Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-11, 22:25
Medlem
Vad kan det finnas för anledningar till att Windows Vista vaknar runt två minuter efter att jag satt den i Sleepläge? För mycket kaffe? Orolig för framtiden?
Citera
2009-08-11, 22:27
Medlem
micaeles avatar
Troligtvis beror det på enheter i din dator samt kringutrustning som inte riktigt sover utan skickar lite signaler då och då. Pekdon brukar vara bra på det - och som standard vaknar datorn ifall man ruskar på råttan eller slamrar med tangentbordet.
Citera
2009-08-11, 22:35
Medlem
Hm, kan ligga något i det.. jag köpte ett trådlöst set för att kunna väcka datorn från Sleep (när jag vill det) med hjälp av Fn +F9, och det har funkat bra.

Den är allltså överkänslig säger du? Kan man på nåt sätt ställa in så att jag fortfarande kan använda en tangentkombination för att väcka datorn men att det inte vaknar av minsta signal?
Citera
2009-08-11, 22:39
Medlem
micaeles avatar
Du kanske hittar några bra tips här:
http://www.vistax64.com/tutorials/63567-power-options-sleep-mode-problems.html
Citera
2009-08-12, 01:41
Medlem
Notumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craaax
Hm, kan ligga något i det.. jag köpte ett trådlöst set för att kunna väcka datorn från Sleep (när jag vill det) med hjälp av Fn +F9, och det har funkat bra.

Den är allltså överkänslig säger du? Kan man på nåt sätt ställa in så att jag fortfarande kan använda en tangentkombination för att väcka datorn men att det inte vaknar av minsta signal?
Testa först att dra ut mus och tangentbord etc för att se om det är problemet
Citera
2009-08-13, 00:16
Medlem
Jag kan nu med säkerhet säga att det är mus- och tangentbordssettet som är boven i dramat.

Vad gör jag nu åt saken? finns det inställningar att göra nånstans månntro, eller ska jag lägga tangentbord och mus i en metallåda varje gång jag sätter datorn i sleep?

Fridens
Citera
2009-08-13, 00:18
Medlem
bergsturks avatar
Du har inte några inställningar i BIOS som är relaterade till detta? Wake-on-tangentbord, wake-on-mus, wake-on-kuckeliku? Koppla isf bort alla dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in