2003-12-11, 22:00
Bannlyst
Ur aftonbladet:
Pappa Rudolf hade svårt att slita blickarna från dem och undrade om lärarinnan opererat in silikon.
Håkan Bråkan gick ett steg längre. Han konstaterade att ”pattarna” var ”helt otroligt enorma”. I en scen kunde han inte motstå frestelsen att greppa tag om dem.

Haha ångrar att ja inte har sett ett avsnitt av serien.. haha klockrent!!
Citera
2003-12-12, 02:50
Medlem
Psykozs avatar
Gillar inte Håkan bråkan.
Ta fram Sune från arkivet i stället... Klassiskt

Eller varför inte Pettson?
Citera
2003-12-12, 07:58
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Vad - visar julkalendern snuttar ur "Det sjunde inseglet"? Det är ett omen! Armageddon är nära förestående! Nej, allvarligt talat... Jag förstår bara inte varför. I vilka sammanhang?

Det är tydligen lille Håkans favoritfilm.
När klassen skulle ha mystimme to han med sig filmen och en bunke med kokt potatis. Vilken hjälte!
Citera
2003-12-12, 17:40
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Hade f.ö. inte sett detta års julkalender om det inte hade varit för min flickvän, som är förtjust i sådana där mer "barnsliga" saker
Citera
2003-12-12, 18:23
Bannlyst
Fan, vilken gjuten julkalender, jag garvar mig harmynt, mycket bra humor!!!

/BOozer!
Citera
2003-12-12, 18:31
Medlem
Le Saboteurs avatar
Såg precis dagens avsnitt! Farsan är ju sjukt rolig! Bästa humorn på länge. Just typiskt att man ska börja gilla den på riktigt när hälften har gått bara =/
Citera
2003-12-12, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Såg precis dagens avsnitt! Farsan är ju sjukt rolig! Bästa humorn på länge. Just typiskt att man ska börja gilla den på riktigt när hälften har gått bara =/

Håller med dig!
Farsan är ju så jävla gjuten, speciellt när han slår sönder deras spargrisar, ha ha ha!!! Eller den när han förnöjt står och käkar pepparkaka på banken, då låg jag fan dubbelvikt!!
Mycket bra julkalender, passar alla åldrar, humor på hög nivå!!

/BOozer!!
Citera
2003-12-13, 04:50
Bannlyst
den är skit bra.
Synd att den som spela håkan förut (HAN ÄGDE MEST) är 23 år nu
Citera
2003-12-13, 10:29
Medlem
Måste bara delge er ett utdrag ur en insändare i dagens DN (lör 13/12) som gav mig ett gott skratt. Under rubriken Stoppa Julkalendern omedelbart skriver en upprörd kristdemokratisk politiker följande:

Citat:
Som ordförande för kristdemokraternas kvinnoförbund i Dalarna ... kan jag inte tiga efter att ha sett tisdagens avsnitt av Julkalendern som öppet visade en mycket förnedrande syn på kvinnor. Avsnittet handlade om småbarn som hade skrivsvårigheter. De uppmanades att "ta fröken på pattarna", som det kallades i programmet, för att kunna komma över sina skrivsvårigheter.
Jag har inte sett något avsnitt än, men det det kanske är dags att börja titta nu...
Citera
2003-12-13, 10:52
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAKiNG
den är skit bra.
Synd att den som spela håkan förut (HAN ÄGDE MEST) är 23 år nu

Du menar Garbriel Odenhammar som även spelade Max i Svensson, Svensson.
http://us.imdb.com/M/person-exact?Odenhammar%2C%20Gabriel

Tidernas bästa barnskådis genom tiderna enligt mig. Klockrent när han i Sunes jul satt i ett träd och härmade prästen. "Bla bla bla bla bla...armen".

Har han helt lagt ner skådespelandet? Vad gör han idag?
Citera
2003-12-14, 02:58
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Visst, det är ett jävligt roligt program. Men inte för små barn. För tonåringar och uppåt. Jag har skrattat massor åt julkalendern men de har missat målgruppen totalt. Inte ska 5-6 åringar titta på denna typ av humor. Humorn är av Lorry eller Nile city-karaktär... My kind of humor men inte lågstadiebarns?
Citera
2003-12-14, 10:11
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Visst, det är ett jävligt roligt program. Men inte för små barn. För tonåringar och uppåt. Jag har skrattat massor åt julkalendern men de har missat målgruppen totalt. Inte ska 5-6 åringar titta på denna typ av humor. Humorn är av Lorry eller Nile city-karaktär... My kind of humor men inte lågstadiebarns?

Men tror du att lågstadiebarn är några UFO´n utan humor? Det är många barn från 5-6 år som älskar Håkan Bråkan.

Vad skrattade du åt i den åldern? Dagens barn gillar sjuka serier, Dr Mugg blev ju en succé, Simpsons är också populärt.

Hellre att barnen tittar på serier med förvrängd verklighet än att de tittar på alla sjuka dokusåpor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in