2003-12-12, 01:17
Bannlyst
Vad händer med forumet om kvällarna?

Flera kvällar i rad har jag suttit och plitat på Flashback. Precis när man börjar komma i form (runt kl. 22.30-23.00) så rasar något.

Beror det på serverarbeten eller är dagens bandbredd slut vid halvelva-snåret? Vad händer egentligen?

Ibland sitter man mitt i ett inlägg och när man klickar på Send så har servern tagit semester.

// Roger P.
Citera
2003-12-12, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vad händer med forumet om kvällarna?

Flera kvällar i rad har jag suttit och plitat på Flashback. Precis när man börjar komma i form (runt kl. 22.30-23.00) så rasar något.

Beror det på serverarbeten eller är dagens bandbredd slut vid halvelva-snåret? Vad händer egentligen?

Ibland sitter man mitt i ett inlägg och när man klickar på Send så har servern tagit semester.

// Roger P.

Den tog semester för mig också.. Satt & skrev ett meddelande så bara dog flashback Det är inte stabilt! Jag vill ha en stabil plats på internet där jag kan vila mina ögon.
Citera
2003-12-12, 01:53
Medlem
snapcases avatar
Ställer mig bakom den frågan med. Kan nån berätta vad som pågår? Det känns surt när all havererar när det är som mest fart på forumet.
Citera
2003-12-12, 02:06
Medlem
H.E.L.s avatar
ja nu jag e suuur som satan! :mad:
Citera
2003-12-12, 08:02
Medlem
Pellenezs avatar
:mad: :mad: :mad:
Citera
2003-12-12, 09:56
Medlem
enverhoxha99s avatar
Precis samma sak har hänt mig dom senaste kvällarna, exakt vid den tidpunkt R.P. nämner....mycket irriterande :mad:

Jag funderade på det där, symptomen påminner väldigt mycket om hur en website reagerar när den blir DDOS:ad (distributed denial of service), det vill säga utsatt för en överbelastningsattack. Att det finns många som har ett ont öga till Flashback är nog ingen hemlighet, kan det vara så att det är problemet?
Citera
2003-12-12, 10:44
Bannlyst
Instämmer i föregående talare.
Dessa mystiska omständigheter har nu upprepat sig tre kvällar i rad.

/BOozer!!
Citera
2003-12-12, 14:28
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Ställer mig bakom den frågan med. Kan nån berätta vad som pågår? Det känns surt när all havererar när det är som mest fart på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Precis samma sak har hänt mig dom senaste kvällarna, exakt vid den tidpunkt R.P. nämner....mycket irriterande :mad:

Jag funderade på det där, symptomen påminner väldigt mycket om hur en website reagerar när den blir DDOS:ad (distributed denial of service), det vill säga utsatt för en överbelastningsattack. Att det finns många som har ett ont öga till Flashback är nog ingen hemlighet, kan det vara så att det är problemet?

Ni har ju redan svaret båda två, det beror väl antagligen på att det är som mest aktivitet på forumet vid den tiden så servern blir överbelastad. Eller?
Citera
2003-12-12, 16:22
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Ni har ju redan svaret båda två, det beror väl antagligen på att det är som mest aktivitet på forumet vid den tiden så servern blir överbelastad. Eller?

Det var en loggfil som orsakade det hela. Sorry!
Det hela är iallafall nu åtgärdat, och ska inte hända igen.

admin
Citera
2003-12-12, 16:27
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

Misstänker starkt att Nux ligger bakom det hela...
Citera
2003-12-12, 16:51
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

Tackar för snabbt svar, det känns som en sten föll från mitt hjärta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in