Citat:
Ursprungligen postat av
TrolletOchgrodan
Stämmer inte. Man behöver inte söka aktivt efter barnporr utan det kan även vara ett misstag att man ser sådana bilder/filmer.
Har hänt en gång att när jag kollade på porr med vuxna personer på en utländsk porrsajt så hade de även med barn som kanske var i 11-13 årsålden.
Minns på ICQ:s tid så spreds det då och då reklam. En av dessa var barnporr som kom upp så fort man öppnade länken. Numera är man mer försiktig med sådant, då visste man inte så noga, man fick ofta virus. Vad jag minns så kunde man inte ens rapportera det enligt svensk lag. Det fanns någon sida dock som man kunde rapportera till som jobbade med att ta ned det från nätet. Sedan vet jag att jag var inne på någons hemsida (från USA tror jag) som hade ett litet barn som var en sådan där toddlers and tiaras unge, de hyrde ut henne till sexuella saker fast det inte stod öppet. Det var rätt obehagligt även om det bara var ett helt normalt påklätt kort av barnet. Eftersom det var barnets mamma och pappa. Minns inte vad jag egentligen sökte efter.