Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-19, 00:54
Medlem
Right, jag vill på förhand tacka de som tar sig tid att läsa igenom och eventuellt hjälpa till.

Antivirus: Avira Antivir Personal

Brandvägg
: Utöver windowsbrandväggen så vet jag faktiskt inte (då det är för min brors räkning jag skriver och han bor för tillfället i en annan stad)

Märke: Packard Bell IMEDIA A6521 NCD

Program jag (han) har problem med
: Call of Duty 4 Modern Warfare

Problembeskrivning: Har lite problem med en ominstallation av spelet. Saken är sådan att min bror skulle installera om Call of Duty 4, vilket han gjorde via Kontrollpanelens "Program och Funktioner".
So far so good. När han senare skulle installera Call of Duty 4 igen så ploppar han i skivan och får upp menyn där det står:
Play Single Player
Play Multiplayer
Uninstall
Options
Extras

Lägg märke till att möjligheten att installera inte finns, utan bara att avinstallera. Vad som däremot händer när man trycker på Uninstall är - ingenting.
Något jag antar är för att spelet redan är avinstallerat via Program och Funktion (?).

Felmeddelande: Något felmeddelande får han inte utan menyn med Avinstallera, Spela Mulitplayer osv. stängs bara ned.

Försökt hittils: Systemåterställning, vilket ledde till samma sak efter en avinstallation från CD-menyn.

Det kanske tåls att tilläggas att även jag har haft detta problem, med en annan dator och 32-bitars versionen av Vista Home Premium SP1 och detta löstes med en omformatering då jag ändå kände för att rensa min dator.

Återigen, tack på förhand till de som eventuellt kan hjälpa till.

Sen vill jag även tillägga att jag inte var helt säker på om det redan fanns ett liknande inlägg, däremot hittade jag inget via sökfunktionen.
Jag var heller inte säker på om tråden passar bäst här eller i Spel forumet.
Citera
2009-08-19, 02:00
Medlem
OK, liten uppdatering, spelet är nu tydligen ominstallerat, men nu kommer meddelandet "Couldn,t load image 'loadscreen_mp_broadcast_small"

Sorry för dubbelpost men kunde tydligen inte edita mitt inlägg.
Citera
2009-08-19, 11:41
Medlem
-ELF-s avatar
Det låter mycket konstigt.
Jag skulle föreslå en grundlig genomgång av registret och ta bort allt som har med CoD 4 att göra. Glöm inte att avinstallera spelet först.

Jag fick göra så med ett spel. Det ville helt enkelt inte. Så jag gick igenom hela registret och sökte på allt som hade med spelet att göra och tog bara bort det jag visste inte förstörde något. Sen fungerade det...
Citera
2009-08-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Det låter mycket konstigt.
Jag skulle föreslå en grundlig genomgång av registret och ta bort allt som har med CoD 4 att göra. Glöm inte att avinstallera spelet först.

Jag fick göra så med ett spel. Det ville helt enkelt inte. Så jag gick igenom hela registret och sökte på allt som hade med spelet att göra och tog bara bort det jag visste inte förstörde något. Sen fungerade det...

Mjo, jag tror också det är problemet men enligt honom så finns det endast en RaR-fil med patch 1.6-1.7 kvar. Kan det vara det som spökar eller?

Kan man använda ett program (typ Eusing Free Registry Cleaner) eller är det något som enklast görs själv?
Citera
2009-08-19, 18:49
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torktumlarn
Mjo, jag tror också det är problemet men enligt honom så finns det endast en RaR-fil med patch 1.6-1.7 kvar. Kan det vara det som spökar eller?

Kan man använda ett program (typ Eusing Free Registry Cleaner) eller är det något som enklast görs själv?
Det med .rar filen förstår jag inte riktigt vad du menar.

Men kör du först ett program som rensar registret och rensa sen manuellt.
Citera
2009-08-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Det med .rar filen förstår jag inte riktigt vad du menar.

Men kör du först ett program som rensar registret och rensa sen manuellt.
Det jag menade var att det ända som har med CoD4 att göra är en rar-fil innehållade patch 1.6 och 1.7 uppdateringarna

Men det skall göras, ska ner till honom imorgon så förhoppningsvis ska det la fixas då.
Citera
2009-08-19, 22:53
Medlem
Joakwims avatar
Hade samma problem efter att ha installerat Skulpturas rippade version varpå jag installerade patch. Letade igenom registret manuellt & automatiskt flera gånger utan att hitta kvarlevor, ändock var det uppcpat. Slutade med att jag gav upp och aldrig försökte ge mig på cod igen...
Citera
2009-08-20, 15:35
Medlem
klybans avatar
När jag har såna här problem så rensar jag först manuellt i filhanteraren(det överblivna från förra installationen) och sen registry(bara för jag aldrig orkat leta upp en cleaner för jobbet i registry :$ ).

Efter jag gjort detta så installera jag spelet men ändrar själva namnet på installations mappen, oftast sätter jag par"____" framför.
Detta brukar kunna lösa upp ev. gammal skit som ligger.

Funkar inte detta då brukar man få ta en djupdykning i problemet istället.
De ggr jag haft problem då är det direkt patchar(från 1.0 direkt till 1.5) som varit problem eller vissa typer av GPU-drivrutiner som spökat.
En del av dessa problem sökbara via google.

Beskrivningen ovan är en allmän och icke specifik för cod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in