2009-08-13, 18:16
Medlem
visste inte riktigt vart jag skulle skriva, men om man snattar något o det piper vid dörren kan man åka dit om man har kutat därifrån o sedan dumpat grejerna? eller när struntar dem i detta? 2 kompisar gjorde detta o dem undrar om de är lugnt att vistas på stan eller om dem ska sitta hemma ett par dagar tills det är lugnt.. + ingen jaga dem och dem kom därifrån på någon sekund .. stölden var 2 spel för 99kr var. i kalsongerna så de inte syndes... pep bara på den ena killen för han ej hittat det gömda larmet på spelet.
Citera
2009-08-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanished
visste inte riktigt vart jag skulle skriva, men om man snattar något o det piper vid dörren kan man åka dit om man har kutat därifrån o sedan dumpat grejerna? eller när struntar dem i detta? 2 kompisar gjorde detta o dem undrar om de är lugnt att vistas på stan eller om dem ska sitta hemma ett par dagar tills det är lugnt.. + ingen jaga dem och dem kom därifrån på någon sekund .. stölden var 2 spel för 99kr var. i kalsongerna så de inte syndes... pep bara på den ena killen för han ej hittat det gömda larmet på spelet.

Så klart att du åker dit även fast du slängt grejjorna. Dom har troligen bilder från någon övervakningskamera som visar att du snattat och sen så springer du inte om du är oskyldig
Senast redigerad av Beffron_ 2009-08-13 kl. 18:54.
Citera
2009-08-13, 19:20
Medlem
Fbadgers avatar
fast om dom inte har bilder på när man tar spelen utan bara när man springer därifrån så är ju knappast så att det håller i rätten.
Citera
2009-08-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbadger
fast om dom inte har bilder på när man tar spelen utan bara när man springer därifrån så är ju knappast så att det håller i rätten.
Har gått 3 dagar nu o inget har hänt, är glad för deras skull..Som jag tänkte:
Man kan inte åtalas för att det piper endast ifall man kan bevisa att man snott något. Man kan likagärna gå ut ur dörren med larmet i handen o ha kul. Sen kan man inte bevisa om de är stöld eller grov stöld + alarmet är inte felsäkert så det håller inte i rätten, därav håller inte lögndetektor testerna heller.
Eftersom ena killen (min kusin) är 15 o hans kompis är 14 o min kusin vill ju inte åka dit.. dem hade ju en plan att skylla allt på 14 åringen men som tur är slipper dem detta.
Citera
2009-08-16, 03:33
Avslutad
Citat:
Har gått 3 dagar nu o inget har hänt, är glad för deras skull..Som jag tänkte:
Man kan inte åtalas för att det piper endast ifall man kan bevisa att man snott något. Man kan likagärna gå ut ur dörren med larmet i handen o ha kul. Sen kan man inte bevisa om de är stöld eller grov stöld + alarmet är inte felsäkert så det håller inte i rätten, därav håller inte lögndetektor testerna heller.
Eftersom ena killen (min kusin) är 15 o hans kompis är 14 o min kusin vill ju inte åka dit.. dem hade ju en plan att skylla allt på 14 åringen men som tur är slipper dem detta.
Larmet i sig har du ju bevisligen snott, de kostar ju också pengar. Fail
Citera
2009-08-16, 03:36
Bannlyst
låt bara bli att gå till den affären igen då? svårare är det väl inte eller tror ni dom väntar utanför eran dörr för att ta er ?
Citera
2009-08-16, 18:16
Medlem
azzkikrs avatar
Citat:

Ni kan ju köpa spelen annars
Citera
2009-08-16, 19:27
Medlem
eclipse.s avatar
Citat:

Känns ju onödigt att snatta spel och filmer från affärer i dagens samhälle. De är ju bara att ladda ner skiten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in