2009-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl
Synd bara att det inte finns någon källa du kan backa upp det där påståendet med. Riktigt konstigt också att bara pedofiler skulle ha svårt att tygla sin sexuella lust, emedan män och kvinnor med en mer "normal" läggning inte skulle ha det?

Precis som Trollis säger - de som tänder på vuxna människor går väl inte omkring och hoppar på vem som helst hela tiden? De kan ju tygla sin lust, så varför skulle inte pedofiler kunna det? Massor av människor lever utan sex.
Citera
2009-08-06, 12:50
Moderator
Hamilkars avatar
Veterligen inget brott inblandat, alltså inget för Veckans Brott. Vi kollar om Pedofili och Hebefili är intresserade.
/Hjälpmod.
Citera
2009-08-06, 12:51
Bannlyst
Vad jag har förstått så är personen ostraffad och skriver endast om hans... fantasier kring barn och hans yrke som dagisanställd? Vad är det för juridiskt fel med det?
Citera
2009-08-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudpac
Någon som kan snoka fram namnet på pedofilen?

Och alla pedofilkramare kan väl skita i denna tråden, ingen tycker om er ändå. Det är inte olagligt att fantisera om barn, nej. Däremot borde det vara det,och nej, jag är inte för att stifta lagar mot bla bla bla ,bara mot pedofiler. Hade pedofilerna haft minsta medmänsklighet i sig hade dom tagit livet av sig för längesedan.

- Medmänsklighet som du skulle sitta på då, eller? För det är ju verkligen medmänskligt att vilja införa lagstiftning om tankebrott mot en hel minoritet människor, samtidigt som man tycker att de borde ta livet av sig - enbart pga att de har en avvikande sexuell preferens.

Och jag antar att du är ett stort fan av meningslösa morallagar, för hur skulle en lag om tankebrott kunna uppföljas? Vi kan ju inte läsa tankar. Min gissning blir därför att du bara vill förtrycka minoriteten ytterligare, stigmatisera till den grad att de inte står ut mer och tar kollektivt självmord. Ett sådant sinne, om det nu stämmer, är vad jag skulle sätta etiketten "ondska" på.
Citera
2009-08-06, 12:52
Medlem
Norge

Det gjordes en undersökning i Norge för några år sedan. Frågan gällde: - Skulle du ha sex med ett barn om du vara garanterad att komma undan med det?

1/3 svarade ja, utan tvekan.
1/3 var tveksamma.
1/3 var tveklöst negativa.

Om nu alla pedofiler saknade kontroll över sin lust så skulle det ju vara typ en miljon normän, minst, som begick övergrepp hela tiden.
Citera
2009-08-06, 12:55
Medlem
polisen kommer spåra honom.

Det är ju inte direkt så att man måste ha begått ett brott och vist pedofiler och andra som psykar sin omgivning är oftast väl pålästa om vad lagen säger.
Men... om det visar sig att han arbetar på en förskola och man lyckas id -spåra
honom, borde inte vara så svårt.
Är jag övertygad om att han kommer att få lämna sin tjänst, ett mer olämpligt beteende eller att lämna ut barnen på det viset han gör kan jag inte finna.
Här handlar det inte så mycket om hans rättigheter utan barnen kommer alltid i första hand.
Citera
2009-08-06, 12:56
Medlem
Birka

Man får inte spåra någon utan reell brottsmisstanke. det finns ingen brottsmisstanke i det här fallet - bara en politiker som vill plocka väljarpoäng.
Citera
2009-08-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dightkuz
Vad jag har förstått så är personen ostraffad och skriver endast om hans... fantasier kring barn och hans yrke som dagisanställd? Vad är det för juridiskt fel med det?

Juridik gäller inte i sådana här diskussioner, inte heller intellektualitet. Det är bara känslor, rädsla och hat. Jag personligen anser att det är något väldigt fel när personer som försöker rationalisera och nyansera diskussionen bemöts med diverse personangrepp och andra, mindre konstruktiva kommentarer.
Citera
2009-08-06, 12:58
Medlem
Han lär hursomhelst bli av med jobbet då de hittar honom. Dessutom ifrågasätter jag om man inte kan åtala honom för något. Han har ju uppenbarligen haft andras barn i knät och rört vid dem i handlingar som för honom själv uppfattas som sexuella. Ponera att han skulle göra detta på en barn i lekparken. Då skulle han åka dit direkt.
Citera
2009-08-06, 12:58
Medlem
Birka

....inga barn har heller lämnats ut, allt har varit helt anonymt. Skulle det bli en mediagrej av det - DÅ skulle barnen lämnas ut.
Citera
2009-08-06, 12:59
Medlem
Ladder

Nej, man skulle inte "åka dit" för att man smörjer in ett barn med solskydd - oavsett om det är i parken.
Citera
2009-08-06, 13:02
Medlem
Syftet

Om en handling inte är brottslig i sig, så spelar heller inte syftet någon roll. Om jag t ex säljer massage, då spelar det ingen roll om jag gör det för att jag blir upphetsad av att röra vid människor, eller om jag gör det för att tjäna pengar - det är inte olagligt att massera människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in