Jag lade en enkrona på en stenplatta utomhus, varefter jag tog några fontänliknande tomtebloss som jag tände på och höll mot myntet. Utöver den självklara beläggningen på myntet, så deformerades det något lite på båda sidorna, som om det var på väg att börja smälta.
När jag tog upp myntet och sedan släppte det från någon centimeters höjd så kom ett konstant, väldigt högfrekvent pip, som blev högre (frekvensen) och högre, samtidigt som det blev tystare och tystare.
Jag tror att denna fråga är ställd för att minska inflationen - du försöker locka hela landets befolkning att testa detta och på så sätt sabba en massa enkronor.
Jag tror inte att du kommer att lyckas.
Du får gärna utveckla lite mer... om du nu är seriös...
Annars, tack för bumpningarna
Haha nej jag vet ju inte egentligen men allt har väl en egenfrekvens i vilken de vibrerar och det jag menade var att den kanske vibrerade med 15000hz till en början och ökade sedan tills frekvensen gick över de hörbara 20khz men det var bara min dåliga teori
Antingen fungerade den som en stämgaffel, som någon försökte förklara genom att använda ordet egenfrekvens. När den svalnade ändrade den sig något i hårdhet etc. och därmed vilken frekvens den vibrerade i. Eller så var det fukt i underlaget som dunstade bort kanske?