Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-09-23, 18:08
  #109
Medlem
Har fd finansmarknadsminister Peter Norman och Ebba Lindsö blivit par?
Dom börjar alltmer figurera och fotas tillsammans i olika sk kändis sammanhang.
Citera
2019-02-22, 15:16
  #110
Medlem
Efter fyra resor till toppen är styrelseproffset Ebba Lindsö van vid att bli en karikatyr i media. Styrelseproffset och näringslivsprofilen Ebba Lindsö gästar Söndagsintervjun i P1

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4772
Citera
2019-02-24, 08:22
  #111
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Något stämmer inte i huvudet på den kvinnan! En man "allt annat lika" hade aldrig kunnat göra hennes karriärer!

Hon verkar ständigt göra sig omöjlig! Höjde på ögonbrynet när hon blev ledare för Svenskt Näringsliv, och det gick ju helt överstyr!
Citera
2019-02-25, 16:04
  #112
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
P1's Söndagsintervju hade igår Ebba som intervjuoffer. Någon mer verklighetsfrånvänd människa är förmodligen svårt att hitta.
De kom fram till att Ebba började sin karriär med att spara ihop en specifik summa på banken för att i fortsättningen kunna känna sig ekonomiskt trygg.
Intervjuaren undrade ju då givetvis vad det var för summa?
Det ville Ebba inte svara, men det var inte så mycket menade hon.
Intervjuaren frågade igen men Ebba försökte vista bort frågan och påstod åter att "Asch det var inte någon större summa".

Man bara så att jag förstår sade han då, "Var det en årslön?".
Detta måste Ebba tyckt lät för ynkligt för nu svarade hon blixtsnabbt, "Nä, mer som kanske tio!".
TIO ÅRSLÖNER!

Nu kan jag livligt föreställa mig vad Ebba Lindsö menar med en årslön.
Det är förmodligen ingen årslön som Svenne Svensson får, och hon snackade om 10 sådana som att "Nä det var ingen större summa".

Jag har fått ett nytt hatobjekt!

Det rörde sig förmodligen om minst tio mille, och i hennes värld är det "INGEN STÖRRE SUMMA"!

Men nu har inte Ebbas liv alltid varit en dans på rosor fick vi veta. Hon hade minsann upplevt fattigdom! När hon studerade så hade hon en gång glömt att ta med sig sitt busskort viket resulterade i att hon fick böna och be för att få åka med bussen till skolan. Hon stod där och grät så mycket så att en äldre dam försökte ge henne en tia att åka för, men nej! Ebba var för stolt för att ta emot allmosor! Hon klev av buss. Givetvis stukad av denna traumatiska händelse.

Hon beslöt sig där och då för att hon aldrig mer ville uppleva fattigdom......
Citera
2019-02-25, 16:43
  #113
Medlem
,5 miljoner hade Ebba Lindsö i årslön när hon tog över som ny vd på Svenskt Näringsliv året 2003 men antagligen har hennes årslön ökat betydligt mer än så under årens lopp.

Tio årslöner skulle i så fall vara betydlig mer än 35 miljoner SEK.

Citat:
"Förmögenhetsskatten är inte alls till gagn för Sverige", tycker du. Det låter som om du talar i egen sak, du har en förmögenhet på 13,6 miljoner.

- Vad jag har är fullkomligt ointressant. Det som är intressant är att det här är en orättvis skatt för svenska företagare i förhållande till andra länder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...som-ar-viktigt
Citera
2019-02-25, 20:20
  #114
Medlem
Hagamannens avatar
Två bekanta i vänskapskretsen har jobbat nära henne. Oberoende av varandra menar de att Ebba är en tvättäkta psykopat. Båda vittnar om obehagliga härskarmetoder och psykisk mobbning. Några mindre exempel är kommentar till medarbetare som ”fan vad du luktar illa i munnen”...helt out of the blue. Offer..nja, snarare förövare.
Citera
2019-02-25, 20:32
  #115
Medlem
Hon har dragit stora växlar på sina "manliga egenskaper".
https://www.kollega.se/ebba-lindso-v...gubbe-i-toppen
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback