2009-08-11, 15:15
Medlem
Hej. Efter antagningsbeskeden så fick jag den bittra nyheten att jag inte kom in annat än som 10e reserv.

Jag undrar nu om man kan läsa enskilda kurser från det programmet som man hade tänkt att gå och sen efter ett halvår ( då antagligen en hel drös folk hoppar av ) hoppa in på programmet ?

Det program jag ville komma in på var högskoleingenjör inom maskinteknik. Att kolla upp vilka kurser det programmet innefattar är inget problem, det är just frågeställningen om det går att göra så här?

Om det nu går, hur går man tillväga? Var anmäler man sig ? Får man CSN bidrag eller får man betala för de olika kurserna ?
Citera
2009-08-11, 15:26
Medlem
TheatreOfDreamss avatar
Jag föreslår att du kontaktar studievägledaren eller någon programansvarig på det programmet för att få svar på dina frågor.

Sen 10e reserv efter andra antagningsbeskedet e inte så illa. Mkt möjligt du kan komma in ändå, ev ett par dagar efter programmet börjar i höst.
Citera
2009-08-11, 17:16
Medlem
Kurrets avatar
Som sagt, kolla på universitetets hemsida. Sök efter "ansökan till senare del av program". Har själv sökt till andra året teknisk fysik och kom in utan problem så visst går det. Chalmers hade även senare del ansökan till andra terminen, men KTH hade det dock inte.
Citera
2009-08-11, 18:16
Medlem
Problemet tror jag är att de som går en linje har förtur till kursen före de som läser fria kurser vilket borde betyda att kurserna kan vara fulla om nu själva linjen är det. Finns det plats på kursen borde det ej vara några problem alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in