Frågan är om jag behöver ha ett till ljudkort i datorn för att kunna lyssna på en låt i hörlurar och en i stereo för att sedan få dom att gå in i varandra snyggt!
Har jag förstått det rätt så behöver du dubbla ljudkort!
Återkom gärna och berätta om den funkar
Jag har provat köra med ett par USB-hörlurar som har ett inbyggt ljudkort och det fungerar suveränt med alla andra "DJ-program" men det program som följer med mixern så fungerar inte hörlurarna att mixa ihop och lyssna med.
Problemet är ju att mixern inte fungerar med något annat DJ-mjukvara på datorn. Vad jag vet? Rätta mig om jag har fel, men det verkar inte fungera.
När jag tar en aux kabel ifrån min bärbara dator (ljud 2.1) till förstärkaren så får jag inte ut lika mycket bas som när jag tar en vanlig CD-spelare och kopplar in i förstärkaren.
Vet någon här ifall basen skulle bli bättre ifall jag kopplar min bärbara 2.1 aux till detta mixerbord? För man kopplar väll sedan vidare ifrån mixern till förstärkaren?
Mvh
Dator 2.1 aux > förstärkare > Dålig bas
Dator 2.1 aux > mixerbord > förstärkare > Bra bas
Edit: Glömde bort att bordet kopplas in via USB, så ifall jag köper detta, då borde väll basen fungera som vanligt även om jag bara har ett ljudkort som stödjer 2.1?
Mvh
Senast redigerad av SweCrime 2011-05-24 kl. 08:53.