Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Han var ute efter uppmärksamhet när han var på FB, men det fanns andra saker också som drev honom och några här på Flashback hjälpte även till att trigga honom, nämner inga namn, har just läst igenom all hans inläggshistorik. Sen så har han ett brinnande intresse för intelligens och anser att väldigt många personer är ointelligenta och inte förstår honom. Inte minst stoltserade han med att jämföra sina likheter med Einstein och det finns även en ritad bild på Einstein på hans vägg.
Det är väldigt bra gjort att ett internetforum klarar av att lösa såna här fall, dock så är de inte heller svårlösta om man kan rättsteknik och man har mer information än vad FB hade, sen så är ju biologiska bevis väldigt bra. Fast polisen lägger nog inte så mycket resurser på djurplågeri heller.
Jag vill egentligen inte ställa amatördiagnoser. Men efter att ha läst din beskrivning tycker jag det luktar aspergers syndrom lång väg.
*Bristande empati (att kunna utföra sådana jävulska handlingar är om inte annat ett sarkt bevis för detta)
*Snedvriden självinsikt. Att jämföra sig med genier och tycka att ingen förstår ens förträfflighet
*Specialintesse för "intelligens"
*Tom blick (av bilderna att döma)
Jag kan givertvis vara helt ute och cykla men det känns som att det är för många sammanträffanden!