Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-20, 17:41
Medlem
Zlapptazks avatar
Vad är det och hur fixar jag till det?

http://yfrog.com/0imeddelandej

Tack in advance...
Citera
2009-08-20, 20:55
Medlem
Zlapptazks avatar
Ingen som vet?

Den kommer upp 3 ggr på raken, och har märkt nu att inte varje uppstart men varannan/var tredje.
Citera
2009-08-20, 21:14
Medlem
927s avatar
det verkar skumt, kolla igen vilka processer som startar med windows, via msconfig. eller så kan du posta en hijackthis logg för där syns allt (se min signatur)
Citera
2009-08-20, 21:36
Medlem
phixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlapptazk
Vad är det och hur fixar jag till det?

http://yfrog.com/0imeddelandej

Tack in advance...

Problemet är att filen avviker från den standard som är godkänd av MS. Men är du säker på att den är oinfekterad och okej så gör du såhär.

Klicka på Start. Högerklicka på "min dator" Välj från högerkliksmenyn det nedersta alternativet på listan... "egenskaper" tror jag det kan heta på svenska. Jag har den engelska versionen serru.

Detta öppnar i vart fall "System Properties. Välj "Avancerat" och klicka därefter på den översta knappen som på Engelska heter "Performance"... Prestanda? Här hittar du Dataexkvereringsskyddet. Avaktivera skyddet helt ifall du vill eller lägg till filen som visas på popuppen (GHP) som ett undantag från skyddet. Klicka OK och problemet är löst.
Citera
2009-08-20, 22:11
Medlem
Registret har antagligen ändrats vilket gör att Windows inte känner igen filen och bedömer den som farlig. Ladda hem och kör denna fil:

http://www.troublefixers.com/wp-content/uploads/Miscellaneous/GHremoval.bat

Borde fixa det!
Citera
2009-08-20, 22:49
Medlem
Zlapptazks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phixen
Problemet är att filen avviker från den standard som är godkänd av MS. Men är du säker på att den är oinfekterad och okej så gör du såhär.

Hur vet jag det då?

Och vad skulle hända om den nu är infekterad (Menas virus?)

Och vad är det jag har gjort igentligen? Löst ett problem eller sopat det under mattan genom att ta bort visningen av varningen?

Förlåt för alla (kanske dumma) frågor, jag kan hårdvara men detta är över mitt förstånd.

Tack.
Citera
2009-08-21, 01:46
Medlem
Zlapptazks avatar
Citat:
Hur vet jag det då?

Och vad skulle hända om den nu är infekterad (Menas virus?)

Och vad är det jag har gjort igentligen? Löst ett problem eller sopat det under mattan genom att ta bort visningen av varningen?

Förlåt för alla (kanske dumma) frågor, jag kan hårdvara men detta är över mitt förstånd.

Tack.

Bumpa i rumpa...
Citera
2009-08-21, 17:10
Medlem
RedClouds avatar
Citat:
Bumpa i rumpa...

Om du har ett fungerande antivirus så starta datorn i felsäkert läge och sedan så letar du rätt på filen och skannar den. Hittar du ingen infektion eller annat underiligt så är det bara att excludera den i exkvereringsskyddet. Det behöver inte betyda att filen är infekterad men det betyder i vart fall att filen inte överensstämmer med de data som tidigare godkänts av Microsoft för användning i deras produkter.

För att starta datorn i felsäkert läge så håller du ned tangenten F8 medan datorn startar. Sedan så får du använda piltangenten för att flytta dig uppåt dit det står " Felsäkert Läge " (inga nätverksresurser eller annat krafs, bara felsäkert läge) När du sedan har skannat så startar du om datorn precis som vanligt.

För att välja "Felsäkert läge" så klickar du Enter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in