Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-02, 16:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Efter min update som var senast så verkar det som att vissa smileys, emojis eller vad det nu kallas på t.ex Facebook och Youtube ändrats till några som jag aldrig har stött på tidigare. Berodde det på min update eller beror det på något annat?

Bild:
https://gyazo.com/7f2818d33921860edda43866c45982f8

Troligtvis inte då uppdateringen avser Windows. Vad händer om du rensar cookies och cash från webbläsaren?
Citera
2016-10-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Detta hände även en bekant till mig efter sin uppgradering. Han valde enkelt en ominstallation som avser drivrutinen.

Lägg tillbaka funktionerna som det var innan under Energialternativ. Då bör det fungera som vanligt igen.

När jag slog på skrivaren så installerades drivrutinen automatiskt.

Men, jag tycker inte om att sådant här händer vid uppdatering.
Citera
2016-10-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Troligtvis inte då uppdateringen avser Windows. Vad händer om du rensar cookies och cash från webbläsaren?

Sant, hahah. Tänkte aldrig på det. Det hjälpte inte att rensa heller.

Tack iallafall!
Citera
2016-10-06, 14:11
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Helt ny installerad w7 64bit, försökt med guider från microsoft återställa windows update, laddat ner update agent för det, kört microsofts egna fix program, försökt ladda ner den där kb uppdateringen som står en sida bakåt och installera själv men går inte, kört wsusoffline, låtit win update stå på över en hel natt, men vad jag än gör så vägrar windows update att fungera.

Installerade på en annan dator i hemmet några månader sen, samma version. Hade vissa problem där med, men det kom igång tillslut och har fungerat sedan dess.

Vad är mitt nästa steg? Vill inte köra windows 10, är en äldre dator dessutom det rullar på. Är det helt enkelt omöjligt att uppdatera nu? frustrationen är enorm.
Citera
2016-10-06, 15:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Helt ny installerad w7 64bit, försökt med guider från microsoft återställa windows update, laddat ner update agent för det, kört microsofts egna fix program, försökt ladda ner den där kb uppdateringen som står en sida bakåt och installera själv men går inte, kört wsusoffline, låtit win update stå på över en hel natt, men vad jag än gör så vägrar windows update att fungera.

Installerade på en annan dator i hemmet några månader sen, samma version. Hade vissa problem där med, men det kom igång tillslut och har fungerat sedan dess.

Vad är mitt nästa steg? Vill inte köra windows 10, är en äldre dator dessutom det rullar på. Är det helt enkelt omöjligt att uppdatera nu? frustrationen är enorm.

Hade själv detta scenarie i veckan på en bärbar dator. Jag lät datorn vara ifred och efter något dygn så lossnade det. Is i magen helt enkelt.
Citera
2016-10-06, 16:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Dessa KB`s har Ms själva givit ut för att lösa problemet - http://www.infoworld.com/article/3086811/microsoft-windows/microsoft-releases-kb-3161647-kb-3161608-to-fix-slow-windows-7-update-scans.html

Här är en annan - https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810
Citera
2016-10-06, 17:45
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Dessa KB`s har Ms själva givit ut för att lösa problemet - http://www.infoworld.com/article/3086811/microsoft-windows/microsoft-releases-kb-3161647-kb-3161608-to-fix-slow-windows-7-update-scans.html

Här är en annan - https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810

Drog in nytt win 7 igen i datorn, installerade den som var från ms länken, 'här är en annan', nu hittade update allt på 5 min. Tack för länken!

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810

löste mina bekymmer

edit: Ja nu hittar den alla uppdateringar men fick error vid hämtning, avvaktar och ser. lite framsteg ändå
Senast redigerad av Sleepyoh22 2016-10-06 kl. 17:55.
Citera
2016-10-06, 18:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Drog in nytt win 7 igen i datorn, installerade den som var från ms länken, 'här är en annan', nu hittade update allt på 5 min. Tack för länken!

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810

löste mina bekymmer

edit: Ja nu hittar den alla uppdateringar men fick error vid hämtning, avvaktar och ser. lite framsteg ändå

Hämta med sladd och installera "några i taget", då brukar det gå bra.
Citera
2016-10-06, 18:39
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hämta med sladd och installera "några i taget", då brukar det gå bra.

Löste sig fint med lite tålamod, fungerar bra nu. Tack!
Citera
2016-10-06, 18:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Löste sig fint med lite tålamod, fungerar bra nu. Tack!

Kul!

Varför inte W10? Jag gillade W7 lika mycket som någon annan men W10 är betydligt bättre fungerande.
Citera
2016-10-14, 14:41
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Nya windows 10 uppdateringen fungerade inte för min dator.

Grabben köpte en lenovo laptop för nån månad sedan och den har funkat bra tills den nya windows 10 uppdateringen kom. (Alltså det var windows 10 på datorn från start).
Efter uppdateringen så gick det inte att använda touchpaden ,jag tittade nere i aktivitetsfältet och då var det ett kryss över den. Jag klickade, försökte ta hem nya drivrutiner inget hjälpte.
Så jag startade om datorn och då ser jag att ungefär en fjärdedel av alla program/appar är ljusmarkerade, dom går inte att köra längre.
Efter ytterligare en omstart går datorn inte ens igång, inga systemåterställningspunkter är tillgängliga efter den nya uppdateringen så tillslut valde jag ett alternativ som heter ominstallation av windows, det gick inte heller för där var inte tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken.
Felsäkert läge funkar inte heller, jag kommer bara till den här reparationsrutan.
Otroligt frusterande, jag har inga fler ideer, så jag tar tacksamt emot tips & ideer.

Det är en laptop, i3, 128gb ssd, 4gb ram och används bara till att surfa på.
Citera
2016-10-14, 15:51
Medlem
Kaylos avatar
Tjena,

Det råkar inte vara så att det finns en "knapp" för att stänga av mousepad:en?
Om du skriver modellen du har kan jag kolla upp åt dig.
Jag vet att HP Elitebook/Probook brukar ha en liten vit "prick" uppe i vänstra hörnet på mousepad:en som man kan stänga av den med. Då är den avstängd på hårdvarunivå och byte av drivrutin hjälper inte. Tror jag iallafall .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in