2009-08-08, 20:58
Avslutad
Tjabba,
blev rånad igår under natten och de kom undan med min korthållare och mobiltelefon. Jag har spärrat mina två bankkort som fanns där i, men mitt ID som går ut om en månad eller två fanns ju också där. Mitt simkort är också spärrat.

Vad är det för skit som man kan råka ut för nu när de har mitt ID och kan mina sista nummer och skit? Eller vad är det som olika sorts frauds som brukar genomföras när någon fått tag på ens alla details?

SMSlån är väl det första jag kommer tänka på.
Citera
2009-08-08, 21:02
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Nu har du ju anmält, så om nått sånt inträffar så vet ju polisen att det är gärningsmännen!
Citera
2009-08-08, 21:17
Bannlyst
Inget speciellt. Oroa dig inte, man kan inte göra speciellt mycket med någons leg.
Citera
2009-08-09, 02:47
Medlem
De fyra sista siffrorna i personnr går lätt att hitta på upplysning.se om man är registrerad. Det går att se allas personnr samt fyra sista där. Dock inte de som är födda 94+

Så detta är ingenting du skall oroa dig över eftersom en tjuv kan få tag på dessa siffror hur lätt som helst och jag tror inte man rånar någon för de fyra sista.
Citera
2009-08-09, 11:38
Medlem
d-.-bs avatar
Skulle även rekomendera att spärra telefonen. Det gör du hos polisen. Då blir den helt oanvändbar.. Det du behöver är ditt IMEI nummer så fixar polisen det.
Citera
2009-08-09, 12:39
Medlem
najass avatar
Övrigt ---> Brott och Brottsbekämpning

/mod
Citera
2009-08-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danmaku
Tjabba,
blev rånad igår under natten och de kom undan med min korthållare och mobiltelefon. Jag har spärrat mina två bankkort som fanns där i, men mitt ID som går ut om en månad eller två fanns ju också där. Mitt simkort är också spärrat.

Vad är det för skit som man kan råka ut för nu när de har mitt ID och kan mina sista nummer och skit? Eller vad är det som olika sorts frauds som brukar genomföras när någon fått tag på ens alla details?

SMSlån är väl det första jag kommer tänka på.

Vad var det för typer som råna dig?
Citera
2009-08-10, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Vad var det för typer som råna dig?
vad tror du själv?

Citera
2009-08-10, 12:32
Medlem
hadde det inte stått under din avtar att du bodde i norrland hadde ja chansat på nysvenskar

edit: såg att det inte var Mr.Johnsson som blivit rånat
Senast redigerad av KaptenNemo 2009-08-10 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in