Citat:
Ursprungligen postat av extrmntr
Som jag brukar fråga, hur skulle helt orörda naturreservat vara möjliga om Locke fick bestämma? De kräver att man tar bort alla händer från området och låter naturen sköta sig själv. Har entreprenören rätt att stjäla mitt naturreservat enligt er?
Frågan ær ju då om du kan børja æga det, om det ær støld eller inte att børja anvænda det på annat sætt, alltså. Eller om det ær møjligt att hindra andra från att homesteada ett område som ingen æger. Naturreservat borde man kunna hindra andra från att førstøra genom att gå runt dær, genom att gøra det till en trædgård. Genom att anordna kontinuerliga turer till platsen borde man ha skapat en rætt som hindrar andra från att anvænda området som soptipp eller annat opassande før området.
Citat:
Ursprungligen postat av extrmntr
Hur som helst. Jag anser att man kan äga en bit strand, hägna in den, lägga ut en brygga, anlägga en stig till sin stuga och sedan bada där utan att någon kan komma och hävda någon allemansrätt.
Æven om det ær mitt på en vældigt populær badplats? På ett område som ingen anvænder ser jag inget problem med det, men att det skulle fungera generellt ser jag inget skæl till.