2009-08-19, 09:53
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Skulle inte förvåna om kattmördaren kopplas till dubbelmordet i Linköping

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18252057&postcount=45

Det var det jävla dummaste och mest långsökta jag har läst på länge.

Därvidlag blir det ånyo tydligt att andelen dekdektiver på FB som har något att bidra med alltjämt är försvinnande liten. Huvuddelen av det som skrivs är fortfarande rena pojkrumsfantasier från barn som läst för mycket serietidningar.
2009-08-19, 09:53
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag retar mig på att Aftonhoran fortfarande refererar till honom som "Skådespelaren".
Man blir inte skådespelare efter bara EN sketen roll.

Speciellt inte en barnroll...
2009-08-19, 09:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vilken film har han haft en roll i?

Sök på den misstänktes namn på IMDb så kommer du att finna filmtiteln.
2009-08-19, 09:57
Medlem
SLPs avatar
Måste också gratulera de inblandade. Har lurkat sedan i söndags i det här fallet och är glad att teh Internet Hate Machine kan användas till gott ibland.

Tack ska ni ha.
2009-08-19, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Det var det jävla dummaste och mest långsökta jag har läst på länge.

Därvidlag blir det ånyo tydligt att andelen dekdektiver på FB som har något att bidra med alltjämt är försvinnande liten. Huvuddelen av det som skrivs är fortfarande rena pojkrumsfantasier från barn som läst för mycket serietidningar.

jag förstår heller inte kopplingen, tanten som försvann i lerum(?) skulle väl isf vara ett mer angeläget brott
2009-08-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Han var ute efter uppmärksamhet när han var på FB, men det fanns andra saker också som drev honom och några här på Flashback hjälpte även till att trigga honom, nämner inga namn, har just läst igenom all hans inläggshistorik. Sen så har han ett brinnande intresse för intelligens och anser att väldigt många personer är ointelligenta och inte förstår honom. Inte minst stoltserade han med att jämföra sina likheter med Einstein och det finns även en ritad bild på Einstein på hans vägg.

Det är väldigt bra gjort att ett internetforum klarar av att lösa såna här fall, dock så är de inte heller svårlösta om man kan rättsteknik och man har mer information än vad FB hade, sen så är ju biologiska bevis väldigt bra. Fast polisen lägger nog inte så mycket resurser på djurplågeri heller.

Jag vill egentligen inte ställa amatördiagnoser. Men efter att ha läst din beskrivning tycker jag det luktar aspergers syndrom lång väg.

*Bristande empati (att kunna utföra sådana jävulska handlingar är om inte annat ett sarkt bevis för detta)
*Snedvriden självinsikt. Att jämföra sig med genier och tycka att ingen förstår ens förträfflighet
*Specialintesse för "intelligens"
*Tom blick (av bilderna att döma)

Jag kan givertvis vara helt ute och cykla men det känns som att det är för många sammanträffanden!
2009-08-19, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
inte direkt... med tanke på hur många som tramsade och levde fan i den tråden och förstörde så borde man inte känns sig stolt...

Nej okej, men vi som faktiskt skärpte oss då. Minns att jag satt uppe hela natten i tråden, lördag till söndag. Kunde inte gå och lägga mig bara, var så jäkla intressant, hitta kopplingar o så.

Och självklart ska Aftonhoran överdriva...

"SKÅDESPELAREN" zomfg...

aja Bra jobbat!
Cred till de som gick till polisen
2009-08-19, 10:09
Medlem
Vad heter idioten? Jag skummade igenom tråden men hittade inte.. Den JÄVELN borde men ta av daga. Är själv djurägare och är det ngt som får mig att helt tappa kontrollen av ilska så är det såna as.
2009-08-19, 10:12
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRD
Vad heter idioten? Jag skummade igenom tråden men hittade inte.. Den JÄVELN borde men ta av daga. Är själv djurägare och är det ngt som får mig att helt tappa kontrollen av ilska så är det såna as.

Om du försöker lite hårdare så hittar du det
2009-08-19, 10:16
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gompa
Jag vill egentligen inte ställa amatördiagnoser. Men efter att ha läst din beskrivning tycker jag det luktar aspergers syndrom lång väg.

*Bristande empati (att kunna utföra sådana jävulska handlingar är om inte annat ett sarkt bevis för detta)
*Snedvriden självinsikt. Att jämföra sig med genier och tycka att ingen förstår ens förträfflighet
*Specialintesse för "intelligens"
*Tom blick (av bilderna att döma)

Jag kan givertvis vara helt ute och cykla men det känns som att det är för många sammanträffanden!

Alla de där "kvalitéerna" kan ju med lätthet appliceras på en psykopat också.

Nu ska man kanske inte till 110% använda Wikipedia som en källa för korrekthet, men så här står det under rubriken "Tidiga indikationer för psykopati":
  • En ovanligt lång period av sängvätning i barndomen
  • Grymhet mot djur tidigt i barndomen
  • Pyromani och annan vandalism, som är allvarligare än vanliga "pojkstreck"
  • Lögner "för skojs skull" för att driva med andra
  • Skolk då barnet anser att hans egna nöjen är viktigare än skolan
  • Stölder eftersom användning av andras ägodelar anses vara en självklar rätt
  • Aggression mot omgivningen som "ska lyda"
  • Förakt mot auktoriteter som psykopaten inte anser sig behöva lyda
Alla de fetmarkerade indikatorerna passar direkt in på den nu anhållne personen utifrån det som har framkommit.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati#Tidiga_indikatorer_f.C3.B6r_psykopati
2009-08-19, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Alla de där "kvalitéerna" kan ju med lätthet appliceras på en psykopat också.

Nu ska man kanske inte till 110% använda Wikipedia som en källa för korrekthet, men så här står det under rubriken "Tidiga indikationer för psykopati":
  • En ovanligt lång period av sängvätning i barndomen
  • Grymhet mot djur tidigt i barndomen
  • Pyromani och annan vandalism, som är allvarligare än vanliga "pojkstreck"
  • Lögner "för skojs skull" för att driva med andra
  • Skolk då barnet anser att hans egna nöjen är viktigare än skolan
  • Stölder eftersom användning av andras ägodelar anses vara en självklar rätt
  • Aggression mot omgivningen som "ska lyda"
  • Förakt mot auktoriteter som psykopaten inte anser sig behöva lyda
Alla de fetmarkerade indikatorerna passar direkt in på den nu anhållne personen utifrån det som har framkommit.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati#Tidiga_indikatorer_f.C3.B6r_psykopati

precis, var inte stöld något som personen också ägnat sig åt? kanske kommer ihåg fel
2009-08-19, 10:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nä, flickor och pojkar, det här håller nog inte hela vägen. Underforumet heter 'Flashback i Media' och jag tror inte att det så här långt postats något exempel på att Flashback faktiskt nämnts i media rörande det aktuella fallet. Har jag missat någon artikel som nämnts i tråden så skicka ett PM så öppnar jag tråden igen, men tills dess får nog tråden vara låst. Hittar ni nya artiklar där Flashback faktiskt nämns så är ni välkomna att starta nya trådar om detta.

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2009-08-19 kl. 20:59. Anledning: Förtydligande
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in