2009-08-11, 22:30
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMeHard
Hon skriver att mjölken anpassas efter barnet, hur blir det när hon är gravid och ammar tvååringen. Vem är mjölken anpassad efter? Tvååringen eller "Hoppsan"?
Det borde kunna vara skadligt för tvååringen.

Ring polisen vettja!
2009-08-11, 22:35
Medlem
Imass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Nej, jag tror inte ni är samma. Menade bara att det känns som vi inte diskuterar själva sakfrågan. Om det ska anses vara normalt att lägga ut bilder på sig när man ammar, eller om man är en dålig förälder för att ens 11åriga barn inte får en present när ens 2åriga syskon får det.

Nu känns diskussionen inte handla om rent generellt utan enbart om att tjejen i bloggen är en kass förälder. (precis som de andra trådarna)
Och då blir det på något sätt en smutskastning. Hade frågan ställts rent generellt hade det känns annorlunda.

Hur tänker du nu för det var ju du som gjorde påhoppet om vad jag tidigare startat för trådar och myntade upp min historik och påstodd att jag skulle ha startat en massa spökkonton.
2009-08-11, 22:40
Medlem
DoMeHards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Nej, jag tror inte ni är samma. Menade bara att det känns som vi inte diskuterar själva sakfrågan. Om det ska anses vara normalt att lägga ut bilder på sig när man ammar, eller om man är en dålig förälder för att ens 11åriga barn inte får en present när ens 2åriga syskon får det.

Nu känns diskussionen inte handla om rent generellt utan enbart om att tjejen i bloggen är en kass förälder. (precis som de andra trådarna)
Och då blir det på något sätt en smutskastning. Hade frågan ställts rent generellt hade det känns annorlunda.

Hon menar väl att mängden mjölk anpassas?. Bröstmjölken är inte skadlig för tvååringen.
Har du inte barn själv?.

Kopierat från BeckahBitch:
När barnet uppnår 6 månaders ålder
...blir mjölken plötsligt förvandlad till näringsfattigt blask, bara vatten. Nej självklart inte! Men det är en rätt så välspridd myt. Tvärt om så är det i verkligheten så att mjölken blir fetare och förändras för att passa den lite större bebisen.
2009-08-11, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyle
Nej jag är inte helt störd, dock så lider du av en lätt störning, diagnos okänd. Du är dum i hela huvudet om du väljer att rädda nått du älskar mindre , bara för att det förväntas av dig, du är rädd för att få en negativ respons då ditt val inte var av det "normala".
Hördu ditt psykfall, om du väljer att rädda en kennel med schäfrar framför barnen i ett dagis som brinner bör du med dina sjuka åsikter faktiskt inte få vistas ute i samhället. Hade det varit mitt barn som brunnit inne pga din djurvänlighet så hade jag gladeligen skurit av ditt fula ickefungerande huvud och paraderat det runt stan.
2009-08-11, 23:11
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imas
Varför ett påhopp på ts?
Varför bry sig om den reggat sig nu eller för 3 månader sedan. Vad har det med saken att göra?
Det är ju sådana här svar som får det att börja likna skiten på FL.
När TS dömer ut andra utifrån en godtycklig bild av vad som är att anses som "normalt", så är det väl viktigt att man även får chansen att spekulera i hur TS fungerar? TS anser ju uppenbarligen att h*n själv är normen, och att allt som avviker från hur h*n uppfattar verkligheten är abnormt. För att kunna avgöra om det finns någon relevans i TS påståenden måste vi således även skärskåda TS, något som bör inkludera en kort fundering över i vilket syfte TS skaffar en användare på FB enbart för att smutskasta en bloggande småbarnsmamma.

Utifrån vad TS hittills skrivit i tråden så tycker jag att beckabitch verkar vara den tveklöst mer normala av de två, samt att TS måste ha rektum placerat strax under näsan. Om jag tvingas välja mellan en frispråkig bloggande halvkorkad tjej och en smutskastande feg idiot till trådstartare på FB så väljer jag det första alternativet. Nu behöver jag ju tack och lov inte göra det, så vad mig anbelangar så kan de båda två få fortsätta att göra bort sig offentligt.
2009-08-11, 23:18
Medlem
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18090958&postcount=9

Ibland hatar jag att ha rätt.
//Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem