Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-31, 19:07
  #37
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Om man beställde idag från Telia.se, när tror ni man kan förväntas få den levererad?

kan tänkas ta upp emot en vecka tror jag, beror även på vart du bor
Citera
2009-07-31, 19:11
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baechu
Man vet ju aldrig, de kanske får in nya i lager nästa vecka. Tror mycket är en manipulering av tillgång/efterfråga från Apples sida för att boosta intresset vid releasen
Jag har skickat iväg ett mail och väntar ängsligt på svar..

Jo så kan ju vara fallet, vågar dock inte hoppas på att få den tidigare. Då blir jag nog sinnesjuk o får läggas in Ska försöka glömma denna dumma telefonen nu, så att inte dagarna går i snigeltakt

Bra! Det står på deras support med att om man skickar mailet innan klockan 15.00 så kan man räkna med svar på samma dag. Så kan hända att du får vänta tills imon. Om dom nu har öppet på helger, men så jävla fattiga kan dom väl inte vara att dom stänger supporten?
Citera
2009-07-31, 19:19
  #39
Medlem
pdLs avatar
Haft min 3gs i snart 2 veckor, kan inget annat säga än att de är en jävla kanontelefon! 10/10 helt enkelt.

-hasse
Citera
2009-07-31, 19:20
  #40
Medlem
irrblosss avatar
Någon som nappade på Felias erbjudande för iPhone 3G-ägare? Det som gick ut på att om man hade bindningstid kvar på sin 3G så kunde man köpa 3GS (32 GB) för 1995:- kontant plus 378:-/mån i 24 mån. Ganska sunkigt erbjudande, men jag nappade på det då jag trodde att detta var de enda alternativen (de övriga alternativen hade inte presenterats då).

Skit samma, det jag nu undrar är om ni som nappat på detta erbjudande fått något kvitto på mailen eller via SMS? Jag fick bara en tack-för-din-beställningssida när jag la beställningen. Inget kvitto eller info om lyckad beställning via SMS/mail.
Citera
2009-07-31, 19:21
  #41
Medlem
Nån som vet hur man lägger in crackade *.ipa filer i sin iphone? Vet bara att man gör det via itunes, och att man ska ha en patchad (?) "Mobileinstallation"-fil att lägga över orginalet. Men har inte hittat en sådan! Help?


Scratch that, jag hittade det jag sökte på youtube.
__________________
Senast redigerad av Meetoo 2009-07-31 kl. 19:55.
Citera
2009-07-31, 19:30
  #42
Medlem
quiZterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som nappade på Felias erbjudande för iPhone 3G-ägare? Det som gick ut på att om man hade bindningstid kvar på sin 3G så kunde man köpa 3GS (32 GB) för 1995:- kontant plus 378:-/mån i 24 mån. Ganska sunkigt erbjudande, men jag nappade på det då jag trodde att detta var de enda alternativen (de övriga alternativen hade inte presenterats då).

Skit samma, det jag nu undrar är om ni som nappat på detta erbjudande fått något kvitto på mailen eller via SMS? Jag fick bara en tack-för-din-beställningssida när jag la beställningen. Inget kvitto eller info om lyckad beställning via SMS/mail.


Beställde 16gbaren på samma sätt, fick inte heller någon orderbekräftelse eller något sådant. Så jag ringde emailade kundtjänst och frågade och de sa att de hade fått min beställning, några dagar senare fick jag hem avtalet som skulle ksrivas under.
Citera
2009-07-31, 22:11
  #43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quiZterr
Beställde 16gbaren på samma sätt, fick inte heller någon orderbekräftelse eller något sådant. Så jag ringde emailade kundtjänst och frågade och de sa att de hade fått min beställning, några dagar senare fick jag hem avtalet som skulle ksrivas under.
Hur beställde du? Man kunde välja att ange kontouppgifter för "Min sida" eller personnummer. Valde man sina kontouppgifter skulle det gå snabbare, då man inte behövde skriva under något avtal - som jag fattade det iaf . Jag är på semester nu, åker hem imorgon - har jag tur ligger det en avi och väntar på hallgolvet .
Citera
2009-08-01, 00:54
  #44
Medlem
quiZterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hur beställde du? Man kunde välja att ange kontouppgifter för "Min sida" eller personnummer. Valde man sina kontouppgifter skulle det gå snabbare, då man inte behövde skriva under något avtal - som jag fattade det iaf . Jag är på semester nu, åker hem imorgon - har jag tur ligger det en avi och väntar på hallgolvet .

Hmm, har för mig att även jag valde det där alternativet, annat vore ju riktigt korkat. Hoppas att jag gjorde det och att telia bara gjort nått fel =/
Citera
2009-08-01, 01:10
  #45
Medlem
Vart hittar jag ett program som kollar hur snabbt bandbredden är?
Citera
2009-08-01, 01:16
  #46
Medlem
Truelifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Vart hittar jag ett program som kollar hur snabbt bandbredden är?

Bara in på App Store och sök på bredbandskollen. Finns också under Top Free
Citera
2009-08-01, 12:54
  #47
Medlem
Ziel Meins avatar
Det skiljer alltså 7 timmar i taltid mellan 3g och 2g-nätet. Kör telefonen automatiskt på 2g så länge det går, och slår över till 3g när ingen täckning finns tillgänglig, eller är det tvärtom? Kan man i så fall tvinga den till 2g?
Citera
2009-08-01, 13:03
  #48
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Köpte min nyss från Telenors butik. Ringde Telia och begärde slutfaktura och portning. De skulle skicka hem nått med svarskuvert sa de. Hoppas Telia inte krånglar nu.

Pratat med kundtjänst nu och de hittade på alla möjliga ursäkter till varför det inte fungerade. De var en ny produkt, nätet överbelastat pga av helgen osv... Har aldrig varit något problem med Telia varför med telenor?

Det verkar som jag saknar 3G teckning men enligt Telenors egen teckningskarta ska jag ha full teckning både utomhus och inomhus. Ska det inte vara en symbol på telefonen för just 3G teckning? På min står bara Telenor SE.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback