2009-08-06, 19:57
Medlem
foreveryoungs avatar
drog: cannabis

Ålder: 23
Kön: kvinna
Vikt: 55
Tidigare erfarenheter: cb, hasch, E, tjack, kola

(inleder med att förvarna för newbierapport)

Var bakfull som ett as igår (som jag alltid blir). Drack lite öl dagen innan, men mådde skitdåligt av någon anledning och fick avbryta kvällen för att åka hem och spy och sova. Fick sovit 5 timmar kanske innan jag vaknade av den hemska jävla solen, och lyckades som vanligt inte somna om. Var igång en del på dagen ändå, var ute och käkade och umgicks med folk osv. På kvällen var jag sleten som fan (trött och bakfull) vet inte om det var det som ledde till att jag blev så konstig av rökat.

Drog iallafall till en polare vid 20.00 på kvällen och tog en bärs för att bota baksmällan. Blev rätt snurrig av den (jag är VÄLDIGT lättpåverkad) min kompis rullade en joint till mig med rätt mkt grönt i, vet inte hur mkt exakt. Jag gick ut på balkongen och rökte den starka skiten och var glad, gick sedan in för att kolla på nåt skoj klipp på datorn. Satte mig på datastolen och kände hur jag blev väldigt snurrig, inget konstigt med det tänkte jag men det började snurra på tok för mkt och jag gick bort till soffan och satte mig. Blev sedan helt hysterisk och kände hur jag fick panik, var tvungen att hålla i min vän och hade tydligen frågat om han verkligen var där. Kände mig helt förtvivlad och kände grym ångest över att jag rökt.

Fick sedan lägga mig i sängen för det snurrade så mkt, tänkte på hur fan jag skulle förklara för päronen att jag rökt på (för jag var helt övertygad om att ambulansen skulle behöva hämta mig), vad jag skulle säga för att min polare inte skulle få skit osv. Jag skiftade hela tiden mellan att vara "medveten" om att jag var i nuet, och att befinna mig i nåt drömliknande stadium där jag inte visste om det som hände var verklighet och det kändes som att jag inte var i min egen kropp. Riktigt förvirrande var det, det var korta intervaller. Jag låg ner i sängen och drack vatten hela tiden för käften var torr som fnöske, hade hela tiden den obehagligaste ångestkänslan jag någonsin känns, i hela kroppen. Ibland kom det stötar med 700 ggr värre ångest.

Tiden gick sjukt långsamt, när det kändes som det gått en timma minst hade det inte gått mer än en kvart, jag bara låg ner och ville att tiden skulle gå så jag kom ur helvetet, för det var så det kändes, som ett rent helvete.
Tänkte också emellanåt väldigt mkt på hur jag såg ut, att jag förmodligen såg skitdum ut när jag låg där å stirrade och att jag borde skärpa mig. Kände lite ryckningar i ena skulderbladet ibland.

Jävligt äckligt var hela upplevelsen iaf, c:a 2h senare gick det över till att jag bara kände mig snurrig så då började jag dricka lite öl igen och gick ut på krogen och var go och glad igen vet inte om det blev som det blev pga att jag var jävligt trött och bakis ?
Citera
2009-08-06, 20:05
Medlem
Länsmans avatar
Låter som en riktigt otäck upplevelse. Droger är inget man leker med.
Citera
2009-08-06, 20:21
Medlem
joelss avatar
Det vart nog bara lite för mycket för dig. Kan bli så ibland, speciellt om man har alkohol i kroppen, annars brukar det alltid bota baksmällan för mig

Men om det händer igen så testa ta en dusch och försök röra lite på dig. Brukar funka för mig faktiskt! Hur tungt det än är
Citera
2009-08-06, 20:27
Medlem
foreveryoungs avatar
Ta en dusch ? Kändes väldigt avlägset mja, det har hjälpt bakfylla för mig med innan kombinerat med alko tråkigt
Citera
2009-08-06, 21:08
Medlem
Sothiss avatar
Vara ute i friska luften är det bästa för att bli av med det allra värsta... iaf för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in