Flashback bygger pepparkakshus!
2003-12-12, 08:39
Bannlyst
Finns det någon butik i Göteborg som säljer mer än nori-ark och wasabi? Jag skulle vilja köpa mirin, dashi konbu, dashipulver, tofu och annat. Måste jag beställa det från Stockholm?
Citera
2003-12-12, 09:32
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Finns det någon butik i Göteborg som säljer mer än nori-ark och wasabi? Jag skulle vilja köpa mirin, dashi konbu, dashipulver, tofu och annat. Måste jag beställa det från Stockholm?
Jag känner inte till Japanska butiker i Göteborg, men detta företag är stor importör av japanska varor, ring till dem och fråga, eller för att vara exakt, detta är deras butik, det finns ett annat företag i koncernen som importerar, jag tror det heter Naomi group, hittade inte det på Eniro dock.

Japanska Torget
Tegnérg. 6, 113 58 STOCKHOLM 08-673 58 81
Även 08-673 76 68
Fax 08-673 69 91

Hittade detta också:

Japanska Magasinet Göteborg HB - Göteborg
Tel. 031-335 85 01
Åvägen 17, Box 5231, 40224 GÖTEBORG
Citera
2003-12-12, 10:47
Medlem
Anarkogossens avatar
Har du kollat på "Hung Fat Trading"?
Ligger mittemot Femman-huset vid Lilla Bommen.

Sen finns det väl en halvmysko liten kiosk vid Kunsportsplatsen (vid vattnet alldeles innan Saluhallen)
Och Saluhallen kan ju naturligtvis ha.

Det finns en på Hisingen också, som ligger vid Vågmästarplatsen. Åker man från stan ligger det nere vid tappen. Typ hundra meter mot Coop Forum därifrån låg en butik (brevid en porraffär), men jag är inte säker på om den är kvar.
Citera
2003-12-12, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkogossen
Har du kollat på "Hung Fat Trading"?
Ligger mittemot Femman-huset vid Lilla Bommen.

Sen finns det väl en halvmysko liten kiosk vid Kunsportsplatsen (vid vattnet alldeles innan Saluhallen)
Och Saluhallen kan ju naturligtvis ha.

Det finns en på Hisingen också, som ligger vid Vågmästarplatsen. Åker man från stan ligger det nere vid tappen. Typ hundra meter mot Coop Forum därifrån låg en butik (brevid en porraffär), men jag är inte säker på om den är kvar.

Jo, på Hung Fat handlar jag ofta, men de har ju mest thai/kinesiskt/vietnamesiskt.
Citera
2003-12-12, 16:35
Medlem
Anarkogossens avatar
Ja, det är klart, vi har väl nog inget som är inriktat mot just japansk matlagning, men det brukar ju funka att fråga...

Du har ju kvar de andra tipsen. Sen finns det två grejer jag tycker att man inte ska glömma: dels ICA Focus, för de har fanimej mycket där, det kommer man inte ifrån, sen har märket "Blue Dragon" faktiskt en hygglig uppsättning. Har till exempel köpt en sån där japansk (?) tjock, söt soya - påminner om sirap. Tycker den funkar helt ok.
Citera
2003-12-12, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkogossen
Ja, det är klart, vi har väl nog inget som är inriktat mot just japansk matlagning, men det brukar ju funka att fråga...

Du har ju kvar de andra tipsen. Sen finns det två grejer jag tycker att man inte ska glömma: dels ICA Focus, för de har fanimej mycket där, det kommer man inte ifrån, sen har märket "Blue Dragon" faktiskt en hygglig uppsättning. Har till exempel köpt en sån där japansk (?) tjock, söt soya - påminner om sirap. Tycker den funkar helt ok.

ICA Focus har jag inte provat, tack för tipset. Visst, Blue Dragon är ok, men så har de ju inte heller mirin, dashi eller tofu. Jag köper dock deras risvinäger, och även fisk- och ostronsås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in