Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 00:44
  #793
Medlem
NightWalker1s avatar
jag uppgraderade precis till windows 10 collectors update och efter detta så kan jag inte köra något av mina program som admin.
upptäckte detta då jag skulle köra extended disk cleanup efter installering av uppdateringarna.
händer ingenting när jag högerklickar på ett prog och väljer kör som admin.

vad kan orsaka detta tro?
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2017-08-10 kl. 00:47.
Citera
2017-08-10, 04:50
  #794
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag uppgraderade precis till windows 10 collectors update och efter detta så kan jag inte köra något av mina program som admin.
upptäckte detta då jag skulle köra extended disk cleanup efter installering av uppdateringarna.
händer ingenting när jag högerklickar på ett prog och väljer kör som admin.

vad kan orsaka detta tro?

Vilka program avser detta? En eller flera program? Upprepas detta även om du har ominstallerat programmet?
Citera
2017-08-10, 08:00
  #795
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag uppgraderade precis till windows 10 collectors update och efter detta så kan jag inte köra något av mina program som admin.
upptäckte detta då jag skulle köra extended disk cleanup efter installering av uppdateringarna.
händer ingenting när jag högerklickar på ett prog och väljer kör som admin.

vad kan orsaka detta tro?


Rätt många som fått problem med den senaste uppdateringen. Återställ till innan densamma.
Citera
2017-08-10, 08:30
  #796
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilka program avser detta? En eller flera program? Upprepas detta även om du har ominstallerat programmet?
command prompt, chrome, firefox, vlc, mediaplayer classic, windows media player och listan fortsätter så det verkar som att alla progs har problem med admin funktionen.
upptäckte också att när jag vaknade så funkade inte tangentbordet eller musen. fick plugga ur musen och plugga in i annan usb och starta om för att få igång dom igen.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Rätt många som fått problem med den senaste uppdateringen. Återställ till innan densamma.
återställ till den innan densamma? menar du att jag ska gå tillbaka till mitt windows 10 innan collectors update?
via settings-update and security-recovery-go back to the previous version of windows 10 ?
Citera
2017-08-10, 11:15
  #797
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
command prompt, chrome, firefox, vlc, mediaplayer classic, windows media player och listan fortsätter så det verkar som att alla progs har problem med admin funktionen.
upptäckte också att när jag vaknade så funkade inte tangentbordet eller musen. fick plugga ur musen och plugga in i annan usb och starta om för att få igång dom igen.


återställ till den innan densamma? menar du att jag ska gå tillbaka till mitt windows 10 innan collectors update?
via settings-update and security-recovery-go back to the previous version of windows 10 ?


Använd den återställningspunkt som Windows bör ha gjort innan uppdateringen eller avinstallera densamma på sedvanligt vis.
Citera
2017-08-10, 16:50
  #798
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Använd den återställningspunkt som Windows bör ha gjort innan uppdateringen eller avinstallera densamma på sedvanligt vis.
fanns ingen sådan punkt, stod att system protection var avstängt.
så jag fick köra på det som jag skrev tidigare, settings-recovery-earlier windows 10, det funkade
och nu kan jag köra alla progs som admin igen konstigt nog står det
nu att system protection är på
tråkigt att det inte gick att använda creators update, men vad gör man..
Citera
2017-08-30, 16:28
  #799
Medlem
brianmolkos avatar
Konstiga mappar

Har fått tre mappar med namn typ : 86d1e989ddf415c87ba0434b829a85, sen två med liknande siffer och bokstäver, alla tre är lika stora 240 MB och samma filer typ netfx, hör det till windows update och jag bara kan radera dem ?
Citera
2017-08-30, 17:07
  #800
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finns det några filer under dessa kataloger? Lägg en bild över miljön.
Citera
2017-08-30, 17:09
  #801
Medlem
Tr7Ts avatar
Vänligen ladda ner Farbar Recovery Scan Tool och spara den på skrivbordet.

OBS: Du måste köra version kompatibel med ditt system. Om du är osäker på vilken version gäller för ditt system ladda dem båda och försök och köra dem. Endast en av dem kommer att köras på ditt system som kommer att vara den rätta versionen.
[list][*] Högerklicka för att köra som administratör (XP-användare klickar Kör efter mottagandet av Windows Security Varning - Öppna fil). När verktyget öppnas klickar du på Ok[*] Tryck Scan knappen.[*] Det kommer att producera en logg som heter FRST.txt i samma katalog verktyget körs från.[*] Kopiera och klistra loggarna tillbaka hit.[*] Första gången verktyget körs den genererar en annan log ( Addition.txt - som också finns i samma katalog som FRST.exe / FRST64.exe). Vänligen också klistra loggarna tillsammans med FRST.txt in ditt svar.
Citera
2017-08-30, 17:58
  #802
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har fått tre mappar med namn typ : 86d1e989ddf415c87ba0434b829a85, sen två med liknande siffer och bokstäver, alla tre är lika stora 240 MB och samma filer typ netfx, hör det till windows update och jag bara kan radera dem ?

Vanligtvis så är det ofarliga mappar från bl.a W.update och de brukar ligga i Temp foldern.

Skanna enligt guiden såsom en säkerhetskoll - https://malwaretips.com/blogs/malwar...e-for-windows/.

Radera mapparna efteråt om du vill om inget visar sig vara malware genom t.e.x en vanlig diskrensning.
Citera
2017-08-30, 18:16
  #803
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vanligtvis så är det ofarliga mappar från bl.a W.update och de brukar ligga i Temp foldern.

Skanna enligt guiden såsom en säkerhetskoll - https://malwaretips.com/blogs/malwar...e-for-windows/.

Radera mapparna efteråt om du vill om inget visar sig vara malware genom t.e.x en vanlig diskrensning.


hm jag har scannat med mitt antivirus och det varit OK filer men kan göra igen, Har för mig också att filer från winupdate också kan lägga sig i största partitionen med mest ledigt utrymme..
Citera
2017-08-30, 18:47
  #804
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
hm jag har scannat med mitt antivirus och det varit OK filer men kan göra igen, Har för mig också att filer från winupdate också kan lägga sig i största partitionen med mest ledigt utrymme..


Var har du Os`et samt var finns mapparna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback