2009-08-18, 22:27
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Grymt bra jobbat grabbar!

Men varför ljög snuten i pressen om att de avfärdade det hela som ett skämt? Fanns det något syfte bakom det eller var de faktiskt ärliga och inte visste bättre? Idioter.

Förmodligen gjordes det av taktiska skäl. Det är vad det inre befälet sa som du funderar över, eller hur?

Det är mycket möjligt att all uppmärksamhet på internet kring personen fick polisen att förleda spåren för att skydda den misstänkte.
2009-08-18, 22:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Han kanske gör en Thomas Qvick och erkänner sånt han inte gjort

Men ärligt jag tror han höll sig till katter och hundar för att sen övergå till tjejer

Det har ju rykats om att han även har gett sig på nån häst.
Vet inte om det stämmer dock.
2009-08-18, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Förmodligen gjordes det av taktiska skäl. Det är vad det inre befälet sa som du funderar över, eller hur?

Det är mycket möjligt att all uppmärksamhet på internet kring personen fick polisen att förleda spåren för att skydda den misstänkte.

i något medie stog det att han släpptes eftersom det uppfattades som ett skämt och att han självmant kom in på polistationen och sa som det var

edit: här:

http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=16-AV_ID=944764,00.html?from=latestnav

tydligen sitter han under läkaruppsikt med
Senast redigerad av SteveUrkel 2009-08-18 kl. 22:38.
2009-08-18, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
i något medie stog det att han släpptes eftersom det uppfattades som ett skämt och att han självmant kom in på polistationen och sa som det var

Det är min övertygelse med. Media blev uppenbarligen lurade, så även polisen.

Polisen verkar enligt kammma inte ha varit så vidare insatt i det som FB kom fram till. Så jag tror att dom blev lurade när han kom med en lögn om att det var ett skämt.

Troligtvis hade dom ingenting och spenderade måndagen med att gå igenom materialet som FB kommit fram till. Lagom till tisdagen då dom eventuellt tänkt göra något kom GM in på polisstationen.
2009-08-19, 01:49
Medlem
Pippifinas avatar
Jag missade själva "utredningen" när den pågick men har försökt läsa ikapp och vill ge en stor eloge till er som bidragit till att han nu är fast och har erkänt... allt från pusselläggande till att åka till stationen, skicka info...Fantastiskt bra jobbat!
2009-08-19, 02:23
Medlem
Jag har följt trådarna så gott jag kunnat och säger bara en sak!
TACK underbara människor för allt ert engagemang!
Utan er hade nog luven gått fri och fortsatt med värre saker!
2009-08-19, 03:19
Bannlyst
Vi borde känna oss stolta
2009-08-19, 03:34
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Vi borde känna oss stolta

inte direkt... med tanke på hur många som tramsade och levde fan i den tråden och förstörde så borde man inte känns sig stolt...
2009-08-19, 04:02
Medlem
Zwerchstands avatar
Ja, själv har jag bara fått de unkna efterdunsterna fläktade i ansiktet, men stanken av Pyrrhusseger går inte att ta miste på.
2009-08-19, 04:03
Bannlyst
Han var ute efter uppmärksamhet när han var på FB, men det fanns andra saker också som drev honom och några här på Flashback hjälpte även till att trigga honom, nämner inga namn, har just läst igenom all hans inläggshistorik. Sen så har han ett brinnande intresse för intelligens och anser att väldigt många personer är ointelligenta och inte förstår honom. Inte minst stoltserade han med att jämföra sina likheter med Einstein och det finns även en ritad bild på Einstein på hans vägg.

Det är väldigt bra gjort att ett internetforum klarar av att lösa såna här fall, dock så är de inte heller svårlösta om man kan rättsteknik och man har mer information än vad FB hade, sen så är ju biologiska bevis väldigt bra. Fast polisen lägger nog inte så mycket resurser på djurplågeri heller.
Senast redigerad av ChinaLover 2009-08-19 kl. 04:08.
2009-08-19, 08:52
Medlem
Aftonbladet idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab

Håller med om Pyrrhussegern. Visst är det fenomenalt att han är fast! Men jag hoppas verkligen inte att det nu blir okej att rikta anklagelser hit och dit och luska rätt på användare.
2009-08-19, 08:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Aftonbladet idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab

Håller med om Pyrrhussegern. Visst är det fenomenalt att han är fast! Men jag hoppas verkligen inte att det nu blir okej att rikta anklagelser hit och dit och luska rätt på användare.

Jag å andra sidan ser hela historien enbart som positiv.

Förhoppningsvis innebär det att regel 1.06 omarbetas och görs tydligare för både FB-medlemmar och moderatorer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in