Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-30, 16:06
Medlem
Hej
Har en Macbook alu, den första modellen, köpt hösten 2008

På senare tid har det börjat dyka upp små ljusa blickande tunna sträck, ca 5cm långa. Ser ut typ såhär ______________
De börjar ungefär mitt på skärmen och ner till docken, de syns bara på vissa mörka bakgrunder, oavsett om det är i safari, filmer eller om jag kollar på bilder.

Är det nått känt fel, går det att göra något åt det?
Tacksam för svar
Citera
2009-07-30, 16:09
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olebramserud
Hej
Har en Macbook alu, den första modellen, köpt hösten 2008

På senare tid har det börjat dyka upp små ljusa blickande tunna sträck, ca 5cm långa. Ser ut typ såhär ______________
De börjar ungefär mitt på skärmen och ner till docken, de syns bara på vissa mörka bakgrunder, oavsett om det är i safari, filmer eller om jag kollar på bilder.

Är det nått känt fel, går det att göra något åt det?
Tacksam för svar

jag skulle tippa på skärm fel och om det är så kan du inte fixa det själv utan måste lämna in den.
Citera
2009-07-30, 19:43
Medlem
Cassandraas avatar
Jag fick ungefär samma fel på min tidigt köpte alu...Det blev moln kan man säga på skärmen, var där konstant och sågs mest på märka bakgrunder...Lämnade in på inlife och gick på garatin, byte hela skärmen...Länge leve Apple!
Citera
2009-07-30, 21:44
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Jag fick ungefär samma fel på min tidigt köpte alu...Det blev moln kan man säga på skärmen, var där konstant och sågs mest på märka bakgrunder...Lämnade in på inlife och gick på garatin, byte hela skärmen...Länge leve Apple!

Vad tyckte du om bemötandet och tiden det tog för reparation på inLife? inLife är ibland(kanske alltid) ute på hal is..
Citera
2009-07-30, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Vad tyckte du om bemötandet och tiden det tog för reparation på inLife? inLife är ibland(kanske alltid) ute på hal is..
Hehehehe..
Träffade deras servicechef på krogen för ett par månader sen.
Han påstod att deras "kris" uppstod när "Apple" skickade 30 datorer till dom på 3 dagar.
Frågade hur många dom var som jobbade där då. 6 st svarade han.
Allt jag sa var "OKEJ", och gick därifrån.
Dom är grymma på inLife.......
Citera
2009-07-31, 12:20
Medlem
Cassandraas avatar
Jag tycker bemötandet var bra och servicen gick snabbt...Jag valde mellan det eller gå till Elgigaten som skulle ha 3-4 veckor på sig via sin skit-servicepartner, detta tog 3 dagar!
Citera
2009-07-31, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Jag tycker bemötandet var bra och servicen gick snabbt...Jag valde mellan det eller gå till Elgigaten som skulle ha 3-4 veckor på sig via sin skit-servicepartner, detta tog 3 dagar!
Hehe. Elgiganten "skit-servicepartner" är LAN-master. Dom är betydligt bättre än InLife, om man går till dom direkt. Men via elgiganten så tar det ju längre tid eftersom dom ska sköta ärendet, som sen ska skickas till LANis, så dom kan sköta det på sitt sätt, och sen tillbaka bla bla bla..
Citera
2009-07-31, 12:41
Medlem
systems avatar
Elgiganten var en länk i kedjan, och då den länken suger fett (som ungdomarna säger) så spelar det ju inte så stor roll ifall erkänt duktiga LAN-master är den andra länken.
Citera
2009-07-31, 12:49
Medlem
Tack för svaren.
Då får det bli ett samtal till Apple.
Hoppas att det inte tar allt för lång tid att fixa, det är ju ingen höjdare att vara utan datorn.
Citera
2009-08-02, 17:35
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund

Hehe. Elgiganten "skit-servicepartner" är LAN-master. Dom är betydligt bättre än InLife, om man går till dom direkt. Men via elgiganten så tar det ju längre tid eftersom dom ska sköta ärendet, som sen ska skickas till LANis, så dom kan sköta det på sitt sätt, och sen tillbaka bla bla bla..

Citat:
Ursprungligen postat av system
Elgiganten var en länk i kedjan, och då den länken suger fett (som ungdomarna säger) så spelar det ju inte så stor roll ifall erkänt duktiga LAN-master är den andra länken.

Jag kan säga att efter att ha jobbat på en firma som hanterar gods till OnOff skulle jag aldrig någonsin lämna in mina grejer på en stor elkedja. Såsom dessa elektronikskåp knuffades omkring, vältes, gjordes inbrott i, glömdes osv så hade jag blivit förvånad om jag fått tillbaka något som inte var i sämre skick än det jag lämnade in det i. Firman har visserligen sen dess både förlorat kontraktet och gått i konkurs (av andra anlednignar), men de andra firmorna som kör är inte mycket bättre.

Lite offtopic kanske, men ville dela med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in