Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-04-14, 02:10
Medlem
tackar härligt att de finns någon som är hjälpsam
Citera
2015-04-14, 02:18
Medlem
en fråga bara hur funkar de programet då är ny på de programet
Citera
2015-04-14, 02:55
Medlem
kan man integrera dessa filer i win 8.1 vill ha alla i dom där på dvd?
Citera
2015-04-14, 04:23
Medlem
Skadat godss avatar
Det behövs inget program för detta.
Det är bara att kopiera undan allt från en befintlig dator, undan för undan. Det finns i mappen;
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download,
sen kopierar man bara ner det dit på en nyinstallerad dators hårddisk innan man kör Win Update.

Citat:
Ursprungligen postat av theskins
Det kallas för att slipstreama ett installationsmedia/OS-installation.
http://www.nliteos.com/

Hittade en till, den ser riktigt nice ut.
http://www.howtogeek.com/169522/customize-your-windows-8-installation-disc-and-slipstream-updates-with-winreducer/
Finns sedan 2015-04-12 i skarp version för Win 7, 8, 8.1.
http://www.winreducer.net/
Senast redigerad av Skadat gods 2015-04-14 kl. 04:40.
Citera
2015-04-14, 14:42
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:

Kryssa i operativsystemet det gäller, kryssa i andra grejer du kanske vill ha (nedre delen) sen start.

När den är klar ligger det en iso-fil i iso-mappen.

Du ville ha uppdateringarna på dvd, vet inte om filerna får plats på Windowsskivan? Hur som, om du bränner isofilen, lägger ut på en sticka eller om du packar upp den med winrar/7zip, eller om du mountar skiten, det följer med ett installationsprogram som du kör för att lägga in uppdateringarna.

Vet inte hur man slipstreamar wsus så dom ingår i själva installationen av Windows, googla slipstream wsus så hittar du nog nåt.
Citera
2015-04-14, 18:23
Medlem
någon som vet hur man kan lägga in det på win 8.1 dvd alltså integrera win 8.1???
Citera
2015-04-14, 18:50
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
någon som vet hur man kan lägga in det på win 8.1 dvd alltså integrera win 8.1???

Du lär kanske använda först..
http://www.windowsupdatesdownloader.com
och efter det..
https://www.ntlite.com

Men några direkta instruktioner kan jag inte ge, men efter vad jag sett lite snabbt så verkar det inte särskilt krångligt; ladda ned uppdateringarna osv med först programmet, och använd ntlite för att slipstreama dom till din installationsdisk, bränn - klart.
Citera
2015-04-15, 01:54
Medlem
har ett problem de programmet som jag fick för slag på hämmat inte hem alla uppdateringar någon mer för förslag på vill ju ha alla dim win 8.1 i så de kan da ett tag innan man gör en nu med tiden
Citera
2015-04-15, 02:53
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
har ett problem de programmet som jag fick för slag på hämmat inte hem alla uppdateringar någon mer för förslag på vill ju ha alla dim win 8.1 i så de kan da ett tag innan man gör en nu med tiden
Google och Trial and error, är dina vänner. Du har nu fått begreppen, just google away.

Nåt får du väl göra själv, Slappröv!
Citera
2015-04-15, 22:07
Medlem
men de finns ju inte de senaste wsus i de programmet ju vad ska jag göra har försöket Manuellt å hämta de å de är knepigt
Citera
2015-04-26, 16:17
Medlem
Hur i helvete kan det ha blivit så värdelöst som det är?
Nyköpt dator. Win8.1. När jag startar Windows Update står den på "Checking for updates...." i över 12 (!!!!!!!!!) minuter och ännu inte klar. Seriöst, det är tamejfan en bedrift att göra något så satans jävla segt och idiotiskt.

Skulle kunna slänga ihop ett betascript som gör det den ska 1) gör ett index (om det inte redan finns) på datorn som håller reda på vilka uppdatering som är installerade 2) kolla vilka uppdateringar som finns på microsoft 3) föreslå de som ännu inte finns installerade. 10 sekunder vore godtagbart.

Så jävla less på skiten nu efter varit trogen windowsanvändare hela livet, hur är Mac för motsvarande procedur? Övriga alternativ??
Senast redigerad av G0ldfinger 2015-04-26 kl. 16:19.
Citera
2015-04-26, 17:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G0ldfinger
Hur i helvete kan det ha blivit så värdelöst som det är?
Nyköpt dator. Win8.1. När jag startar Windows Update står den på "Checking for updates...." i över 12 (!!!!!!!!!) minuter och ännu inte klar. Seriöst, det är tamejfan en bedrift att göra något så satans jävla segt och idiotiskt.

Skulle kunna slänga ihop ett betascript som gör det den ska 1) gör ett index (om det inte redan finns) på datorn som håller reda på vilka uppdatering som är installerade 2) kolla vilka uppdateringar som finns på microsoft 3) föreslå de som ännu inte finns installerade. 10 sekunder vore godtagbart.

Så jävla less på skiten nu efter varit trogen windowsanvändare hela livet, hur är Mac för motsvarande procedur? Övriga alternativ??

Kan även beror på andra faktorer, te.x hög serverbelastning mot Windows Updates server.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in