2009-08-06, 06:56
Medlem
Strias avatar
Ålder: 17
Vikt: 65kg
Kön: Man
Dosering: 10mg - 15mg
Folk: Vi kallar dom för lillgrabben och bull, saint och kepan

Ketogan måste ändå vara en av dom sämsta drogerna som existerar, jag menar poängen bakom en drog är väl ändå att känna av den inte däcka som en jävla polkagris och sen vakna upp för att samma sak ska repeteras om igen, nu när jag skriver detta så ska det även lysas upp att jag just nu sitter i norge på ett värdshus (tack vare ketoganet!)

Det hela börjar med att jag erövrar ett par kartor Ketogan 5mg efter många om och men samt onda blickar ifrån lillgrabben så sväljs dom första tabletterna, effekterna var följande:

10 minuter: Ingenting.
15 minuter: Mild eufori
20 minuter: Stark eufori, muskel avslappning, smärta domnar sakta men säkert bort.
30 minuter: min puls blev lägre som tiden gick och smärta eller låt oss kalla det för känsel domnar bort helt och hållet, därpå börjar en tröttnad slå in, samt en typisk "why just not give a fuck" känsla över det hela.

Efter cirka 35 minuter så snor jag åt mig dosan till spelmaskinen och trycker in GTA IV för första gången, jag åker runt med en person som tycks vara otroligt översexuell och pratar om "big titties" och "the american dream" jag gör ett par s.k updrag men jag tröttnar snabbt och blir irriterad över hela situationen, då med det brytande engelskan som spelfiguren har och hans överviktiga kompis. Så jag bestämmer mig för att köra över lite folk på gatan, då på spelet, jag fascineras över hur dom svär och hur saker och ting flyger men jag tappar snabbt intresse och räcker över handkontrollen till lillgrabben och då börjar kampen emellan han och bull då om vem som ska göra vad och hur dom ska göra det men i slutändan av det hela så bråkade dom som två 10 åringar över en bit chocklad, över då vem som skulle spela det jävla spelet. Så jag lägger mig ner och stänger mina ögon, hallucinationer kommer, diverse complex men även ett tempel är vad jag ser, då vill säga ett sådant där tempel man kan se i en djungel som ser ut att typiskt vara byggt utav indianer som kastade bajs på varandra.

Sen så somnar jag. Jag vaknar upp, samma sak repeteras i princip, omöjligt att hålla sig vaken efter 1 timme mer eller mindre, så jag sov i cirkus 2 dagar då tills finalen kom, saint och kepan lämnar av en grabb, sen så får jag höra att saint och kepan ska till norge efter att kepan berättade att han hade suttit ute på en båt med sin farsa då saint och dem hade rökt hasch vilket han tyckte var mycket underhållande medans saint då var mycket frustrerad över hela situationen som uppstod då det trotts allt var en drog han hade intagit inte alkohol (ojojoj) hursomhelst, varpå jag och saint börjar prata om relativitets teorin. Jag som förövrigt fortfarande inte var i mitt sinnes fulla bruk försöker hålla disskusionen öppen så gott det går, sen då kläcker jag idén att jag ska tamefan med till norge så jag frågar om det är okej om jag häckar på, sagt och gjort, jag springer upp hämtar kläder m.m, samt drar i mig lite ketogan sen så åker vi iväg.

Under bilresan känner jag mig illmående och det känns som att någonting är på väg upp men jag intalar mig själv att inte spy så det blir inget av det.

Väl i norge efter att ha sovit ett bra tag så vaknar jag med en förbannad värk i hela kroppen, mental såsom fysisk, det bästa sättet att förklara hur det kändes i mitt huvud var som solsting, det bränndes något otroligt, jag visste varken ut eller in, eller varför jag var i norge till att börja med, sen så går jag och kepan och tar en varsinn cigg varpå jag bränner mig, det var en ny upplevelse, smärtan höll i sig i 20 sekunder sen efter i kanske 20 minuter som känslan sakta domnade bort, sen ligga i sängen i fosterställning och tycka lite synd om sig själv på det hela.

Slutsats:

Ketogan är inget intressant överhuvudtaget.
Senast redigerad av Stria 2009-08-06 kl. 07:00.
Citera
2009-08-06, 10:33
Medlem
Ketogan kan ju vara riktigt nice. Bara du som är för ung och oerfaren. Och du måste ha stoppad i dig mycket mer än 10mg för att vara väck i tre dagar.
Citera
2009-08-06, 10:50
Medlem
Strias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
Ketogan kan ju vara riktigt nice. Bara du som är för ung och oerfaren. Och du måste ha stoppad i dig mycket mer än 10mg för att vara väck i tre dagar.

Jo givetvis så tog jag ju mer desto tiden gick, säg var tredje timme eller så. Nej, men det var min första kontakt med en opiat och jag fick verkligen hallucinationer på 15mg roligt nog, inte klara sådana men fortfarande flimmer m.m. otroligt svårt att förklara, jag gillade inte känslan överhuvudtaget, men när jag försökte att rycka upp mig ifrån sömnen och faktiskt ställde mig upp så höll jag på att svimma, jag har alltid varit otroligt sensitiv emot droger dock, men det känns inte som att det är värt att nyttja en sådan drog på grund utav följderna, och det var iaf nog för mig att spontant dra iväg till norge.
Citera
2009-08-06, 12:06
Medlem
Ratzzs avatar
Ta bort felpost
Senast redigerad av Ratzz 2009-08-06 kl. 12:34.
Citera
2009-08-06, 13:34
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide

Oja, vafan man gör ju av med minst ca 45mg om man ska vara igång en kväll.
Citera
2009-08-06, 14:01
Medlem
Strias avatar
Det är ju en tragedi att man inte kan förvänta sig att folk ska kunna dra sina egna slutsatser. Givetvis så var det duktigt mkt som drogs in, över 300mg på 3 dagar tror jag. Men det kändes inte som att det var dags och leka alban och försöka undvika att OD:a palla cola på opiater, rofl.
Senast redigerad av Stria 2009-08-06 kl. 14:04.
Citera
2009-08-13, 22:04
Medlem
rEEgs avatar
Skrivit fel på åldern Stria?
Citera
2009-08-14, 15:53
Medlem
petters avatar
Tänk bara på att överdos av ketogan inte går att vända med naloxon. Så om någon tänkt utforska sina gränser, häng på er en lapp där det står att sjukvårdspersonalen inte ska ödsla tid med IV naloxon. Fast sedan är ju ketogan jävligt skönt, vet inga gränser när man inte har tolerans men TS tog väl ungefär samma doser som jag gjorde när jag var i början av min karriär och det funkade över förväntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in