Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Är det förressten olagligt att tex. en fru ligger med sin alzheimerssjuka man?
Det vet jag ej, jag syftade på något jag mindes från en tidningsartikel där en man hade haft sex med en gammal dam som hade alzheimers och nu åtalades för att det inte var klart att kvinnan var i tillstånd att ge samtycke till samlaget.
Bedöms säkert olika från fall till fall om det skulle förekomma, men jag tvekar på att det skulle vara acceptabelt, då man inte vet om kvinnan samtycker. Att man är gift med någon ger en väl inte rätt att utnyttja sin partners tillstånd för sin egen sexualdrift, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Om liket gett sitt medgivande före sin död då? Borde väl vara ok då kan tänkas?
Hmm, hur ofta händer det? I teorin kanske det vore lagligt iallafall, dock är det fortfarande mot etiska regler att utföra sexuella handlingar eller andra handlingar som kan vara respektlösa på ett lik.
Citat:
Ursprungligen postat av Birgit61
Ja visst fan är det lika bra att förbjuda hela skiten. Inför straff för homosex också!
Förstår att homosex är något som inte ger dig glädje precis, dock skadar det inte dig att två män har sex hemma i sin lägenhet, vilket det skulle göra om du blev utnyttjad som barn till sexuella akter för att du inte förstår, eller hur?
Alla har rätt till sin åsikt men särdelningen av vad som är rätt och fel inom sexuella läggningar är ju strukturerat numera för att ingen ska skadas. Man kan förbjuda heterosexualitet också, vad fan ska man då göra? Finns ingenting mer än vårt fortplantnings-sätt som säger att heterosexualitet är det rätta.