2009-10-20, 02:38
Medlem
Samwises avatar
Broder daniel, BRODER DANIEL!
Citera
2009-10-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och ändå så lyckades du missa de två bästa skvivorna från 2009 som båda är svenska, nämligen:

El perro Del Mar - Love Is Not Pop
The Field - Yesterday and Today.

Plus att du missade:
Fontän - Winterwhila
The Crèpes - What Else
Lake Heartbeat - Trust In Numbers

El Perro Del Mar och Fontän är inte min grej. The Field och Lake Heartbeat har jag inte hört talas om. The Crêpes har jag hört ska vara jävligt bra, men har ännu inte lyssnat på dom.
Citera
2009-10-20, 22:22
Medlem
pikzels avatar
Annika Norlin är ju en jävla bra (och skum) musiker.
Säkert! är underbart bra, och Hello Saferide är också fint.
Citera
2009-10-21, 17:56
Medlem
Dindlys avatar
Världens bästa band kommer från Sverige, Opeth!
Citera
2009-10-21, 17:58
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Sverige har ju bland det bästa banden någonsin. Hela genren "svensk punk" är ju bland det bästa som finns. Ebba Grön, Tysta Mari, En Svensk Tiger m.m.
Sedan har ju Svergie många bra metal band som t.ex. Raised fist och In Flames.
Du verkar inte ha någon grund för att tycka att all svensk musik suger.
Citera
2009-10-21, 23:22
Medlem
soundchecks avatar
Löjlig diskussion. Den bästa musiken i världen kommer ifrån England och Sverige. Med några få undantag. Skulle jag rabbla upp mina topp hundra skivor så skulle de flesta komma från England eller Sverige. Amerikansk musik är för det mesta fruktansvärd. I alla genrer. Och det är ganska kasst med tanke på hur många det bor i USA. Men det har väll nånting att göra med deras kultur antar jag. Den har förstört dem.
Citera
2009-10-21, 23:28
Medlem
__carls avatar
Jag är fullt övertygad om att det bara finns två bra svenska album: Jazz på svenska och Kebnekaise II. Allt annat är mer eller mindre värdelöst. Möjligtvis att The Dubbel Trubbel EP kvalar in på listan också.

Svensk punk och metal är ett storartat skämt.
Citera
2009-10-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Sverige har ju bland det bästa banden någonsin. Hela genren "svensk punk" är ju bland det bästa som finns. Ebba Grön, Tysta Mari, En Svensk Tiger m.m.
Sedan har ju Svergie många bra metal band som t.ex. Raised fist och In Flames.
Du verkar inte ha någon grund för att tycka att all svensk musik suger.

är hardcore.

Säger bara The Hellacopters.
Citera
2009-10-22, 01:43
Medlem
orvarens avatar
Just D finns väl inte längre?

Onkel Konkel,dog väl nyligen?

Men Mustasch är kvar!!

Summan,får någon annan räkna ut...
Citera
2009-10-22, 16:22
Medlem
Vill inte påstå att det finns något rätt eller fel när det gäller musiksmak, men det är lite tunnsått på den svenska musikfronten. Jag uppskattar Håkan Hellström och är svag för en del indieakter men inte mycket mer än så.

Lars Eriksson släpper sitt debutalbum snart och om allt går som det ska kommer det bli ett friskt tillskott i höstregnet.
Citera
2009-10-22, 17:05
Medlem
s8ans avatar
Börja lyssna på Ismen och deras Gorillismen så ska du allt höra att det finns svensk musik som är tyngre än allt annat
Citera
2009-10-22, 17:09
Medlem
alarkas avatar
svensk musik är mkt bättre än all musik på engelska för man förstår musik mkt bättre på något sätt jag menar Cornelis Vreeswijk är den bästa musikern som någonsin levt (svensk alltså)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in