2011-11-15, 20:20
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
20 november, 6 avsnittet är sista för i år...........
Suck, så precis när man kommit in i s02 så blir det uppehåll.

När börjar den sändas igen då? om du nu vet? begär absolut inte att du ska kolla upp det åt mig.
Citera
2011-11-15, 20:23
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Okej, fan kommer bli en låång väntan
Citera
2011-11-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Precis satte nästan i halsen... Har följt The Walking Dead sen det kom och det blir bara sämre och sämre...

Breaking Bad är däremot den bästa serien jag sett sedan OZ...

Ja ungefär samma här, har gillat den serien sen första avsnittet. Den här serien var bra ENBART det första avsnittet. Viss skillnad där
Citera
2011-11-15, 20:38
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMktJohan
Hrrm, what? Har du ätit något olämpligt eller? Jämföra denna dynga med BB...

Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Precis satte nästan i halsen... Har följt The Walking Dead sen det kom och det blir bara sämre och sämre...

Breaking Bad är däremot den bästa serien jag sett sedan OZ...

Jag bara menar att det är ju så många som klagar på att det går långsamt i denna serien men det går ju ännu långsammare i Breaking bad och den är det inte många som klagar på att det går långsamt.
Citera
2011-11-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Jag bara menar att det är ju så många som klagar på att det går långsamt i denna serien men det går ju ännu långsammare i Breaking bad och den är det inte många som klagar på att det går långsamt.

Då har du en helt annan definition av långsamt än vad jag har. Så länge det är bra skådisar, bra dialog och välskrivet manus så behöver det inte vara hoppa-skjuta-skrika för att det ska vara intressant och kännas som att handlingen går framåt.

TWD saknar alla de tre förstnämnda, och tyvärr också de senare vilket resulterar i platt fall.
Marginell uppryckning i senaste, väldigt långt ifrån sevärt dock, men jag har inte gett upp riktigt än.
Citera
2011-11-15, 21:35
Medlem
flygandApans avatar
Citat:

Ja men det är en viss skillnad på BB och TWD, BB gör det så mycket bättre med dialoger och intriger så det gör inget att vissa delar av serien var långsamma.
Citera
2011-11-15, 21:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

VAD??? Då har jag missat något, avsnitt sju är väl ändå det sista avsnittet för i år, det som sänds den 27/11, det vill säga "pretty much dead already": http://www.imdb.com/title/tt1520211/episodes#year-2011

Nåväl, nästkommande avsnitt heter "Secrets"...Hoppas att alla dessa hemlisar avslöjas fullt ut på söndag

1. Ladan och att zombisarna får tillfälle att gnaga på några av de boende på farmen

2. Lorri och hennes graviditet samt medföljande otrohet

3. Shane och vad som verkligen hände med Otis

Vilket avsnitt det skulle kunna bli...
Senast redigerad av Blundetto 2011-11-15 kl. 22:10.
Citera
2011-11-15, 21:57
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Suck, så precis när man kommit in i s02 så blir det uppehåll.

När börjar den sändas igen då? om du nu vet? begär absolut inte att du ska kolla upp det åt mig.

12:e februari. Har du lyckats med konststycket att missa denna sida? Gillar du film och serier så är det en guldgruva för att finna svar på allt möjligt: http://www.imdb.com/
Senast redigerad av Blundetto 2011-11-15 kl. 22:03.
Citera
2011-11-15, 21:59
Medlem
mutixs avatar
Citat:
Är ju dock en rätt stor skillnad mellan dessa två serier. Breaking Bad är enligt mig den typ av serie som kan gå relativt "långsamt" fram utan att man tröttnar. The Walking Dead däremot känns inte som den typ av serie. Även om det är möjligt att ha med långsammare avsnitt i en zombieserie så är det rätt uppenbart att The Walking Dead inte klarar av det. När en diskussion eller intrig startas så känns det helt fel. Dialogen låter oftast otroligt löjlig och skådespelarnas insats är inge vidare heller.
Senast redigerad av mutix 2011-11-15 kl. 22:04.
Citera
2011-11-15, 22:34
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
12:e februari. Har du lyckats med konststycket att missa denna sida? Gillar du film och serier så är det en guldgruva för att finna svar på allt möjligt: http://www.imdb.com/
Hrmff.
http://www.youtube.com/watch?v=4PhM8KJJMzs

Men då var det inte så långt uppehåll iaf.
Citera
2011-11-15, 23:38
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Ja men det är en viss skillnad på BB och TWD, BB gör det så mycket bättre med dialoger och intriger så det gör inget att vissa delar av serien var långsamma.

Och framför allt för att Brian Cranston gör sitt livs insats i huvudrollen.

Har varit ganska intressant med de här huset och dess invånare, men serien står bara och stampar i väntan på den här jävla flickan...

Då detta uttdragna väntande verkar göra väldigt många frustrerade, kan man undra ifall skådespelaren i fråga får ta lite skit i skolan och så vidare? Hon (eller någon annan bortsett från manusförfattarna) har väl (är osäker, men har för mig att tv-serier brukar lägga upp episoderna allteftersom de filmar, och de inte vet hur de slutar, även om de är färdigskrivet) knappast någon insikt i vad som kommer hända.. Men kan tänka mig att hon får en hel drös med frågor.
Citera
2011-11-16, 00:35
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Jag tror de äter zombies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in