2009-07-29, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
RFSL betyder väl Riksförbundet för sexuellt likaberättigande och värnar om sexuellt avvikande människors upprättelse och lika rättigheter i samhället?

Varför får då inte alla grupper gå med i Pride-tåget såsom pedofiler, zofiler, incestutövare mm.?

Borde inte just RFSL föra även deras talan, eller ser dom ner på dessa grupper vars sexualitet inte heller passar in i den "hemska" hetronormen?

Jaha, du kör den gamla homofobgrejen med att "homosexualiet är lika illa som pedofili". Nope, när homosar knullar på varandra och de båda är vuxna så kan varken du eller jag ha några synpunkter. Deras grej.
Även du förstår säkert skilnaden mellan de två. RFSL hade med pedofilin i sitt program för många år sedan, men tog bort det - tack och lov. Det blir orimligt att ha en organisation som lobbar för övergrepp på barn. Bra gjort, RFSL.

Kan notera att det finns liknade organisationer t.ex i Holland som inte tagit bort pedofilaktivismen ur sina stadgar. Oerhört obehagligt och tveksamt.
Citera
2009-07-29, 07:02
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Är inte det etiska regler och normer som vi i hetro-träsket hittat på utan hänsyn till människors egentliga sexualitet?

Vet du om att Svea Rikes Lagar bygger på etiska förhållanden? Eller är det bara sexuell anarki du förespråkar? Våldta hundar och katter, 50åriga gubbar som lurar med sig 5åriga barn hem och utför sexuella gärningar på dem. Är det händelser du tycker borde vara lagliga endast för att man ska kunna konstatera att inga sexualiteter, hur sjuka de än är, diskrimineras?
Citera
2009-07-29, 07:07
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Vet du om att Svea Rikes Lagar bygger på etiska förhållanden? Eller är det bara sexuell anarki du förespråkar? Våldta hundar och katter, 50åriga gubbar som lurar med sig 5åriga barn hem och utför sexuella gärningar på dem. Är det händelser du tycker borde vara lagliga endast för att man ska kunna konstatera att inga sexualiteter, hur sjuka de än är, diskrimineras?
Jag förespråkar inget av det du skriver. Förespråkar inte homosexualitet heller för den delen.
Undrar bara vilka kriterier en sexualitet måste uppfylla för att godkännas av RFSL?
Citera
2009-07-29, 07:09
Medlem
Birgit61s avatar
Citat:
Tycker du det är rätt att plundra gravar, klä ut lik och kanske utföra dina behov på dem? De döda ska man visa respekt för, inte våldta dem bara för de inte kan känna obehaget av det. Vissa sexualiteter är bara moraliskt och etiskt felaktiga. Utan etiska regler, hur fan hade samhället sett ut då? Skärp er för fan.
Hur fan kan man våldta ett lik? Sen läser du mitt inlägg som fan läser bibeln. Jag gillar inte några perversiteter, från homo till nekro. Avskyr också RFSL.
Citera
2009-07-29, 07:24
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgit61
Hur fan kan man våldta ett lik? Sen läser du mitt inlägg som fan läser bibeln. Jag gillar inte några perversiteter, från homo till nekro. Avskyr också RFSL.

Man för sig in med våld, svårare än så är det inte. Dessutom förbjudet ju dessa lagar att sexuellt ge sig på djur/lik/komapatienter/alzheimerspersoner/barn, eftersom de inte kan säga emot, inte förstår eller är helt virriga och därför kan det vara både samtycke som våldtäckt. Lika bra att hela skiten är förbjudet totalt. Hur läste jag ditt inlägg då? Du sa att nekrofiler inte skadar någon, att sexuellt utnyttja (i brist på bättre formulering) ett lik är inte okej bara för att liket inte kan klaga..
Citera
2009-07-29, 07:27
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Man för sig in med våld, svårare än så är det inte. Dessutom förbjudet ju dessa lagar att sexuellt ge sig på djur/lik/komapatienter/alzheimerspersoner/barn, eftersom de inte kan säga emot, inte förstår eller är helt virriga och därför kan det vara både samtycke som våldtäckt. Lika bra att hela skiten är förbjudet totalt. Hur läste jag ditt inlägg då? Du sa att nekrofiler inte skadar någon, att sexuellt utnyttja (i brist på bättre formulering) ett lik är inte okej bara för att liket inte kan klaga..
Om liket gett sitt medgivande före sin död då? Borde väl vara ok då kan tänkas?
Citera
2009-07-29, 07:28
Medlem
Birgit61s avatar
Citat:
Ja visst fan är det lika bra att förbjuda hela skiten. Inför straff för homosex också!
Citera
2009-07-29, 07:35
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Dessutom förbjudet ju dessa lagar att sexuellt ge sig på....alzheimerspersoner...
Är det förressten olagligt att tex. en fru ligger med sin alzheimerssjuka man?
Citera
2009-07-29, 08:11
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Är det förressten olagligt att tex. en fru ligger med sin alzheimerssjuka man?

Det vet jag ej, jag syftade på något jag mindes från en tidningsartikel där en man hade haft sex med en gammal dam som hade alzheimers och nu åtalades för att det inte var klart att kvinnan var i tillstånd att ge samtycke till samlaget.

Bedöms säkert olika från fall till fall om det skulle förekomma, men jag tvekar på att det skulle vara acceptabelt, då man inte vet om kvinnan samtycker. Att man är gift med någon ger en väl inte rätt att utnyttja sin partners tillstånd för sin egen sexualdrift, eller?

Citat:
Om liket gett sitt medgivande före sin död då? Borde väl vara ok då kan tänkas?

Hmm, hur ofta händer det? I teorin kanske det vore lagligt iallafall, dock är det fortfarande mot etiska regler att utföra sexuella handlingar eller andra handlingar som kan vara respektlösa på ett lik.

Citat:
Ja visst fan är det lika bra att förbjuda hela skiten. Inför straff för homosex också!

Förstår att homosex är något som inte ger dig glädje precis, dock skadar det inte dig att två män har sex hemma i sin lägenhet, vilket det skulle göra om du blev utnyttjad som barn till sexuella akter för att du inte förstår, eller hur?

Alla har rätt till sin åsikt men särdelningen av vad som är rätt och fel inom sexuella läggningar är ju strukturerat numera för att ingen ska skadas. Man kan förbjuda heterosexualitet också, vad fan ska man då göra? Finns ingenting mer än vårt fortplantnings-sätt som säger att heterosexualitet är det rätta.
Senast redigerad av _RHCP_ 2009-07-29 kl. 08:17.
Citera
2009-07-29, 09:13
Medlem
Bofinks avatar
Inte ska det väl behövas likets godkännande för att utföra sexuella handlingar på det? Det är "död" materia, på samma sätt som annan kompost. Det enda som borde krävas för att legitimera nekrofili är att man äger liket. Hur nu det skall gå till är en annan fråga... men någon kanske är villig att sälja dig ett, du kanske ärver ett eller det kanske kan anses föreligga någon slags allemansrätt. Allt annat är fördomar, kvarlevor från religion, etc.

Däremot när det gäller barn, djur, syskon, etc borde sexpartnens godkännande naturligtvis krävas, för att det skall anses likvärdigt med samtyckande homosexualitet. Men om detta sker, oavsett om det sker via avancerad manipulation, betalning i t.ex. godis eller besvarade känslor och drifter, borde det anses ligga på samma hippa regnbågsnivå som HBT-ufonas aktiviteter.
Citera
2009-07-29, 09:14
Medlem
Birgit61s avatar
Citat:

Finns ingenting mer än vårt fortplantnings-sätt som säger att heterosexualitet är det rätta.
Där slog du huvudet på spiken och sa emot dig själv!
Citera
2009-07-29, 09:47
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Där slog du huvudet på spiken och sa emot dig själv!

Nejdå. Bara för att vi är menade att fortplanta oss som man + kvinna betyder det inte att vi inte kan känna kärlek för och ha samlag med en person av samma kön. Fortplantningen är bara en anledning för dig att rättfärdiga dina fördomar mot homosexuella, inte ett bevis för något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in