2010-07-28, 20:41
Medlem
A45Bs avatar
Tveksamt om det räknas som bugg...

När någon postar en wikipedialänk som slutar med ) så blir inte ) en del av länken och man kommer till en felsida på wikipedia. Nu tar det ju bara någon sekund att klicka sig vidare till den rätta sidan, men men.

Exempel:
https://www.flashback.org/sp24057559
2010-07-28, 20:42
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A45B
Tveksamt om det räknas som bugg...

När någon postar en wikipedialänk som slutar med ) så blir inte ) en del av länken och man kommer till en felsida på wikipedia. Nu tar det ju bara någon sekund att klicka sig vidare till den rätta sidan, men men.

Exempel:
https://www.flashback.org/sp24057559
Det blir så när man inte använder [url] taggen manuellt. Helt klart en bugg. Har själv märkt av det innan, men inte tänkt på att rapportera.

Men nu har jag en bugg att rapportera. Jag har stött på att jag får "Bad Request" när jag ska surfa på Flashback. Funkar om man går bak en sida eller trycker F5 igen, men det är ganska irriterande.
Jag använder Firefox.

EDIT: Fick det igen nyss.
Kod:
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Senast redigerad av The Crash 2010-07-28 kl. 21:20.
2010-07-28, 20:57
Medlem
Zwerchstands avatar
Om man surfar osynligt och byter mejladress så blir man synlig (i 1 steg verkar det som: före & efter bekräftan).
2010-07-29, 13:59
Medlem
Zwerchstands avatar
• När man browserbackar från avancerade sökresultat faller användarnamn ur sitt fält. Formell ickebugg – icke desto mindre irriterande. (Kan visserligen bero på Chrome, men:)

• IE 8 saknar länken till avancerad sökning.
Senast redigerad av Zwerchstand 2010-07-29 kl. 14:18. Anledning: Dödat smilare
2010-08-22, 09:52
Medlem
Carelesss avatar
Denna tråd har 2 sidor, men det verkar inte gå att klicka på den andra sidan. Värt att nämna är att sista inlägget verkar vara i första sidan. Någon annan som upplever samma bugg?
2010-08-22, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Denna tråd har 2 sidor, men det verkar inte gå att klicka på den andra sidan. Värt att nämna är att sista inlägget verkar vara i första sidan. Någon annan som upplever samma bugg?
Ja, något är skumt. Med autopager så går sidan på "repeat", alltså första sidan hamnar som andra sen om och om igen.
2010-08-22, 10:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Inga problem här.
Dump
2010-08-22, 10:47
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inga problem här.
Dump
Skumt, för så här blir det för mig. Problemet kan väl inte ligga i temat jag använder?
2010-08-22, 10:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Skumt, för så här blir det för mig. Problemet kan väl inte ligga i temat jag använder?
Nej det ligger snarare i antal inlägg per sida.
Jag kör med maxinställning 40 inlägg per sida.

Jag såg efteråt att det står att det ska vara 13 inlägg på den aktuella tråden, så något skumt är det.
2010-09-07, 23:59
Medlem
The Crashs avatar
Vet inte om detta är medvetet, men om det är ett escapetecken i en länk så blir den inte automatiskt till en klickbar länk.

Demonstration: http://www.nll.com/article.php?id='4530
2010-10-06, 17:28
Medlem
Zwerchstands avatar
Användare följer länk till raderat mål:

Inlägget tillankrat i tråd kastar en till sidtopp, vilket är missvisande. Bör i stället ge meddelande som nedan.

Inlägg isolerat ger
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback Forum: meddelande
Du angav ett ogiltigt Inlägg. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.
Texten bör ändras med åtminstone "Inlägg"—>"inlägg" + tillägg att det kan vara raderat.

Tråd ger
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback Forum: meddelande
Du angav ett ogiltigt Ämne. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.
Texten bör ändras med åtminstone "Ämne"—>"ämne" + tillägg att det kan vara raderat.
2010-10-07, 19:15
Bannlyst
"Du har använt 6 av 5 inloggningsförsök".

Varje gång som jag väntar 15 min så får jag inte 5 nya inloggningsförsök.
Försöker komma in på ett gammalt konto som jag inte 100% kommer ihåg lösenordet till.

Om jag innan dessa 15 min försöker logga in så måste jag vänta om dessa 15 min. Så var det inte förut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in