2003-12-05, 10:35
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertejp
Angående din underlägsna ställning så tycker jag att du ska hålla käft i min närvaro - är det uppfattat en gång för alla?
Du är inte dominant utan en illa pinkad skådis.

Har jag sagt något om min ställning? Förstår inte vad du hugger efter nu.
Citera
2003-12-05, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Har jag sagt något om min ställning? Förstår inte vad du hugger efter nu.

Dina tröttsamma bjäbbslingor som möjligen tillför ditt liv något men mig tillför det absolut ingenting.
Tråden är avslutad.
Citera
2003-12-05, 11:32
Medlem
gothmogs avatar
Citat:
[b]
By the way, sa jag att jag är bisexuell och har dubbla chanser?

Dubbla chanser? Nja, skulle inte tro det...

Säg att 10% av varje kön är homosexuella och 5% är bisexuella. Om du skulle vara hetrosexuell så skulle du (rent teoretiskt) kunna hoppa i säng med 90% av alla män eller 45% av alla människor (förutsett att det finns lika många män som kvinnor).

Är du däremot bisexuell så kan du även få ner de 15% som är homosexuella eller bisexuella av alla kvinnor. Det ger dig en teoretisk chans att få idka sexuellt umgänge med 52,5% av alla människor.

Inte direkt dubbla chanser men väl en ökning med: 16,666%

Grattis till det iaf.

(Som tillägg så kan man säga att om du skulle vara homosexuell så skulle du endast ha möjlighet att leka i sänghalmen med 7,5% av befolkningen)
Citera
2003-12-05, 12:34
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothmog
Dubbla chanser? Nja, skulle inte tro det...

Säg att 10% av varje kön är homosexuella och 5% är bisexuella. Om du skulle vara hetrosexuell så skulle du (rent teoretiskt) kunna hoppa i säng med 90% av alla män eller 45% av alla människor (förutsett att det finns lika många män som kvinnor).

Är du däremot bisexuell så kan du även få ner de 15% som är homosexuella eller bisexuella av alla kvinnor. Det ger dig en teoretisk chans att få idka sexuellt umgänge med 52,5% av alla människor.

Inte direkt dubbla chanser men väl en ökning med: 16,666%

Grattis till det iaf.

(Som tillägg så kan man säga att om du skulle vara homosexuell så skulle du endast ha möjlighet att leka i sänghalmen med 7,5% av befolkningen)

Dessutom finns det heterosexuella män som inte vill ligga med bisexuella kvinnor, och homosexuella kvinnor som inte vill ligga med bisexuella kvinnor. Så vi kan väl avrunda till 50/50

Förresten, en ökning från 45% till 52,5% är en ökning med ca 35 procent, eller 17,5 procentenheter. För mer information om procent resp. procentenheter, se tråd i språkforumet.
Citera
2003-12-05, 12:48
Medlem
gothmogs avatar
Citat:
Dessutom finns det heterosexuella män som inte vill ligga med bisexuella kvinnor, och homosexuella kvinnor som inte vill ligga med bisexuella kvinnor. Så vi kan väl avrunda till 50/50

Förresten, en ökning från 45% till 52,5% är en ökning med ca 35 procent, eller 17,5 procentenheter. För mer information om procent resp. procentenheter, se tråd i språkforumet.

Ahh, you're so right...
Tänkte lite för fort där... :/

Jaja, dubbelt upp blev det iaf inte
Citera
2003-12-05, 17:47
Medlem
Dawnriders avatar
Hmm

Men om man är en bisexuell som är flexibel med sanningen.. så går genast procentsatsen upp igen.

Djupa tankar det här.

Nej, ärligt, om den här alfa-hanne diskussionen och laveyansk filosofi .. att dra parareller med djurriket är alltid roande men inte särskilt givande, och med risk att mina åsikter om occultism och 'magi' inte är allmänt kända så upprepar jag dem..

I bästa fall är det bara fånigt, i värsta fall är det att skära sig i benen när man är skeppsbruten mitt ute i en stor ocean för att man hoppas att något trevligt ska hända. Ett litet tips till hobbyoccultisterna, hajar har vassa tänder.

Hmm man kanske inte ska kunna tro att en dominant kvinna ska gilla en dominant man? Det blir som lite för mycket dominans?

Citera
2003-12-05, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Men om man är en bisexuell som är flexibel med sanningen.. så går genast procentsatsen upp igen.

Djupa tankar det här.

Nej, ärligt, om den här alfa-hanne diskussionen och laveyansk filosofi .. att dra parareller med djurriket är alltid roande men inte särskilt givande, och med risk att mina åsikter om occultism och 'magi' inte är allmänt kända så upprepar jag dem..

I bästa fall är det bara fånigt, i värsta fall är det att skära sig i benen när man är skeppsbruten mitt ute i en stor ocean för att man hoppas att något trevligt ska hända. Ett litet tips till hobbyoccultisterna, hajar har vassa tänder.

Hmm man kanske inte ska kunna tro att en dominant kvinna ska gilla en dominant man? Det blir som lite för mycket dominans?

Lär er stava till occultist innan ni börjar mumla i skägget om hajar och tänder.

Varför skulle dom inte ha utbyte av varandra?
Dominans handlar inte om att förtrycka varandra utan att man äger egenskaper som gör att man inte behöver varandras godkännande och samvaro hela tiden.
Citera
2003-12-05, 18:58
Medlem
Capones avatar
Citat:
Lär er stava till occultist innan ni börjar mumla i skägget om hajar och tänder.

Märkligt att du nämner det. Du och Dawnrider stavar ju det likadant. "Occultist".

Tyvärr så måste jag meddela att ni båda stavar fel. Den korrekta, SVENSKA stavningen är ockultist.

Tack för mig.
Citera
2003-12-05, 19:09
Medlem
Dawnriders avatar
Eftersom

Eftersom denna 'bräda' inte är en doktorsavhandling så slarvar jag ibland med stavningen.

Tack för era försök att rädda det svenska språket, mest troligt är det redan en förlorad sak.. å andra sidan ansåg en del samma sak om att 'finlands sak är vår'.

I alla fall.. det finns forskning på vilka människotyper som har störst chans att leva ett långt och lyckligt liv tillsammans. En typ A kvinna och en Typ A man har svårt att samexistera, de lever bäst som älskare med en mycket stormig samvaro.. igen enligt den forskning jag läst. Då var typen A, inte konflikträdd och ofta sedd som en dominant personlighet.

Naturligtvis kan två dominanta personer ha samvaro.. antagligen mycket lyckat, men vi pratar inte om individer utan om karaktärstyper.

Och, jo, jag har forskat en hel del om ockultism, tack så hemskt mycket. Teoretiskt, sedan något jag inte känner för att prata om. Jag skriver noveller (två böcker på väg, men med min nuvarande takt så kommer det att ta ~5 år) som har kraftiga inslag av det ockulta.. och bakgrundsinformation är A och O för att skapa stämning.
Citera
2003-12-05, 19:10
Bannlyst
Citat:
Märkligt att du nämner det. Du och Dawnrider stavar ju det likadant. "Occultist".

Tyvärr så måste jag meddela att ni båda stavar fel. Den korrekta, SVENSKA stavningen är ockultist.

Tack för mig.

Jag stavar på mitt sätt - på engelska tror jag...
Citera
2003-12-05, 19:13
Medlem
Capones avatar
Citat:

Jag stavar på mitt sätt - på engelska tror jag...

Ok, jag klagar inte på din stavning, "occultism" är acceptabelt för mig. Det jag inte begriper är att du klagade på dawnrider, som stavar exakt som du...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in