Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 07:54
  #841
Medlem
Knucklehugss avatar
Nu jävlar får det vara nog! Köpte en helt ny laptop för 2 veckor sen. Installerade alla program som jag behövde för att kunna ha i mitt arbete. Har funkat felfritt ända tills för ett par dagar sen då windows update sa att det fanns en ny uppdatering. Klickade på update och windows startade om men där tar det stop! Går inte att uppdatera och windows själv skriker att det inte går att fullfölja uppdateringen utan den hamnar i nån slags bootloop.

Kör Windows 10 home och uppdateringen heter KB4074588 och jag har provat precis allt för att få bukt med problemet, har provat repair tool, olika powershell commands INGENTING tycks fungera.

Ska det va så här 2018? En helt ny maskin och operativsystemet håller 2 veckor innan det rasar ihop.. Överväger att formatera och installera Linux, för det fungerar felfritt.

Windows var bättre förr, till och med Dos 3.11 var mer stabilt.
Citera
2018-02-16, 09:14
  #842
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Kör Windows 10 home och uppdateringen heter KB4074588 och jag har provat precis allt för att få bukt med problemet, har provat repair tool, olika powershell commands INGENTING tycks fungera.
Pröva om något av dessa tips funkar.
Citera
2018-02-16, 12:26
  #843
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Nu jävlar får det vara nog! Köpte en helt ny laptop för 2 veckor sen. Installerade alla program som jag behövde för att kunna ha i mitt arbete. Har funkat felfritt ända tills för ett par dagar sen då windows update sa att det fanns en ny uppdatering. Klickade på update och windows startade om men där tar det stop! Går inte att uppdatera och windows själv skriker att det inte går att fullfölja uppdateringen utan den hamnar i nån slags bootloop.

Kör Windows 10 home och uppdateringen heter KB4074588 och jag har provat precis allt för att få bukt med problemet, har provat repair tool, olika powershell commands INGENTING tycks fungera.

Ska det va så här 2018? En helt ny maskin och operativsystemet håller 2 veckor innan det rasar ihop.. Överväger att formatera och installera Linux, för det fungerar felfritt.

Windows var bättre förr, till och med Dos 3.11 var mer stabilt.

Jag hade också stora problem med att installera den men löste det så här - https://www.catalog.update.microsoft...aspx?q=4074588.

Välj delta då det är den kumulativa som krånglar.
Citera
2018-02-17, 06:02
  #844
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jag hade också stora problem med att installera den men löste det så här - https://www.catalog.update.microsoft...aspx?q=4074588.

Välj delta då det är den kumulativa som krånglar.

Tack det hjälpte faktiskt.
Citera
2018-02-17, 10:49
  #845
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Tack det hjälpte faktiskt.

Ms skickar alltid ut den kumulativa även fast det enbart är delta man behöver vid varje enskilt tillfälle. Så du missade inget om du hittintills skött dina uppdateringar.
Citera
2018-02-17, 14:05
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Nu jävlar får det vara nog! Köpte en helt ny laptop för 2 veckor sen. Installerade alla program som jag behövde för att kunna ha i mitt arbete. Har funkat felfritt ända tills för ett par dagar sen då windows update sa att det fanns en ny uppdatering. Klickade på update och windows startade om men där tar det stop! Går inte att uppdatera och windows själv skriker att det inte går att fullfölja uppdateringen utan den hamnar i nån slags bootloop.

Kör Windows 10 home och uppdateringen heter KB4074588 och jag har provat precis allt för att få bukt med problemet, har provat repair tool, olika powershell commands INGENTING tycks fungera.

Ska det va så här 2018? En helt ny maskin och operativsystemet håller 2 veckor innan det rasar ihop.. Överväger att formatera och installera Linux, för det fungerar felfritt.

Windows var bättre förr, till och med Dos 3.11 var mer stabilt.
Efter omstart så sa Windows att uppdateringen KB 4074588 misslyckades men när jag kollade så hade installationen lyckats. Men du verkar ha fått fler problem är bara en felnotis.
Dubbla installationer av samma KB där en misslyckats och en lyckats är ganska vanligt, åtminsotene i min dator.
Reparera update, återställa från en backup eller backa till någon tidigare återställningspunkt är väl det enda man kan göra utan alltför mycket ingrepp, svett och tårar.
Citera
2018-02-25, 20:51
  #847
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ms skickar alltid ut den kumulativa även fast det enbart är delta man behöver vid varje enskilt tillfälle. Så du missade inget om du hittintills skött dina uppdateringar.
Jag undrar ofta om Windows-uppdateringar verkligen behövs. De säger "Security Upate" och du känner dig uppdaterad, men vi vet alla att vissa företag i USA använder uppdateringar för att sätta några trojaner på din dator. Så, varför ska vi uppdatera så ofta? Hur kan vi lita på dem med allt som har varit känt om dessa företag?

Jag uppdaterar inte de flesta gånger.
Citera
2018-03-04, 05:28
  #848
Medlem
Hur frigör jag utrymme på hårddisken ? Jag får felmedlande om att windows p.g.a för lite utrymme inte kan göra statusuppdateringar. Det är framför allt windowsmappen som är full.
Citera
2018-03-04, 05:31
  #849
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Hur frigör jag utrymme på hårddisken ? Jag får felmedlande om att windows p.g.a för lite utrymme inte kan göra statusuppdateringar. Det är framför allt windowsmappen som är full.

Avinstallerar bort alla onödiga program, spel. Använd gärna ett bra program för detta, te.x Revo Uninstaller.

Kör därefter en Diskrensning och kör även en städning under Temp-mappen.
Citera
2018-03-04, 10:07
  #850
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Hur frigör jag utrymme på hårddisken ? Jag får felmedlande om att windows p.g.a för lite utrymme inte kan göra statusuppdateringar. Det är framför allt windowsmappen som är full.


Så här, t.e.x - https://www.ghacks.net/2017/10/21/re...-installation/.
Citera
2018-04-01, 05:49
  #851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Avinstallerar bort alla onödiga program, spel. Använd gärna ett bra program för detta, te.x Revo Uninstaller.

Kör därefter en Diskrensning och kör även en städning under Temp-mappen.

Hur gör jag en städning under temp-mappen ?
Citera
2018-04-01, 09:33
  #852
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Hur gör jag en städning under temp-mappen ?

Markerar allt och tar bort filerna. Om du får ett meddelande att något inte kan slängas så har du denna process igång. Låt detta vara i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback