Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-12, 15:06
Medlem
Jag har laddat ner ett spel i ISO-format och vill nu kunna spela upp det. Har försökt mounta med MagicISO, Clone Drive, bränna till en DVD men ingenting funkar. När jag klickar på den "virtuella" cd/dvdn står det att dvdn är skadad, och när jag försöker mounta med MagicISO kommer det bara upp nån jävla "Fail to mount". Fattar verkligen inte vad jag gör för fel, om det är något med att jag har Windows Vista eller vad fan det är. Har försökt i flera timmar, börjar få panik något så smått. Verkar inte som om någon annan har samma problem för jag har verkligen googlat runt. Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2009-08-12, 15:07
Moderator
Protons avatar
Kan ju mycket väl vara så att ISOn är skadad av nån anledning.
Citera
2009-08-12, 15:08
Medlem
Västgötens avatar
Det låter onekligen som en trasig ISO-fil.
Har du kollat i utforskaren ifall den virtuella CD/DVD-läsaren finns där och har laddats? Om nej så är det garanterat en korrupt fil.
Citera
2009-08-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västgöten
Det låter onekligen som en trasig ISO-fil.
Har du kollat i utforskaren ifall den virtuella CD/DVD-läsaren finns där och har laddats? Om nej så är det garanterat en korrupt fil.

Nu kommer jag att låta extremt dum i huvudet, men förstår inte riktigt. När jag kollar på dator i utforskaren kommer det ibland upp typ enheter g, h, i osv, men det funkar inte att klicka på dem trots att jag har försökt mounta ison till dem. Men det är kanske som ni säger att det är filen det är fel på
Citera
2009-08-12, 15:15
Medlem
Västgötens avatar
Filen är trasig, end of story. Tråkigt men inte mycket att göra åt.
Citera
2009-11-25, 22:31
Medlem
flipper1446s avatar
Rubriken passade och tråden hittades via sökfunktionen, så jag skriver här.

Har lagt in Windows 7 x86 och tänkte att denna gång måste väl MS ha fixat så att man kan montera en skivavbild (t.ex. ISO) direkt i Windows, men det verkar inte så. I alla fall finns där inget verktyg för det. Går det att göra via något kommando i CMD.exe eller måste man verkligen ladda ner ett tredjepartsprogram för detta år 2009?

Jag känner till tredjepartsprogrammen (VCD, MagicISO et al.) så länkar dit behövs inte. Är bara intresserad/nyfiken på en lösning utan tredjepartsprogram.
Senast redigerad av flipper1446 2009-11-25 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in