2010-01-15, 18:15
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Varför kan jag inte gå tillbaka längre än de 50 senaste citerade inläggen jag gjort?

Hej!

Då står det så här:

Citat:
Var vänlig och ange något ord eller giltigt användarnamn att söka efter. Det fanns inga träffar på det du angav.
2010-01-16, 17:45
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/search.php?do=process&query=%22quote=Carl-Ann%20von%20s%22&titleonly=0&showposts=1&searchuse r=&searchdate=0&beforeafter=after&sortby=lastpost& sortorder=descending&page=1

Det verkar som att blankstegen strular till citeringslänken jag testade med " i länken och kan då finna äldre inlägg genom att ändra siffran i slutet på länken.

Jag vet... absolut ingen optimal lösning men kanske en temporär.
2010-01-16, 18:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/search.php?do=process&query=%22quote=Carl-Ann%20von%20s%22&titleonly=0&showposts=1&searchuse r=&searchdate=0&beforeafter=after&sortby=lastpost& sortorder=descending&page=1

Det verkar som att blankstegen strular till citeringslänken jag testade med " i länken och kan då finna äldre inlägg genom att ändra siffran i slutet på länken.

Jag vet... absolut ingen optimal lösning men kanske en temporär.
Ja, se där! Det fungerar. Konstigt att det inte går att bara klicka.
2010-01-16, 18:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, se där! Det fungerar. Konstigt att det inte går att bara klicka.
Ja det är lite märkligt om det fungerat förut, men det var slutet på detta inlägg som fick mig att fundera.

Och med mitt användarnamn så är det inga problem att klicka vidare på sida 1, 2, 3 osv.
2010-01-23, 16:13
Medlem
Det kan ibland bli ett jäkligt stort tomrum mellan sista inlägget i en tråd och footern.

Testat både med och utan min userstyle.

Bild: http://piclair.com/dvf13
2010-01-23, 17:50
Medlem
FuriousRages avatar
* Man kan inte markera att delforum som läst
* Gå till nya/olästa inlägg flyttad till tjotahejti som kräver hubbles teleskop för att se längst ut till höger nånstans
* Det är på ett ungefär 2 mil lång tom ruta efter alla inlägg/forum som är listade
* Man kan inte markera hela forumet läst
2010-01-23, 23:41
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Kanske bättre att skriva i den nya tråden? https://www.flashback.org/t1107843

Det här är väll den nya

I alla fall, när jag trycker på nya ämnen knappen så får jag upp lista. Så långt är allt väl. Men sen står bara trådens namn inte hur många poster den har. Oteknisk som man är vet jag inte om detta klassificeras som en bugg. Irriterande är det i vilket fall.
2010-02-08, 11:42
Medlem
Vet inte om det här är en bugg eller inte.

Men med temat "skuggad" så drar webbläsaren massa CPU och det hakar sig fram och tillbaka när jag scrollar med scrollbaren och musen.
Den drar också väldigt mycket minne, emot vad det bruka göra. Den drar runt 1 Gb hela tiden. Inte för att det skadas.

Men med temat vitt så glider sidan fram och det känns skönt och den droppar inte massa CPU.
Eller drar massa från minnet.

Använder mig utav Windows XP SP3 32bit.
Allt är up2date enligt Secunia. Använder också webbläsaren Firefox.

Firefox tilläggen jag använder
Senast redigerad av simplasche 2010-02-08 kl. 11:44.
2010-02-08, 11:45
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
..med temat "skuggad" så drar webbläsaren massa CPU och det hakar sig fram och tillbaka när jag scrollar..
Samma här, har sett fler som har nämnt det.
2010-02-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou

Fint, tur att det inte bara är jag som har det problemet.
Trodde först att det var något fel på webbläsaren eller uppkopplingen när jag märkte att det gick enormt segt dom senaste dagarna som jag använt skuggad.

Kollade genast upp och felsökte allt för att se varför CPUn var så hög på Firefox och varför det drogs så mycket minne. Eftersom det alltid drog mer CPU när jag var på flashback och drog massa minne. Vilken tur att jag genast kollade Flashbacks teman och fick ett bättre resultat.

Får hoppas det fixar sig i slutändan, inget akut med skuggad dock.
2010-02-09, 11:13
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche

Vet inte om det här är en bugg eller inte.

Men med temat "skuggad" så drar webbläsaren massa CPU och det hakar sig fram och tillbaka när jag scrollar med scrollbaren och musen.
Den drar också väldigt mycket minne, emot vad det bruka göra. Den drar runt 1 Gb hela tiden. Inte för att det skadas.

Lustigt..
Jag får inte detta problemet alls med temat "skuggat"

Har iofs Wiindows7, med 64x4 processor och 4GB, och en FF som dra max 500Mb om jag har igång flera tabbar, på sidor som kräver lite datorkraft ...
2010-03-20, 22:16
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Vet inte om det här är rätt tråd, men:

Jag bor i Finland och vill ha tidszonen inställd till finsk tid (GMT +2). Jag går in på kontrollpanelen, väljer GMT +2 och klickar på "spara ändringar". Men inställningen förblir kvar på svensk tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in