2009-08-10, 22:46
Medlem
Protons avatar
MindControl: Som sagt, lär dej att använda Javas API och dess Java-doc. Det kommer spara dej oändligt mycket frustrationer och bekymmer framöver om du vet hur den funkar. När jag väl hade ett jobb som javaprogrammerare var ju den ett givet bokmärke, eftersom jag använde den så gott som dagligen.
Citera
2009-08-11, 17:01
Medlem
hmm ska försöka lära mig av java.doc Men det va då rejält mkt som var skrivet där. Grejjen är den att jag har tydligen lite bråttom med att lära mig göra lite enklare program för jag börjar på min utbildning om 1½ vecka så jag vill kunna lite grundläggande tilsl dess =)
Citera
2009-08-11, 17:22
Medlem
Protons avatar
Att det är mycket som är skrivet där är ju i sej inga konstigheter då det är en fullständig dokumentation över språket Java och dess ingående klasser och interface.

Det finns 2 saker som underlättar det hela:
1. I den övre "ramen" på vänster sida finns länkar till samtliga paket. Klickar du på en av dessa länkar kommer du i den nedre ramen se vilka klasser och interface som finns i dessa paket. Om du skulle leta upp java.util där hade du i den nedre ramen hittat bland annat Scanner som du använt tidigare och även interfacet Map som jag pratade om förut.

2. Om man som det är i defaultläget ser ALLA klasser och interface går det ju att söka med en vanlig ctrl-f i nedre ramen. När man väl har hittat den klass eller interface man vill se så klickar manpå den och kan då läsa dokumentationen om den. Dessutom står det för varje klass och interface längst upp i dokumentationen vilket paket de ligger i samt eventuella arvshierarkier med.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in