2009-08-10, 20:08
Medlem
Wajis avatar
Säger bara Jan Houkko
Citera
2009-08-10, 20:34
Medlem
Atlantaspelaren Dany Heatley (numera Ottawa) fyllestyrde Ferrarin in i en tegelvägg i 130 km/h, bilen klövs i två delar. Detta hände 2003 och lagkamraten Dan Snyder avled. Han fick 3 år villkorligt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dany_Heatley
Citera
2010-08-06, 15:38
Medlem
hubertusfolkessons avatar
Bump. För bra tråd för att falla i glömska.

Finns många sköna NHL-fall som vi inte har tagit upp.

Chris Chelios körde ju ganska nyligen på fyllan och avslutade karriären i och med det.

Förre Calgarybacken Steve Chiasson körde ihjäl sig och jag har för mig att han var alkoholpåverkad under tiden.

Polisen har vid ett flertal tillfällen besökt Patrick Roys hus med anledning av bråk med hustrun.

Fallet Cherepanov måste väl också betecknas som en av de tyngsta skandalerna någonsin. Dels bristerna i säkerheten på arenan i samband med att han gick bort men framförallt eftersom han hade anabola stereoider i blodet när han dog.

Finns hur mycket som helst...
Citera
2010-08-06, 16:14
Medlem
Kevins Stevens blev väl pank efter spenderat förmögenheten på dobbel och horor om jag minns rätt.
Citera
2010-08-06, 16:16
Medlem
Sen var det väl nån finsk målvakt i Malmö som suttit och krökat i bussen efter bortamatch. Väl hemma satte han sig vid ratten på bussen och mejade ner entrén.
Citera
2010-08-06, 17:12
Medlem
hubertusfolkessons avatar
Japp, Jani Hurme hette karln. Tjänade extrema pengar hos Malmö.

Just målvakter bjuder ofta på såna sköna grejer. Peter Åslin söp sig tillbaka till medeltiden under en VM-turnering kommer jag ihåg.
Citera
2010-08-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubertusfolkesson
Japp, Jani Hurme hette karln. Tjänade extrema pengar hos Malmö.

Just målvakter bjuder ofta på såna sköna grejer. Peter Åslin söp sig tillbaka till medeltiden under en VM-turnering kommer jag ihåg.
Var det verkligen han ? Hurme kom väl senare ? Detta skulle skett 2004 tror jag. Nästa bortamatch var mot Timrå där de brukar spela nån fyndig låt när motståndarlaget gör entré. Ingen på läktarn fattade varför de spelade gamla dansbandsdängan "Sista bussen hem".
Citera
2010-08-06, 17:22
Medlem
Micke Lindholm fick väl sitta på kåken pga skattebrott om jag minns rätt.
Citera
2010-08-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tretyak
Var det verkligen han ? Hurme kom väl senare ? Detta skulle skett 2004 tror jag. Nästa bortamatch var mot Timrå där de brukar spela nån fyndig låt när motståndarlaget gör entré. Ingen på läktarn fattade varför de spelade gamla dansbandsdängan "Sista bussen hem".

Stämmer att Hurme kom senare, det var Pasi Nurminen som rattade in bussen i en vägg vid Malmö isstadion.
Citera
2010-08-07, 15:54
Medlem
Slumlords avatar
Någon eller några spelare i Luleå var rejält på fyllan efter en elitseriematch i Västerås i slutet av 80-talet och blev utslängda från krogen Klippan med skriverier i pressen som följd. Är ganska säker på att den eller de som var inblandade var finnar.
Citera
2010-08-07, 18:36
Medlem
Silmarillions avatar
Wiki har en lista som innehåller oerhört många tragiska livsöden. Lite djupare läsning om vissa av dem avslöjar flertalet fylleskandaler och annat.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ice_hockey_players_who_died_during_their_p laying_career

...men det som står ut mest är nog hur ishockeyspelare verkar vara oerhört farliga, för sig själv och andra, i trafiken.
Citera
2010-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairWarning
Stämmer att Hurme kom senare, det var Pasi Nurminen som rattade in bussen i en vägg vid Malmö isstadion.

Hurme passar dock även i den här tråden, då han prasslade med Malmös dåvarande presschef Jenny Henrichson under ett par månader för att sedan göra slut och klappa ihop fullständigt under Kvalserien 2008. Han stack sedan hem till Finland i ett halvår och klagade på att han hade "ont i ryggen", men så fort Jenny fick kicken så återvände han föga överraskande (och visade inga som helst tecken på ryggbesvär)...

Sedan har vi NHL-legenderna Doug Gilmour - som prasslade med den tonåriga barnvakten till familjen - och Glenn Anderson som gjorde en brud på smällen och sedan vägrade betala underhåll för barnet (vilket han riskerade fängelse för). Detta fördröjde hans chanser att bli invald i Hall of Fame med flera år.

Dino Ciccarelli finns det en del historier kring. Bland annat ska han ha sprungit naken nerför gatan upprepade gånger...

Grant Fuhr erkände att han missbrukat kokain under sin storhetstid med Edmonton Oilers på 80-talet. För detta blev han avstängd och sedan häcklad av motståndarnas fans som viftade med sockerpaket i hans närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in