Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
För den som vill ha W10 april update a.k.a spring update redan nu istället för att eventuellt behöva vänta ända till 8 mars - https://www.ghacks.net/2018/04/03/get-the-windows-10-spring-creators-update-early/

Och VAD yrar du om nu då?

8 MARS ??

Ghacks URL'en du yrar om är ju från 3 april, dvs från INNAN MS upptäckte att den första utgåvan var Paj, och gav Blue Screens!

IDAG 30/4 kom nya Spring Update ut!

Citat:
Microsoft has officially announced that the Windows 10 April 2018 Update will be made available on Monday April 30, so read on to find out why this new update is worth getting excited about.

LÄS inlägget Precis INNAN ditt, och sluta upp att skriva falska nyheter!
Senast redigerad av lbl 2018-04-30 kl. 18:22.
Citera
2018-04-30, 18:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Och VAD yrar du om nu då?

8 MARS ??

Ghacks URL'en du yrar om är ju från 3 april, dvs från INNAN MS upptäckte att den första utgåvan var Paj, och gav Blue Screens!

IDAG 30/4 kom nya Spring Update ut!

LÄS inlägget Precis INNAN ditt, och sluta upp att skriva falska nyheter!

Stämmer att det är fel version man får hos Ghack, mitt misstag. Men här kan man få den rätta redan nu - https://winaero.com/blog/you-can-install-windows-10-build-17134-with-media-creation-tool/.
Eftersom den börjar rullas ut fr.o.m idag så kan det ta fram till 8 maj innan alla har fått den enligt info från MS. Världen är stor!

Den buggiga hade #17133.1. Denna, "April update som den numera heter", som ska vara fixad har #17134.1. Så det är rätt version hos Winaero.
Senast redigerad av 1FF 2018-04-30 kl. 19:21.
Citera
2018-04-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Stämmer att det är fel version man får hos Ghack, mitt misstag. Men här kan man få den rätta redan nu - https://winaero.com/blog/you-can-install-windows-10-build-17134-with-media-creation-tool/.
Eftersom den börjar rullas ut fr.o.m idag så kan det ta fram till 8 mars innan alla har fått den enligt info från MS. Världen är stor!

8 MARS var för typ 53 dagar sen, du går efter ...

Det är redan sista April idag, och imorgon Maj.

IDAG släpps senaste utgåvan av Windows 10, som kommer automatiskt pö om pö till olika datorer i olika länder, tar kanske 2-3 månader innan alla (som vill ha den!) har fått den automatiskt.

Annars är det bara att använda Media Creation Tool som man hämtar hos MS, och testa att hämta en ISO,
och sen Extrahera antingen install.WIM eller install.ESD (kan variera) med WinRar,
och sen öppna en Elevated DOS-prompt/Command/CMD i samma Mapp, och där köra:

Kod:
dism /Get-WimInfo /WimFile:install.wim /index:1
eller
dism /Get-WimInfo /WimFile:install.esd /index:1
så får man reda på om man fått rätt version.

Läs tidigare inlägg här och i (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor för att få reda på vilken version det ungefär ska vara för att vara rätt fil man fått.

1803/1804, Build 17134 kanske ?!
Senast redigerad av lbl 2018-04-30 kl. 19:16.
Citera
2018-04-30, 20:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har nu installerat 3 datorer med den senaste versionen som lades ut idag/kväll. Än så länge med utan problem. Jag finner snarare tvärtom. Mycket snabbare och med aning annat utseende under Alla inställningar.
Citera
2018-04-30, 20:40
Medlem
Precis uppdaterat utan problem, ska bli roligt att se vad det är för prestandaskillnader på just min dator med UserBenchMark. Kan inte göra detta riktigt än då google drive ville uppdatera lite foton och annat. Men återkommer om en stund.

BTW - Jag körde diskrensning på direkten (är en gambler ibland ) och fick bort 25.4 Gb. Så det är en rätt stor installation den här uppdateringen !
Citera
2018-04-30, 20:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Verkligen. Igår så var det tomt och nu efter uppgraderingen -> https://i.imgur.com/UeLoPb1.png
Citera
2018-04-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Verkligen. Igår så var det tomt och nu efter uppgraderingen -> https://i.imgur.com/UeLoPb1.png

25 Gb är rätt mastigt !

Är mer folk än man tror som sitter på flera lager av tidigare versioner också. Nu kanske man ska vänta med att ta bort den senaste direkt (som jag gjorde). Men att det finns mycket att spara på att bara ha en version bakåt, eller plocka bort även den efter ett par månader när systemet blivit uppgraderat på eventuella barnsjukdomar är definitivt något hårddisken mår bra av.
Citera
2018-04-30, 20:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Märkte du hur fort det gick att utföra en diskrensning mot innan? Det tog inte många minuter för att får bort alla filer.
Citera
2018-04-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Märkte du hur fort det gick att utföra en diskrensning mot innan? Det tog inte många minuter för att får bort alla filer.

Nej det missade jag, körde bara igång och surfade på min andra laptop under tiden.

Har du gjort några benchmarktester ?

Första initiala känslan är att systemet är mer responsivt, men det är kanske bara för att jag vill att det ska vara så. Så fort datorns aktivitetshanterare gått ner i puls så ska jag köra lite tester själv.
Citera
2018-04-30, 21:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Nej det missade jag, körde bara igång och surfade på min andra laptop under tiden.

Har du gjort några benchmarktester ?

Första initiala känslan är att systemet är mer responsivt, men det är kanske bara för att jag vill att det ska vara så. Så fort datorns aktivitetshanterare gått ner i puls så ska jag köra lite tester själv.

Nopp, har inte utfört någon bench ännu. Jag får utforska mer imorgon då åskan ligger över mitt område. Dags att stänga av hela nätverket p.g.a åskan.
Citera
2018-04-30, 22:06
Medlem
1FFs avatar
Kärnisoleringen under Enhetssäkerhet i Windows Defender Säkerhetscenter tog 5 omstarter innan den stannade kvar som påslagen. Nu är den äntligen på hela tiden.

Allt går och känns lite snabbare, smidigare, men det tar längre tid innan allt funkar som det ska efter en omstart åtminstone för mig. Trist. Fler "säkfunktioner" numera som behöver göra sitt som fördröjer !?
Senast redigerad av 1FF 2018-04-30 kl. 22:10.
Citera
2018-04-30, 22:27
Medlem
Kört lite benchmark, och datorn är helt klart rappare i denna version. Inga extrema skillnader såklart, men klart märkbara. "Några procentenheter" bättre i alla tester. Åtminstone inte en uppdatering som slöar ner och det är det viktigaste för mig.

Hittills inga problem med annan programvara heller (men har bara skrapat lite på ytan efter 2 timmars användande). Vi får se vad det blir..

Men det känns bra så här långt !

Redigerar lite, här är en kille som inte är nöjd med benchmarktesterna. Jag har själv bara kört en enkel UserBenchMark. Han har kört ett lite mer avancerat, döm själva

https://www.tweakhound.com/2018/04/30/windows-10-april-update-benchmark/
Senast redigerad av Revolutions 2018-04-30 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in