2009-08-05, 12:47
Medlem
jackflashs avatar
http://www.kapitel1.se/anders-axtelius/anders-erikson---alskad-och-hatad

Någon som kommer ihåg detta och har mer omständigheter?
Citera
2009-08-27, 11:27
Medlem
Jane Toppans avatar
Kommer ihåg mordet men har inte så väldigt mycket fakta att bidra med.

Vi växte upp i närheten av varandra.
Anders och hans kompis A*ton umgicks med några av mina kompisar
och på den vägen lärde jag känna honom ytligt.

Minns honom som en trevlig kille men har hört det ryktas om att
anabola (eller droger) och alkohol var en bidragande orsak till det som skedde.
Killen han sköt (A*am) ska enligt GM varit skyldig honom pengar och
om det jag hört stämmer så var det en skitsumma.

Tror att allt hände vid Huvudstagrillen en natt och enligt uppgift så ska
GM och offer bråkat varpå GM tar en promenad hem för att hämta sitt vapen, promenerar tillbaka och skjuter offret i ryggen.
Hemma hos GM ligger hans barn och sover medans allt detta händer.
Ryktet säger att barnen var ensamma hemma men jag vill gärna tro att
mamman (ev hade dom redan separerat) alt. en annan vuxen var hemma.

Eftersom jag sprang på honom ganska ofta och jag upplevde honom som
en glad och trevlig kille så har jag mycket svårt att förstå att detta har hänt.
Han jobbade ett tag i Solna Centrum och jag brukade alltid titta in och
snacka lite skit när jag ändå gick förbi.
Riktigt tragisk historia iaf.

Om nån annan har andra uppgifter så rätta mig gärna.

För att förtydliga mina formuleringar kring GM så kan jag bara säga att oavsett om jag tyckte om honom som person så försvarar jag inte det han gjort eller ursäktar det på nåt sätt.
Mördare ska sitta i fängelse och det han gjort är oförlåtligt.

Vet inte vart han finns idag då jag sedan länge är utflyttad från staden.
Men det kanske någon annan vet?

...
Citera
2009-08-27, 18:51
Medlem
Killen som blev skjuten hette A.F. Fick ett skott i ryggen när han försökte springa ifrån platsen och sedan ett i huvudet från nära håll. Han var några år yngre än Anders E.

Anders E räknades som en av tuffingarna i Solna. A.F en av småchipparna. Det blev tjafs vid grillen och A.F lär enligt uppgift ha spöat på Anders E rätt hyggligt. Det var lite mer än han klarade av att ta. En ärekränkning. Stora tuffa Anders åker på spö av lilla taniga A.F så han gick hem och hämtade bössan.

En som var där och bevittnade eländet sa att det inte var mycket kvar av A.Fs huvud efter det sista skottet. Lär ha varit ett hagelgevär.
Citera
2009-08-27, 22:20
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Killen som blev skjuten hette A.F. Fick ett skott i ryggen när han försökte springa ifrån platsen och sedan ett i huvudet från nära håll. Han var några år yngre än Anders E.

Anders E räknades som en av tuffingarna i Solna. A.F en av småchipparna. Det blev tjafs vid grillen och A.F lär enligt uppgift ha spöat på Anders E rätt hyggligt. Det var lite mer än han klarade av att ta. En ärekränkning. Stora tuffa Anders åker på spö av lilla taniga A.F så han gick hem och hämtade bössan.

En som var där och bevittnade eländet sa att det inte var mycket kvar av A.Fs huvud efter det sista skottet. Lär ha varit ett hagelgevär.

Åh helvete!!

Visste inte att Anders räknades som en av tuffingarna ens..
Har bara hört om ett skott och att det var ett avsågat hagelgevär.
Fy fan!

Nu är jag riktigt, riktigt ledsen.
Trodde inte att han var så överjävligt kall iaf.

Så jävla sorgligt..

...
Citera
2009-08-28, 05:49
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie

Får jag vara oförskämd och fråga vad du har för koppling till Solna och ovanstående inblandade?
Kände/känner du även Järnspettsmannen?
Om du inte vill ta det offentligt här så förstår jag det, ett pm istället?
Har förvisso förståelse om du inte vill berätta alls heller.
Blev bara lite nyfiken.

...
Citera
2010-03-30, 20:31
Medlem
Gick i parallellklass med AF och kände honom via diverse idrottsaktiviteter. Han var en bra kille men hade hamnat i stök på slutet, småbus och backade inte undan. Så som jag fick det berättat för mig så hade förövaren (GM, som jag dock inte kände) stulit AF's pappas bil och det blev tjafs om det utanför grillen. AF spöade upp GM som vände hem för hagelbrakaren. Väl tillbaka så plockade GM fram vapnet, AF och andra på stället sprang, AF blev skjuten i ryggen och sen ytterligare en gång på marken. AA som krängde korv i grillen flippade ut efter händelsen och jag har träffat på honom på stan några gånger, rätt sliten.

Trist och onödig historia det där.
Senast redigerad av wops 2010-03-30 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in