Citat:
Ursprungligen postat av Evisamel
Prince Ipke ekong sitter på 150 kakor i månaden, det ger väl en utgift på kanske 320k för Djurgården i månaden totalt. Detta för en spelare som inte har bidragit en enda sekund till sitt lag, ändå skall han ha en kunglig lön i Allsvenskan. Varför ska han bry sig om att prestera och göra sitt bästa för att bli den bästa han kan vara? Han kommer ändå få sina pengar varje månad och hans kontrakt sträcker sig antagligen till dess att han kan pensionera sig.
Om han inte tänkte pensionera sig väldigt snart så betvivlar jag detta. Maxlängd på kontrakt är fem år. Jag betvivlar också att det är så att hans misslyckande beror på att han inte försöker (skall dock erkänna att jag inte är så insatt)
Citat:
Ursprungligen postat av Evisamel
Det är normen som eftersträvas, varför det inte är normen att dom större pengarna tjänas genom prestationer. Säg en allsvensk spelare som tjänar bra som inte gör ett piss i sitt lag, varför ska han plocka in rediga summor varje månad?
Jag tror du gör en kraftig överskattning över allsvenska reservlagspelarnas medianlöner.
Problemet om man sedan en alltför stror del av lönen skulle vara prestationsbaserad, är ju att det skulle vara väldigt svårt för klubbarna att locka till sig duktiga backupspelare. Inte så hett att vara andramålvakt i ett sånt läge