Men de som är skickade till mästerskapet för att rapportera och granska vad som händer ska självklart få granska även en sån här sak. Man kan inte sluta rapportera om doping bara för att falska anklagelser kan märka en idrottares fortsatta karriär/liv. Det här måste trots allt granskas och redas ut - alternativet att _eventuellt_ få en ny Stella Walsh känns inte så lockande.

Hur tycker du att det konkret skulle göras annorlunda? Inte bara "på ett mer nedtonat sätt".
Citera
2009-08-21, 19:35
Medlem
Skitonds avatar
Det skulle ju vara hemskt om det visade sig att hon är en man men det skulle ju vara ännu hemskare för henne om det visade sig att hon är en kvinna. Fyfan, det e synd om honom/henne.
Citera
2009-08-21, 19:58
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:

Det bästa hade naturligtvis varit om testerna hade gjorts innan VM men jag antar att spekulationerna inte hade kommit igång riktigt då? Det är svårt naturligtvis och fruktansvärt hemskt för Semenya oavsett vad det blir för resultat, men när VM väl började och Semenya möttes av kamerornas blixtar så var det OMÖJLIGT att sköta det på ett nedtonat sätt.
Citera
2009-08-21, 20:46
Medlem
Jo, ni har väl rätt antar jag. Tycker bara så synd om henne. Fattar inte varför inte detta reddes ut innan hon skickades till VM, folk i Sydafrika måste väl fattat att spekulationerna skulle börja komma.
Citera
2009-08-21, 20:49
Medlem
Mulatts avatar
Om hon är än hon så är det otroligt synd om henne
Citera
2009-08-21, 20:53
Medlem
Mulatts avatar
http://www.expressen.se/sport/Friidrott/1.1679358/semenya-tankte-vagra-sta-pa-prispallen

Citera
2009-08-21, 21:21
Medlem
Sufferstreams avatar
Hane eller hona? Jag är bergsäker på att det är en hane.

Och hur jävla svårt är det att ta reda på? Håll fast djuret och dra av kläder och se efter.

Ingen vågar prata om doping när Bolt diskuteras (i media) och mannen Semenya är det bara sååå synd om.

Båda är fuskare och bör stängas av på livstid.
Citera
2009-08-21, 22:02
Medlem
Tycker hela den här historien är sorglig men samtidigt spännande!
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det är en man eller kvinna.. h*n har nog ingen snopp iaf..
Tycker det påminner om de som tar hormoner för att sedan byta kön.. och då blir man ngnting mittemellan, varken en han eller hon!

Och alla kan väl se på kroppen att denna människa inte har en normal kvinnlig kropp!!!! Annars är man ju fn blind! Sen om det beror på doping, sjukdom, att det faktiskt är en man eller ngt annat får väl framtiden utvisa..
Kanske ville föräldrarna så gärna ha en pojke att de gav flickebarnet hormoner?!
Det är inte rättvist mot konkurrenterna att behöva tävla mot denna manliga kroppen och jag tycker nog att man skulle kollat upp h*n lite tidigare.. inte mitt under VM med alla journalister som jagar nyheter och gör vad som helst för att hitta skandaler! För "hennes" skull!
Citera
2009-08-21, 22:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det här är bland det vidrigaste jag har varit med om. Tänk att som artonårig tjej inför hela världen få sitt kön ifrågasatt. Fyfan vad jag lider med tösen.

Tös? Titta på denna bild igen:

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1676421!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

och fråga dig igen. Är det en "tös"?

Man måste även tänka på hennes medtävlare, de som är riktiga kvinnor. Det är ju orättvist mot dessa om sådana där "kvinnor" får ställa upp i tävlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in