Tjabba,
blev rånad igår under natten och de kom undan med min korthållare och mobiltelefon. Jag har spärrat mina två bankkort som fanns där i, men mitt ID som går ut om en månad eller två fanns ju också där. Mitt simkort är också spärrat.
Vad är det för skit som man kan råka ut för nu när de har mitt ID och kan mina sista nummer och skit? Eller vad är det som olika sorts frauds som brukar genomföras när någon fått tag på ens alla details?
De fyra sista siffrorna i personnr går lätt att hitta på upplysning.se om man är registrerad. Det går att se allas personnr samt fyra sista där. Dock inte de som är födda 94+
Så detta är ingenting du skall oroa dig över eftersom en tjuv kan få tag på dessa siffror hur lätt som helst och jag tror inte man rånar någon för de fyra sista.
Skulle även rekomendera att spärra telefonen. Det gör du hos polisen. Då blir den helt oanvändbar.. Det du behöver är ditt IMEI nummer så fixar polisen det.
Tjabba,
blev rånad igår under natten och de kom undan med min korthållare och mobiltelefon. Jag har spärrat mina två bankkort som fanns där i, men mitt ID som går ut om en månad eller två fanns ju också där. Mitt simkort är också spärrat.
Vad är det för skit som man kan råka ut för nu när de har mitt ID och kan mina sista nummer och skit? Eller vad är det som olika sorts frauds som brukar genomföras när någon fått tag på ens alla details?