Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-29, 20:58
Medlem
artnoirs avatar
Halloj!

Har tröttnat på att behöva skriva in lösenordet varje gång jag loggar in på windows och har sökt och sökt för en lösning, men inget funkar. Såklart finns ju inte alternativet at ta bort lösenordet på kontrollpanelens användarkonton. Dessutom hade jag inte angivit ngt lösenord när jag installerade xp, så då gick det bra med automatisk inloggning. Jag lade till ett lösenord på mitt adminkonto vid senare tillfälle, men nu vill jag alltså gå tillbaks till automatisk inloggning.

jag har ändrat så att man kommer till välkomstrutan när man loggar in till windows, men det efterfrågas ändå lösenord. Läste nånstans att man kan ta bort lösenordet genom att köra 'control usserpasswords2' genom kör, men när jag gör det så händer ingenting.

Läste också på Microsofts kb att det bara får finnas ett användarkonto för att man ska kunna ta bort lösenordet (vilket låter skruvat iofs) men de ända kontona på datorn jag har är: 1. mitt konto 'administratör', 2 'gäst', 3 'ASP.net Machine A...'.

Jag har även installerat återställningskonsollen, men kan inte komma åt den då alla mina bootscrrens är låsta med nedräkning på några sekunder (går alltså inte att välja vad man vill köra)

Får ingen ordning på detta alls, så det vore trevligt om nån kan hjälpa till!
Senast redigerad av artnoir 2009-07-29 kl. 21:04.
Citera
2009-07-29, 22:50
Medlem
hasenfrasens avatar
Microsoft PowerToys for Windows XP
Citera
2009-07-29, 23:17
Medlem
artnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Microsoft PowerToys for Windows XP

Tack för tipset, men filerna funkar tydligen bara för engelsk/amerikansk verion av windows. Dessutom var TweakUI i 64 bitars verion.

Hittade däremot på download.com TweakUI för XP, och ställde in det på automatisk inloggning, och med blankt lösenord, men det funkade ju inte heller såklart.

Jag fick ett härligt felmeddelande istället när inloggningskärmen kom upp: "Du logades inte in. Kontrollera att användarnamnet och domänen är korrekt och skriv sedan ditt lösenord igen". Tryckte OK och skrev in det gamla lösenordet och loggades in.

Bissart. Jag är ju admin på den här datorn och jag borde väl få göra vad jag vill!?
Citera
2009-07-30, 06:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad händer om du raderar detta konto ASP.net Machine A som då ligger under kontrollpanel | användareprofil?

Provar och sedan startar om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in