Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-10, 19:52
Medlem
Kruzs avatar
Det är som så att min kompis ställt till det med sin laptop.
Han installerade en linux version men hittade inga drivrutiner till sitt trådlösa nätverkskort. Så ha la ner linux och startade sen en installation med sin windows recovery skiva för att installera vista igen.

Nu är problemet som så att man kommer inte längre än till bilden när man ser dessa små gröna rutor som åker fram och tillbaka och så står det laddar windows.
Har nu försökt med massor av olika saker utan att lyckas komma längre med detta.

Har provat flertalet olika OS i hopp om att någon av dom skulle funka.
Har kollat runt lite överallt men hittar inga nya ideér på vad jag kan prova med.

Har provat starta med komandotolken och den verifierar fram till crcdisk sen står det wait och tro img "wäjtat" har jag gjort men inget händer.

Hur kan jag göra för att få ordning på detta för honom?
Jag har sagt till honom att INTE pilla med saker han inget vet om och Linux är en sådan sak =)

Tips mottages tacksamt =)
Citera
2009-08-11, 08:25
Medlem
Kruzs avatar
Bumpar denna.
Ingen som har någon idé alls?
Som jag skrev så kommer jag inte så långt så att windows recovery/repair skivan hinner läsa in så att jag kommer åt den menyn.
Finns det andra program som tar en annan väg?
Hade det handlat om en stationär dator så hade jag tagit ut HDD och satt den i en annan dator, och fixat det den vägen exempelvis.
Citera
2009-08-11, 20:10
Medlem
Kruzs avatar
Tur att man är förbannat enveten av sig.
Slängde in linux i burken, gjorde full installation.
Sen la jag i windows skivan och körde om den installationen och det gick fint =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in